Joh@n

Ännu en nybörjare

Recommended Posts

Gillar att det går neråt med midjemåttet...men inte att du är orkeslös och annat elände som varit!

Några flak med ÄGG lär det bli här med...det går ju åt några kartonger i veckan ändå :)

Ska nu polera upp kvasten ordentligt och leta reda på "kattfan" som är på rymmen...håll dej ur vägen för snart är vi kärringar på väg! B)

Glad Påsk på dej! :P

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha,, jaghar 2 svarta katter så jag får nog fixa limokvast

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säger bara TGIF!!

Jäpp jäpp, Fredag och mätdag och måttet säger att jag fuskat +3 cm i midjan. Fast å andra sidan så har jag ju känt mig halvkass och orkeslös några veckor. Fick svaret på det tidigare i veckan. Jag vaknade 01:45 natt mot tisdag, med en jävulusisk värk i varje led i kroppen, för att inte snacka om frossa!! jojjomen visst fick jag feber (som jag hatar mest av allt på denna jord) och låg vaken pga värken fram till 05:20, sen lyckades jag sova fram till 07:30 och när jag vaknade så hade nån rackare varit och kört ner ett piggsvin i halsen på mig =´( och überförkyld.

Men nu är jag piggare igen, men fortfarande förkyld som rackarns, fast jag är mycket piggare. Känns som kroppen börjar omdisponera fettdepåerna, midjemåttet tycks ha stannat av, men byxrôva blir bara större och större, så det verkar som det är depåerna runt rôva och låren som det tas av nu. Men å andra sidan så har väl kroppen haft fullt upp med att försöka stå emot denna förkylning..

Kroppen och jag har haft en downperiod ett tag så nu är det dags att kliva in i omloppsbanan igen och ta nya tag. Har som sagt blivit för mycket fusk ett tag, vad lätt det är att ta några steg tillbaka, ähh några kolisar här och där gör väl inget. Speciellt när man nått såna snabba resultat som jag har gjort, man blir lätt lite kaxig när man känner sig nöjd med kroppen och vad man åstadkommit. 

Summa summarum. Det har nu gått 353 dagar helt utan nikotin, och jag har sedan mitten av Januari tappat en drös kilo kroppsvikt, och en herrens massa cm runt midjan. Hade jag ställt mig frågan för ett år sedan att nu när du tänker sluta snusa, tror du att du fixar det på ett år samt att gå ner dom kilona du kommer att lägga på dig under snusstoppet?? Förmodligen hade jag fått än mer ångest. Men jag kommer faktiskt att ha fixat det!! En stor milstolpe.

Så trots tillbakagång i midjemåttet så håller jag alltså huvudet högt och sträcker ordentligt på mig =) Nu kör vi ända in i kaklet

Ha en fett bra Fredag och helg allihopa

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjohej.

Tror närmare bestämt att jag glömde att avlägga en rapport förra veckan. Var så inne i att jaga en motorcross, lillgrabben hemma kom för 14 dagar sen och sade att han ville börja köra cross, vi har ju en liten maskin sedan tidigare, så då blev ju även jag intresserad då det ger väldigt bra motion =) så jag bytte bort min plymouth mot en KTM 450. Så nu blir motionspassen riktigt roliga framöver. Det var det om det, hittade en våg förra veckan, det är inte långt kvar till tvåsiffrigt på vågen heller.. Helt otroligt!! på mindre än 4 månader. Midjemåttet är som sagt något stabiliserat, men det tas från andra ställen nu, runt ansiktet har det minskat en hel del. En bekant påpekade det här för mig igår. - Jisses vad det har tagit i ansiktet på dig, jag har aldrig sett dig så smal förut.

Ja i förrgår så firade jag 1-års dagen som snusfri, ja nikotinfri B) gick så långt att jag firade och avnjöt med en öl, fick också det årliga brevet från diabetessköterskan, det börjar bli dags för besiktningen, så nästa vecka ska jag in och lämna prover. Detta ska bli ytterst och högst intressant. Sen fick jag ju över kollegan från 5:2 till LCHF och han har på en månad tappat 7 kilo och har ett stabilare socker, fast han kör inte så strikt. Sen börjar folk bli nyfikna på vad jag gjort, och frågar hela tiden vart jag tagit vägen, nä jag har bara lagt om kosten men äter mig mätt varje dag, svarar jag. Och sen förklarar för dom. Inspirerande säger allihopa 

Fick ett telefonsamtal från syrran härom kvällen, som är 44 år och hon har haft känningar av kärlkramp!!! vi har som sagt höga blodsocker och blodtryck på båda sidor i släkten, så det känns helt rätt att jag tagit mig i kragen och försöker göra något åt min egen hälsa, innan det är på tok för sent

Hur ska vi summera detta då? Jo jag är inne tillbaka i ett bra "Flow" får mycket cred och komplimanger, väger mindre än på måååånga år, har en motorcykel i garaget som jag önskat mig lika många år. Men det bästa av allt, jag är fri från snuset och förhoppningsvis har jag även bra blodsocker.

Nä nu ska jag inte tjata och tôla något mera med er, ha en riktigt fet och fin helg allihopa

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vid 51 års ålder hade jag så kraftig kärlkramp så jag kunde inte gå ett kvarter utan att vila på vägen. Jag fick stent inopererad och en bärkasse mediciner. Efter 3 år på LCHF har jag slängt varenda medicin och har nästan normala kolesterolvärden... Din syster kanske ska följa ditt exempel?

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Häpp.

Nu är jag på fart igen =) Och är fortfarande inne i det goa flowet

Men det är ju inte fredag än, avrapporterar idag ändå, har nog en del annat för mig i morgon. Har fått en underlig frossa!! allt gott häver jag på, steker mig några ägg, kan slänga på lite korv och sedan ha någon kletig röra på, typ skagenröra, och det är snabbt, enkelt och jädrigt gott.

Midjemåttet ja mer eller mindre stilla men -1,5 cm. Men som tidigare så har nog kroppen kommit på att det är dags att jämna ut och tar från andra ställen, fick av en slump på mig en skjorta som hängt i garderoben i många år. Till saken hör att den var för liten redan när jag fick den!! så den är helt oanvänd, hade inte en tanke på att jag tog den utan fick se det själv när jag knallade förbi spegeln!!

Det var ju lite skojsigt, så för att testa så tog jag och provade ett par felbeställda arbetsbyxor alldeles nyss. Hade storlek c56 i Januari innan jag började med LCHF, och dom var då trånga!! idag klev jag rätt i storlek c52 och dom är perfekta i storleken!! Bevisligen så gör jag väl någonting rätt

Nä dags att fortsätta, ha det bäst allihopa

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe...skulle ha velat vara en lite fluga på väggen där ni satt, och lyssnat på det där samtalet! :rolleyes:

Bra gjort! :)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hihi, Kul! Grattis så himlans mycket!  :D

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack å tack

Är så hiskeligt glad att jag fått bukt med sockret, som hade en spikrak, uppåtgående trend i överljudsfart!!

Gjorde bort mig härom dagen, ja det var ju i onsdags. Jag tog cykelrackarn till jobbet, det skulle jag inte ha gjort för nu är jag ganska akterseglad i min nacke!! Kände inget i onsdags just, ja mer än att jag domnade bort i händerna, men idag är det inget skojsigt, och beredskapen klev jag just på!! Ja ja, konstigt att jag fixar att åka på crossen men inte på min MTB?! men det är klart, det blir väl en annan vinkel på crossen. Tråkigt att man köpt en cykel för 9.000:- och inte kan bruka den.

Men då är det tur att man gått på sjukgymnastik 2 år, så man har sjukgymnastiken i huvudet och kan övningarna utantill, i fortsättningen ger jag blanka f*n i cykeln och tar en walkabout istället :)

Nej nu ska jag spinna vidare på den positiva vägen, och jag tror att jag firar framstegen ikväll, en rejäl köttbit och vevar ihop en bea, kan nog sträcka mig såpass att det blir hallon och grädde till efterrätt oxå

Så status då?

Hoppat upp nån cm i midjan

Vikten snaaaart på tvåsiffrigt

Mår riktigt jäkla gôtt, ganska ont i nacken har jag, men vad gör väl ett diskbråck. Finns dom som har det värre ;)

Så ha nu en fetbra helg allihopa

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Går det inte byta styre på cykeln så du får bättre vinkel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Går det inte byta styre på cykeln så du får bättre vinkel?

Mnja fel typ av cykel, går nog kanske med en annan styrstam, men skulle haft en hederlig gammal räser att åka på istället, men för tusan, en promenad är väl inte heller fel, tar bara lite längre tid ;)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inte häller cykla på grund av nackbesvär inte ens på träningscykel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo då var det fredag igen..

Provade lite kolhydrater, bröd och nåt annat jox härom dagen. Men det lade jag ner lika snabbt, magen blev vansinnig och fasen jag fick nästan hjärtklappning. Kroppen gick in i stressläge!!

Bara ännu ett konstaterande, att jag inte tål skräpet.

Nu ligger jag på 2siffrigt i både midja och vikt, så ett stort check märke även på det delmålet.

Midjemåttet har varit ner under förut men sen några veckor har det hoppat upp och legat strax över.

Nej nu får ni ha en riktigt bra helg, ha en fet sådan ;)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjääääna!

Nu har jag hittat tebax, det har varit ett ganska motigt år, och lagom till semestern så ballade jag ur..

Ja nu menar jag kolisarna som jag sakta började knarka på igen!! men mera åt det liberala hållet, som på senare höst blivit mer än liberalt. Dock så gillar jag det inte. Förut kunde jag njuta av en smörgås tex. det smakade riktigt bra. Men sen jag i januari började med lchf så nej, det smakar inte längre. Fast det har gått i en hel del kolisar så har jag ändå inte överätit. Ja jag har smakat av sonens lördagsgodis, men efter två bitar så är det stopp, det är för sött och smakar inte alls särskilt gott. Chips fixar jag inte alls, smakar bara helkonstigt och skumt. Tacka vet jag vispgrädde och hallon, det är smarrigt.. 

Jo nacken bråkade en hel del med mig tidigare, olycka kommer ju sällan ensam. Diskbråck i ryggen för två månader sedan!! och pricken över i:et vattenskada i köket. Som sagt, ganska motigt år. 

Så motivationen har varit obefintlig. Men nu, istället för höstångest så har jag återfått energin och lite glädje tillbaka, har trots dålig rygg städat större delen av huset (kanske beror på att jag tagit bort de flesta kolisarna igen?)

Trots dessa kolisar, under sommar och höst så har vikt och midjemått bestått någorlunda, ja jo, plussa på några kg och cm.. blodsockret ligger helt okej även det. Har hittills tappat dryga 25 kilo och nästan lika många cm i midjemått, gått från storlek 58 till 52 på arbetsbyxorna. Ska repa mod och ta mig iväg till gymmet 2 dagar i veckan, så att man förhoppningsvis slipper problem med nacke och rygg i fortsättningen. 

Kaffe med kokosfett, några ketosbollar och nu gnager jag på en korv, till kvällen blir det baconlindade kycklingklubbor med nån fet och god sås och broccoli.

Nu är jag på gång igen, det känns bra, jag fixar det här, lämnar det dåliga bakom mig och blickar framåt.

Nu köööör vi

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Drak andedräkten är tillbaka, så snabbt!! Hajade kroppen verkligen så snabbt vad som är på gång??

Men man mår ju toppen, kan vara för att jag fått en extra kick och uppsving, lixom go with the flow!!

Så det är bara att flyta med =) 

Det gäller att vara positiv, allting blir så mycket enklare då, att jag gör sista natten på beredskapen för denna månad gör saken så mycket enklare. Dessutom tänkte jag sluta efter lunch i morgon och ta helg.. Och på fredag drar jag och kollegan ut på gäddfiske, avslutar med grill och bastu.

Undra vad jag ska laga för kulinariskt ikväll?? komponerar nog ihop en fläskfilegryta, frågan är vad har man i för gott?? bacon ger ju en smarrig smak, kantareller är ju goda, chili, lök.. Ja något vevar jag allt ihop

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg