Jo_Nord Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Hej, Jag har kört LCHF i 4-5 månader och har gått ner från 96kg till 84kg med sporadisk träning, planen är nu att öka gymdosen. Detta kan vara svårt vissa dagar, finns det någon bra PWO utöver Celsius som passar för LCHF? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Det beror vad ditt syfte med PWOn är. Min lösning på alla "problem" brukar vara äggmjölk med kaffe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Hej, Jag har kört LCHF i 4-5 månader och har gått ner från 96kg till 84kg... Bra jobbat men... ...med sporadisk träning, planen är nu att öka gymdosen. ...du missar ett steg om jag tolkar det du skriver rätt! Innan din träning slutat att vara "sporadisk", vilket jag tolkar som "då och då" eller "jag tränar för det mesta när jag tänkt mig", så är A och O att du gör den till planerad, dvs att du tränar när du ska. Det räcker gott och väl och det är det första du ska styra upp innan du ens funderar i termer som att "öka gymdosen", vilket jag tolkar som "träna oftare". Detta kan vara svårt vissa dagar, finns det någon bra PWO utöver Celsius som passar för LCHF?Det finns ett gäng alldeles ypperliga substitut för PWO: Sömn, avslappning och rekreation. Behöver man motivation i flytande form för att gå i gymet så kan det vara en antydan om att man bör se över ens träningsupplägg eller helt enkelt ta en vilodag till. Vanligtvis är det också en antydan om en för stor plånbok i relation till ens mottaglighet för avancerad marknadsföring. Men vad vet väl jag? Jag har väl bara gjort alla fel man kan göra under ca 30 års tid vad gäller kost och träning, inklusive att tro att man behöver ditten och datten i pulver/vätskeform för att ens ta sig till gymet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Tror inte celscius inte alls är LCHF egentligen. Inge fett där och håller uppe sötsuget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DMartensson Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Testa 1 tsk Beta-alanine i ett glas vatten ca 15 min innan gym...det räcker! Mer fakta om aminosyran: http://traningslara.se/s-alanin-ett-tillskott-som-fortjanar-plats-bland-de-bevisade/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frkGeek Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Jag har valt att forstätta med Celcius, LCHF eller inte, det är något jag har valt att ha i min "godkända" kost för det är det som fungerar för mig. För mig är de faktiskt det enda som inte skapar sötsug, en smothie med hallon skapar mer sötbehov ibland och ibland kan en ruta choklad väcka behovet. Lyssna på din kropp vad den säger och hur du själv reagera på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Fettkaffe några timmar innan och kanske en kallsup. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinaJ Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Ett hett tips är att pressa en citron i ett glas vatten och dricka en stark kopp kaffe. Där har du citrullin + koffein som de flesta PWO:er (inklusive celcius) innehåller, fast för billigare penning 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Koffeintabletter är ju en billig klassiker för övrigt...OM man nu verkligen anser sig behöva uppåttjack för att göra något som bör vara en av höjdpunkterna på dagen. (Igen, då är det troligare att man behöver sömn etc.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts