Tanten Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Jaa.. det är vådan av att använda sina muskler! Sen så vid ovanligt flitigt användande av ovana muskler så är det lätt att de låser sig/krampar.. mest då hos långdistansare! Handlar om att kalciumjoner strömmar fritt för kontraktion och magnesiumjiner krävs för avslappning. När man sätter sig direkt efter en sådan maraton så fortsätter kalciumjonerna att strömma för kontraktion.. och musklerna låser sig! Långdistansare sätter sig alldrig direkt efter loppet.. de trappar ner.. för att få kalciumjonpumpen att trappa ner. Tack Nu var det ju ett "Tanten-maraton" på lite över 1km med avslut i ganska tvär backe. Jag skall alltså hålla mig på benen ett tag efteråt. Jag blev bara så förvånad för förut var det andningen som satte stopp - nu var det lårens framsida! Inte illa pinkat om man har lungor som blåser 1,4 liter ! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Ja.. det kan vara bra att ta backen i början och avsluta med slät mark och lägre hastighet! Såå.. nästa gång går du sträckan åt andra hållet.. alternativt kör lite avslappnning när du väl kommit i mål.. vilket som passar dig bäst. Så småningom tar du 2 km i ett huj! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Försök att stretcha musklerna lite efteråt så blir de mjukare 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanten Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Jag gjorde det igårkväll och imorse höll jag inte på att komma ur sängen! Men jag lade mig på mage och lade fötterna på rumpan. Ohh. Ska aldrig sätta mig ner direkt efter! Hädanefter ska jag pusta ut och hänga på stolsryggen istället! "snörena" från knäna och upp i hela kroppen känns. Kom på att knäna kändes när jag gick ut så det här är nog från Tantens gå lite raskare promenad i förrgår. (då jag också satte mig ner direkt jag kom hem). Försök att stretcha musklerna lite efteråt så blir de mjukare 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Jag gjorde det igårkväll och imorse höll jag inte på att komma ur sängen! Men jag lade mig på mage och lade fötterna på rumpan. Ohh. Ska aldrig sätta mig ner direkt efter! Hädanefter ska jag pusta ut och hänga på stolsryggen istället! "snörena" från knäna och upp i hela kroppen känns. Kom på att knäna kändes när jag gick ut så det här är nog från Tantens gå lite raskare promenad i förrgår. (då jag också satte mig ner direkt jag kom hem). Heja Tanten! Jag är tokimponerad Heja heja heja! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted February 17, 2014 Author Share Posted February 17, 2014 @tanten, bra jobbat!!! Själv hade jag tänkt ett besök på gymmet igår, men var mer som ett gäddhäng hela jag, saatan i gatan vilken träningsvärk!! Lider fortfarande lite av för korta muskler hahaha Så nu vilar jag mig i form för ett nytt besök nån annan dag 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted February 21, 2014 Author Share Posted February 21, 2014 Träningsvärk, infanterield, snor och halsont en ganska korrekt beskrivning av veckan. Jovisstfan åkte jag på infanterield efter gymbesöket, det har svidit lagom (så ini h*lvete, ni vet då det känns som svetten blivit saltsyra!!!) men jag har kämpat på, träningsvärken har jag redan rapporterat om ja. Den har lagt sig helt nu så ett återfall på gymmet vore det kanske dags för Det var inget trevligt uppvaknande i onsdags, rejält däpt i ndäsan och en hals som var helt ur form, funderade först om frugan kört en stålborste i halsen på mig, jao jag brukar ju kunna dra några timmerlass om natten (om jag typ glömt cpap´en) så jag förstår om hon tröttnar. Men insåg ju ganska snabbt att så var inte fallet, nåja det var ju värst på onsdags förmiddag sedan lanade det av, så nu är jag bara lite slemmig i hals och lite grann i näsan. Men garden släppte jag nog lite denna veckan eller mera tappade bort motivationen och varit trött, inga jätteavsteg (två lakrits salta sillar, två hamburgerbröd, två småskivor vitlöksbröd) men enligt måttet +1 cm i midjan att rapportera denna vecka. Nu går jag ju inte och självdör i något hörn för detta, förmodligen beror tröttheten på att jag glömt att ta d-vitamin och magnesium, kom just precis nu på att jag inte tagit dom sen söndags! kan det verkligen vara så att jag blir så mycket piggare av dessa? Okej på´t igen bara och förmodligen besöker jag gymmet om inte ikväll i morgon förmiddag. Jo fasen jag vaknade inatt, hade sånt jävulusiskt magknip och väderspänning, rackabajsaren som ljöd ur bakdelen gick då inte av för hackor!! (tur att frugan jobbade inatt) Funderar på om inte det kunde ha berott på hamburgerbröden jag fusk åt igår?? faktiskt så försökte jag baka hamburgerbröd till mina burgare. Men dom föll ihop och blev pannkaka fråga mig inte hur jag misslyckades hungrig som en varg och inställd på bröd till burgarna, vad gör man?? jo trycker i sig de där kollisarna!! Ingen höjdare vecka med andra ord. Men lugn och fin nu, allt detta är ju redan historia då det redan skett så vi kavlar upp ärmarna och kör igen Ha nu en FETT bra fredag och helg allihopa, så återkommer jag med en ny rapport efter gymbesöket, denna gång förhoppningsvis utan infanterield!! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanten Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Ha en fett helg du med PS Jag åt en bulle med damerna Men så ser ju livet ut. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Själv ser jag världen med tillförsikt, idag är äntligen vändningen av min förkylning. Verkar som om den går över snabbare mot tidigare. Och jag har inte fått ned någon hosta i luftrören som jag brukar. Jag verkar klara mig med "bara" snuva o feber denna gång. Så idag blir det en första utgång sedan i tisdags. Tack & Hej! Och ha en härlig Fet-helg! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Varför behöver du bröd till burgarna? Vi kör parisare med ägg och stekt lök utan bröd. Liika gott. Tänk på att förkylningen ska ha läkt ut innan du börjar träna igen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted February 21, 2014 Author Share Posted February 21, 2014 Varför behöver du bröd Därför att jag ville ha det där och då 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Infanterield..? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted February 21, 2014 Author Share Posted February 21, 2014 Ja infanterield, blir när låren skaver mot varandra eller någon söm i underkläderna nöter upp sår. Inget man önskar sig, och gissa om svetten känns som saltsyra?? Den här veckan har varit urusel!! Och den slutar tyvärr inget bättre ringde min mor och fick reda på att min styvfar gått bort!!!! Känns inget vidare att sitta 23 mil bort nu :'( Det är tungt och går emot lite smått nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Ja infanterield, blir när låren skaver mot varandra eller någon söm i underkläderna nöter upp sår. Inget man önskar sig, och gissa om svetten känns som saltsyra?? Den här veckan har varit urusel!! Och den slutar tyvärr inget bättre ringde min mor och fick reda på att min styvfar gått bort!!!! Känns inget vidare att sitta 23 mil bort nu :'( Det är tungt och går emot lite smått nu. Varma Kramar, ta hand om Mamma och Dig med familj. Viktigast i livet ju! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Ja infanterield, blir när låren skaver mot varandra eller någon söm i underkläderna nöter upp sår. Inget man önskar sig, och gissa om svetten känns som saltsyra?? Den här veckan har varit urusel!! Och den slutar tyvärr inget bättre ringde min mor och fick reda på att min styvfar gått bort!!!! Känns inget vidare att sitta 23 mil bort nu :'( Det är tungt och går emot lite smått nu. Ajaj! Då är jag väl bekant med fenomenet infanterield, fast jag hade aldrig hört uttrycket. Ta hand om dig. Kram! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanten Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Ja infanterield, blir när låren skaver mot varandra eller någon söm i underkläderna nöter upp sår. Inget man önskar sig, och gissa om svetten känns som saltsyra?? Den här veckan har varit urusel!! Och den slutar tyvärr inget bättre ringde min mor och fick reda på att min styvfar gått bort!!!! Känns inget vidare att sitta 23 mil bort nu :'( Det är tungt och går emot lite smått nu. Alltså tjejer använder något som suger upp svetten på såna ställen där huden skaver. Har inte frun något trosskydd/binda? du kan täcka området med när du ska gympa? Det smular inte och blir inte plaskblött som kläder blir. Det är ju ingen som ser. Sen är luft bästa sättet att läka det. Prova ut det hemma så du inte klistrar fast dem på fel ställe! Finns i olika storlekar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted February 22, 2014 Author Share Posted February 22, 2014 Ja annars drar jag på mig cykelbyxorna 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted February 28, 2014 Author Share Posted February 28, 2014 Jaha, fredag och mätdag -3 cm i midjan. Totalt är det 13 cm i midjan och 9 kilo sen jag bytte livsstil. Mycket tung vecka, plastfarsan gick ju bort för en vecka sen, så i lördags drog jag upp till morsan. Så här är jag nu mitt i all Vasalopps hysteri!! Har blivit låååångt ifrån strikt denna vecka, det har åkt ner både det ena och det andra, men det struntar jag i. Mitt fokus har legat på att stötta morsan, åker hem på söndag så jag får ta nya tag då. Ha en bra helg 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanten Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Det gör du rätt i! Mamma är viktigast och det här är inte rätt läge att dividera om mat. När du kommer hem vet du ju hur du ska göra! Var sak har sin tid. Men du kan väl bjuda henne på lite lchf i smyg? Du som gillar att laga mat. Krama morsan lite extra nu när du är där! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 3, 2014 Author Share Posted March 3, 2014 Häpp, ny vecka och dags att ta omtag. Ja just så är det, omtag på kosthållningen, det har ju som sagt varit lite si och så, har ändock försökt att tänka till och ätit någorlunda rätt, men orkade inte riktigt hela vägen. Men vad gör det om hundra år? förmodligen inte ett dugg. Värst har ju varit läfsorna som morsan bakar!! det är ju en favorit likaså tunnbröd!!! hugafluga! Fuskade även till det på donken en dag, hade ju liksom lovat min lille son ett besök där, så jag åt faktiskt 2 st cheeseburgare, smakade på en punchpralin ur sonens godisskål men det gör jag inte om tvi vale det var så sött att jag ja !"#¤#! bläh, nog är jag botad mot godis!! dessutom så kan jag bara konstatera att jag inte tål sånt skräp, för usch vad konstigt jag mått, som om man var bakfull eller dylikt?? varit liksom avslagen, trött och j*vlig. Kan ju dock ha att göra med den psykiska påfrestningen. Lika mycket energi jag hade härom veckan har jag än mindre nu, alltså tvärsom. Bara jag kommer hem ifrån jobbet ska jag trotsa tröttheten med en välbehövlig powerwalk, tjoffa i lurarna med hårdrock/metal i öronen och bara gå. Bra för både min knopp och kropp tror jag. Så nu ska jag ladda med en lyxkaffe här på jobbet innan hemgång. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Häpp, ny vecka och dags att ta omtag. Ja just så är det, omtag på kosthållningen, det har ju som sagt varit lite si och så, har ändock försökt att tänka till och ätit någorlunda rätt, men orkade inte riktigt hela vägen. Men vad gör det om hundra år? förmodligen inte ett dugg. Värst har ju varit läfsorna som morsan bakar!! det är ju en favorit likaså tunnbröd!!! hugafluga! Fuskade även till det på donken en dag, hade ju liksom lovat min lille son ett besök där, så jag åt faktiskt 2 st cheeseburgare, smakade på en punchpralin ur sonens godisskål men det gör jag inte om tvi vale det var så sött att jag ja !"#¤#! bläh, nog är jag botad mot godis!! dessutom så kan jag bara konstatera att jag inte tål sånt skräp, för usch vad konstigt jag mått, som om man var bakfull eller dylikt?? varit liksom avslagen, trött och j*vlig. Kan ju dock ha att göra med den psykiska påfrestningen. Lika mycket energi jag hade härom veckan har jag än mindre nu, alltså tvärsom. Bara jag kommer hem ifrån jobbet ska jag trotsa tröttheten med en välbehövlig powerwalk, tjoffa i lurarna med hårdrock/metal i öronen och bara gå. Bra för både min knopp och kropp tror jag. Så nu ska jag ladda med en lyxkaffe här på jobbet innan hemgång. Bra Du är! Var sak har ju sin tid, och det var väl det viktigaste att ta hand om nära och kära. Nu kommer Du hitta tillbaka till Kost och PW i ett nafs! Och då kommer energin med stormsteg. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 5, 2014 Author Share Posted March 5, 2014 Bra Du är! Tackar blev en walkabout runt byn idag också, när jag kom hem tebax så slängde jag ihop en paella, ja med riven vitkål istället för ris, hade i grillad kyckling, räkor, musslor, lök och paprika å ett gäng oliver Nu ska jag ta med mig ett stoort glas vatten och knalla ner till tv'n och leka soffpotatis hihi ha en tokbra kväll allihopa 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Tackar blev en walkabout runt byn idag också, när jag kom hem tebax så slängde jag ihop en paella, ja med riven vitkål istället för ris, hade i grillad kyckling, räkor, musslor, lök och paprika å ett gäng oliverNu ska jag ta med mig ett stoort glas vatten och knalla ner till tv'n och leka soffpotatis hihi ha en tokbra kväll allihopa Jaa paella. Det ska jag komma ihåg! Fast för mej är det sommarmat. Kanske ska göra en het nasi goreng i stället nån dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 5, 2014 Author Share Posted March 5, 2014 Ja jag fick nåt konstigt sug efter kyckling och räkor blev en bra kompromiss tycker jag, och mätt är jag oxå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 7, 2014 Author Share Posted March 7, 2014 Det ramlar på... Har gått en vecka sedan sista mätningen och vägningen, men nu är jag hemma och har ingen våg så det blir bara mäta idag. Blev ju en del osunt ätande förra veckan, men trots det så har jag tappat nästan 3 cm till runt midjan!!? fattar ingenting helt otroligt. Förr eller senare lär man ju komma till en platå, men jag är glad så länge det varar och är förvånad över det snabba resultatet. Jag passerade i tisdags 300 dagar som snusfri, trodde i höstas när jag var som värst uppsvälld att nu blir det kämpigt att bli av med alla kilon som flög på mig sen jag slutade. Men dom och lite till är nu borta, och det på bara ~2 månader!! Har en viss abstinens som börjar infinna sig, ja det är inte efter nikotin eller kolhydrater eller nåt sånt men fiske, nu när snön och isen är borta så blir man riktigt sugen. Funderar på att köpa ett till flugspö, ett litet grövre så att man kan dra upp någon krokodil eller lax. Får nog bli så, köper ett till mig själv då jag varit snusfri ett år?? JA så får det bli. Ska hem i källarn efter jobbet och leta fram fiskeutrustningen och inventera flugbindningsmaterial, flugor, spön, linor och wobblers. Vem vet det kanske rentav blir en fisketur i morgon. Nej nu ska jag ta lite vattenprover och skicka iväg, ha en fetbra fredag allihopa 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syro Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Härligt! En utmärkt belöning :-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Det ramlar på... Har gått en vecka sedan sista mätningen och vägningen, men nu är jag hemma och har ingen våg så det blir bara mäta idag. Blev ju en del osunt ätande förra veckan, men trots det så har jag tappat nästan 3 cm till runt midjan!!? fattar ingenting helt otroligt. Förr eller senare lär man ju komma till en platå, men jag är glad så länge det varar och är förvånad över det snabba resultatet. Jag passerade i tisdags 300 dagar som snusfri, trodde i höstas när jag var som värst uppsvälld att nu blir det kämpigt att bli av med alla kilon som flög på mig sen jag slutade. Men dom och lite till är nu borta, och det på bara ~2 månader!! Har en viss abstinens som börjar infinna sig, ja det är inte efter nikotin eller kolhydrater eller nåt sånt men fiske, nu när snön och isen är borta så blir man riktigt sugen. Funderar på att köpa ett till flugspö, ett litet grövre så att man kan dra upp någon krokodil eller lax. Får nog bli så, köper ett till mig själv då jag varit snusfri ett år?? JA så får det bli. Ska hem i källarn efter jobbet och leta fram fiskeutrustningen och inventera flugbindningsmaterial, flugor, spön, linor och wobblers. Vem vet det kanske rentav blir en fisketur i morgon. Nej nu ska jag ta lite vattenprover och skicka iväg, ha en fetbra fredag allihopa Härlig present att ge till sig själv! 2012 köpte jag nytt spö med haspel, för att jag varit rökfri i 3 år. Ha en fin fet fredag själv! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 hugafluga, trötter och nyser som attan idag. Blev utkallad på ett brandlarm igår, hann inte ens innanför dörren efter jobbet! fick vända om och bistå brandmännen med upplåsning och anvisningar av lokalen. När deras arbete var slut så trodde jag att nu är det bara att åka hem, N Ä E ! glöm det, fick order av insatschefen att stanna kvar och invänta saneringsfirma. Jag var nog hemma tillbaka vid 22. Somna nä det var ju inte precis lätt. Och jag hade lite känningar av nacken, så i morse när klockan ringde så trodde jag att det var klart för ett års sjukskrivning igen!! riktigt ont i nacken, var så avdomnad i händer och fingrar så jag kände inte klockradion utan rev ner den på golvet, och innan jag fick fatt i den f*n och fick av den!! som tur är så har det nästan släppt helt, lite stel i nacken och sticker lite smått bara i fingrarna. blir lite övningar för nacken efter frukost Suck bara tisdag idag, två nätter kvar på beredskapen. Det går tungt nu! Nä måste dra iväg och köpa en låda kuckeliku så jag får något i magen. Ha en fetare dag än mig allihopa 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Härligt! Gläds åt dina framsteg! Rökfri jag sedan 130103...Underbart att slippa dras med det! Lite segare med min viktnedgång...määään....ger mej inte... Ha det FETT gott! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 Var rädd om Nacken, Och Kuckelika fint med kuckeliku Ha en härlig Tisdag! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 13, 2014 Author Share Posted March 13, 2014 Härligt! Gläds åt dina framsteg! Rökfri jag sedan 130103...Underbart att slippa dras med Tackar, bra jobbat själv med rökningen!! Förstår att det är skönt att slippa. Glömde ju, var på sån hälsoprofil bedömning genom jobbet härom dagen... Talade om som det var med kosten och allt. Fick frågan om hur jag tänker kring allt fett jag vräker i mig och det jätte farliga kolesterolet?!? Jotack som frågar, sa jag. Damen bör nog ta och uppdatera sig till det senaste decenniet beträffande lchf. Innan hon uttalar sig! Sen fick jag kliva på testcykeln! Ganska snabbt slängde hon på några vikter, frågade sen med jämna mellanrum hur jag upplevde, ja med en minut kvar så fick jag säga att det börjar närma sig ansträngande!! Jahadu, det här blir inga bra värden, hmm du har ganska hög maxpuls va? Jotack det har jag !!! Är nu tillbaka hos min mor så jag testade vågen idag. Annars har jag ju mät och vägdag i morgon men otroliga - 3,5 kg på nästan 2 veckor sen jag var här sist 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Tackar blev en walkabout runt byn idag också, när jag kom hem tebax så slängde jag ihop en paella, ja med riven vitkål istället för ris, hade i grillad kyckling, räkor, musslor, lök och paprika å ett gäng oliverNu ska jag ta med mig ett stoort glas vatten och knalla ner till tv'n och leka soffpotatis hihi ha en tokbra kväll allihopa Det var så mycket vårväder så paellan kom före! Maken sa att av alla substitut jag provat under våra 3,5 år på LCHF var detta det bästa och han BAD mej skriva upp det!!! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 17, 2014 Author Share Posted March 17, 2014 Ny vecka nya tag, fast fredagen kunde jag hoppat över. Begravning står på agendan, gruvar mig lite för det. Var som sagt upp till min mor i helgen och hjälpte till med det jag kunde, och att vara sällskap. Det var mycket uppskattat, tydligen betydde jag ganska mycket för min styvfar, vi har talat om så mycket under alla våra fisketurer. Och han har tydligen sagt en hel del saker som han inte yppat till sina egna söner eller till morsan? Känns ju lite hedrande. En ångestfylld vecka framför mig alltså. Ska försöka att fylla den med bra och roliga saker så man slipper tänka så mycket på vad som komma skall. Har börjat med valianten i garaget, så fyller jag två kvällar med att svetsa och laga den, och på onsdag kanske det blir premiär på gäddtrolling och sen på torsdag åker vi ju upp. Annars löper det på som vanligt, men lite uttråkad vad gäller matlagningen, har noll inspiration och lika lite lust att laga mat??! men den kommer väl tebax nån gång hoppas jag. Ha en riktigt bra dag allihopa 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Ny vecka nya tag, fast fredagen kunde jag hoppat över. Begravning står på agendan, gruvar mig lite för det. Var som sagt upp till min mor i helgen och hjälpte till med det jag kunde, och att vara sällskap. Det var mycket uppskattat, tydligen betydde jag ganska mycket för min styvfar, vi har talat om så mycket under alla våra fisketurer. Och han har tydligen sagt en hel del saker som han inte yppat till sina egna söner eller till morsan? Känns ju lite hedrande. En ångestfylld vecka framför mig alltså. Ska försöka att fylla den med bra och roliga saker så man slipper tänka så mycket på vad som komma skall. Har börjat med valianten i garaget, så fyller jag två kvällar med att svetsa och laga den, och på onsdag kanske det blir premiär på gäddtrolling och sen på torsdag åker vi ju upp. Annars löper det på som vanligt, men lite uttråkad vad gäller matlagningen, har noll inspiration och lika lite lust att laga mat??! men den kommer väl tebax nån gång hoppas jag. Ha en riktigt bra dag allihopa Detsamma Johan, Lite mattips: Knaperstekt Ribbestek, i ugnen.. Ös minst 1 gång i halvtimmen, men det är den värd. Vet inte vart Du bor, men CityGross har den. Sköt om Dig och de Dina! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Detsamma Johan, Lite mattips: Knaperstekt Ribbestek, i ugnen.. Ös minst 1 gång i halvtimmen, men det är den värd. Vet inte vart Du bor, men CityGross har den. Sköt om Dig och de Dina! Eller pulled porc. Sköter sej själv i ugnen och sen kan du variera med tillbehören 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 Tack för tipsen, blev en lasange med zucchini och lite jox igår. Idag vevar jag ihop en kycklinglåda i ugnen.. Förresten hade kollegan med sig bs-mätare idag, testade mitt, det låg på 6,0 mmol två timmar efter måltid??, kom just nu på att min bs-medicin tog slut i fredags när jag besökte min mor, så jag är alltså omedicinerad för tillfället!!!??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Tack för tipsen, blev en lasange med zucchini och lite jox igår. Idag vevar jag ihop en kycklinglåda i ugnen.. Förresten hade kollegan med sig bs-mätare idag, testade mitt, det låg på 6,0 mmol två timmar efter måltid??, kom just nu på att min bs-medicin tog slut i fredags när jag besökte min mor, så jag är alltså omedicinerad för tillfället!!!??? Gott med Lasagne! Det måste jag testa någon gång. En nyfiken, som jag är.. bs-mätare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 bs-mätare? Ja lat som jag är orkade jag inte skriva blodsocker (bs) mätare hihi 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Ja lat som jag är orkade jag inte skriva blodsocker (bs) mätare hihi Kunde man ju tolka lite som, i dessa dagar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 Hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Stiltje, viktraset har denna vecka stannat av, midjemåttet minskat 1 cm. Inget jag bryr mig i utan kommer att fortsätta i samma spår som hittills. Men sedan jag lade om kosten i januari så har en hög med gamla skjortor växt ikapp mig och byxorna växt om mig och är stora som aldrig förr. Begravning stundar alldeles strax, stressad så att axlarna sitter ihop med öronen och ont i magen.... Usch!! Ha en bättre fredag och en fett bra helg allihopa 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Tänker på Dig och De dina! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 28, 2014 Author Share Posted March 28, 2014 Back on track. Man har varit i en form av omloppsbana i några veckor, men nu är jag tebax i det normala snart. Fy bubblan vad ett dödsfall i familjen tar på krafterna! oj oj oj, men som sagt är på god väg tillbaka och skönt att ha lämnat begravningar och allt sånt bakom sig. Fredag är det ju också igen så det är mätdag veckans midjemått har minskat med 3 cm?? tusan snart 20 cm totalt, fattar ingenting!?? trots att skräp (egentligen inte så mycket, men en hel del kollisar) jag stoppat i mig under dessa veckor. Roligt att det ändå fortsätter, förra veckan var ju en liten platå då jag stod nästan stilla både i midjemått och vikt. Och nu har jag ingen våg så jag har inte koll på vikten. Tänk att det kryper fram gamla kläder ur både garderob och förråd som legat till sig och äntligen växt ikapp mig Nacken bråkar fortfarande lite med mig, har varit så fint väder så jag tänkte börja cykla till jobbet, men det funkar inte med nacken, inte med mountainbiken. Efter halva vägen till jobbet så domnade jag av i hela vänster hand och i alla fingrar utom tumme och pekfinger i höger hand!! mindre kul. Så jag skippar hojen, men jag har gått till och från jobbet c:a 8 km.. Annars blev det fiskepremiär igår, en riktig fröjd att få komma ut och fiska. Det är själavård för mig. Näpp nu ska jag ta lite vattenprover. Önskar er alla en FETT bra Fredag, för det ska jag se till att ha 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Vad är det med nacken? Kan du inte söka hjälp hos naprapat, sjukgymnast eller nåt hokuspokus? Tycker det låter jobbigt. Jag har haft liknande själv i höger hand och kör spikmatta så fort det strular. Det mjukar upp och ökar blodgenomströmningen... och så stretchar jag förton gånger om dagen. Eftersom jag har stillasittande jobb är det ju bra att få tillfälle att resa sej nångång ibland också då. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Vad är det med nacken? Kan du inte söka hjälp hos naprapat, sjukgymnast eller nåt hokuspokus? Tycker det låter jobbigt. Jag har haft liknande själv i höger hand och kör spikmatta så fort det strular. Det mjukar upp och ökar blodgenomströmningen... och så stretchar jag förton gånger om dagen. Eftersom jag har stillasittande jobb är det ju bra att få tillfälle att resa sej nångång ibland också då. Spikmatta är suveränt för smärtor i rygg och nacke Man blir nästan beroende...beror nog på endorfinerna som utsöndras vid den ibland plågsamma avslappningen som spikmattan ger. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted March 30, 2014 Author Share Posted March 30, 2014 Jag har massa övningar från sjukgymnast som jag använder mig av, sist nacken brakade helt gick jag hos sjukgymnasten 7-8 månader. Har spikmatta (somnar bara) har kudde jag värmer och har testat massage. Men det biter inte så bra på diskbråcket tyvärr.. Har inte direkt ont av det men domningarna är obehagliga och det retar som sagt nacken så det är väl bättre att låta bli Ska köpa en annan styrstam, en kortare och som man kan justera höjden på. Så man får en snällare inställning på hojen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Och vart tog Du vägen Joh@n? -Hoppas allt väl och att Du inte gett upp med LCHF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted April 5, 2014 Author Share Posted April 5, 2014 Här är jag Hmm undra om jag blivit helt dement?? Skrev ju ett inlägg igår men måste ha glömt att posta det. Hahaha Så jag lever och äter allt utom kolhydrater och socker, mycken fett och andra bra råvaror blir det. Ja som sagt var det ju mätdag igår. Mitt måttband är nog trasigt, för det mäter samma mått som förra veckan!!! Ska nog skaffa mig ett nytt som mäter bättre till nästa vecka Skämt å sido, jag tror kroppen har haft annat för sig denna vecka. Har haft ont i halsen, magen samt huvudet och har haft feber!! Två, tre dagar efter jobbet så har jag fått gått och lagt mig. Men nu är jag fit for fight igen. Så ha en superduper FETT bra helg allihopa, för det ska jag ja 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted April 11, 2014 Author Share Posted April 11, 2014 Hallå, mätdagen är här Det är nu sviiiiidande nära gränsen för tvåsiffrigt midjemått, c:a 2 cm mindre visade måttbandet denna vecka. Kostade på mig ett glas rött härom kvällen, smakade riktigt bra faktiskt. Har inte varit så förtjust i vin förut (surt och jävligt), fast då har man väl varit så fullproppad i socker!! Ja kollegan terroriserade jag så att han för 14 dagar sen lade ner 5:2 och började med lchf istället hihihi Nu ska jag ta mig en lyxkaffe och några kuckeliku, ha en riktigt bra helg allihopa, en fet sådan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 Hmmm påsken närmar sig, blev lite avigt det här.. har ju mätdag på fredag, men tar det idag istället då man ska flänga lite fram å tebax. Hur som helst, nu jäspalt är jag under tresiffrigt i midjemått =) det går ju som ett lavemang det här. Kommer inte riktigt ihåg midjemåttet, har tydligen slängt lappen av någon anledning. Men har för mig att det var hela 120-122 cm!! numera alltså 98cm. Men det märks på byxorna. Beställde mig nya arbetsbyxor strl 54 för någon månad sedan. Och dom byxorna trodde jag skulle bli lagom nu, som sagt helt nya. Men dom hänger som en säck i byxrôva. Trots enastående resultat, så har jag aspelut ingen ork och väldigt dåligt med inspiration, först gick styvfar och lade näsan i vädret, sen en nacke som spökar och de senaste veckorna har jag haft någon förkylning i kroppen (alternativt allergi, har dock aldrig haft besvär av det förut??) som om inte det vore nog så sträckte jag något i ryggen igår när jag gnuggade lackrengöring på arbetsbilens tak!! S U C K! Skulle behöva semester nu, därför är det skönt att det är påskhelg med lite extra ledighet. Fast påsken till ära så har jag (karl som jag är) laddat upp med två flak, i blandade valörer och färger...... jajjemen för ÄGG måste man ju ha till påsk, ja jag kaaanske kostar på mig en påsköl, men lutar mer åt en lagom rökig Laphroaig Med det vill jag önska er en fett glad påsk, och ni tjejer, ta´t lugnt på kvasten om ni tänkt dra till blåkulla 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts