Sigurdur Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Hej, Av någon anledning så använder datorn nu BING istället för GOOGLE som sökmotor. Jag vill ha tillbaka google. Hur gör jag?Jag har internet Explorer 11. Jag har ändrat till Google, satt den som 1:a och avaktiverat resten under "hantera tillägg" och "välj sökmotor", samt startat om datorn. Ändå får jag upp Bing. Förut så fick jag upp en ruta med 8 "favoritsajter" (ofta besökta) när jag klickade på "Ny flik": Nu får jag upp samma sida som jag redan har uppe! T ex kostdoktorn.se. Den funktionen vill jag också ha tillbaka. Hjälp, snälla. *längtar efter min gamla facit* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 För att visa 8 favoriter:Stjärnan längst till höger -> Internet options/inställningar -> General/Generellt -> Use New Tab/Använd ny tabByta sökmotor: Stjärnan längst till höger -> Internet options/inställningar -> Programs/Program -> Manage add-ons/hantera plugins -> Search Providers/Sök motorer -> klicka på Google -> Set as default/sätt som normal.Har engelska varianten av IE så jag vet inte exakt hur det står på svenska. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 Jag har en stjärna uppe till höger. När jag klickar på den har jag att välja på: "lägg till i favoriter", "favoriter", "feeds", "historik", "sortera efter datum" samt "visa förslag på webbplatser", men inget av det du skrev... Är jag på fel ställe? Menar du kugghjulet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 OK via kugghjulet uppe i högra hörnet så får jag fram: 1. Internetalternativ - allmänt - flikar - ny flik - ok 2. Internetalternativ - program - hantera tillägg - sökleverantör - : som standard står här INTE BING utan "Conduit search", fastän jag ändrat till Google som standard OCH startat om datorn flera gånger! Inget av det jag gjort fungerar! Fler tips? Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Ah okay du har råkat installera en toolbar/add-on när du installerat nåt annat program. De brukar vara sneakiga och ta med ett val som default om man inte ser upp.Följ dessa instruktioner så borde det fungera.http://blogg.tkj.se/conduit-search-ta-bort/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Condiut search är ett adware.. avinstalera det! Leta i efter ett program i lägg till/ta bort som kommer från Conduit.. avinstalera det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 JAA! Nu fungerar rubbet som jag vill. Tusen tack! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts