Jump to content

Pre Workout för LCHF

Jo_Nord

Recommended Posts

Hej,

Jag har kört LCHF i 4-5 månader och har gått ner från 96kg till 84kg...

Bra jobbat men...

...med sporadisk träning, planen är nu att öka gymdosen.

...du missar ett steg om jag tolkar det du skriver rätt! Innan din träning slutat att vara "sporadisk", vilket jag tolkar som "då och då" eller "jag tränar för det mesta när jag tänkt mig", så är A och O att du gör den till planerad, dvs att du tränar när du ska. Det räcker gott och väl och det är det första du ska styra upp innan du ens funderar i termer som att "öka gymdosen", vilket jag tolkar som "träna oftare".

Detta kan vara svårt vissa dagar, finns det någon bra PWO utöver Celsius som passar för LCHF?

Det finns ett gäng alldeles ypperliga substitut för PWO: Sömn, avslappning och rekreation.

Behöver man motivation i flytande form för att gå i gymet så kan det vara en antydan om att man bör se över ens träningsupplägg eller helt enkelt ta en vilodag till. Vanligtvis är det också en antydan om en för stor plånbok i relation till ens mottaglighet för avancerad marknadsföring.

Men vad vet väl jag? Jag har väl bara gjort alla fel man kan göra under ca 30 års tid vad gäller kost och träning, inklusive att tro att man behöver ditten och datten i pulver/vätskeform för att ens ta sig till gymet.

• Like 1

Jag har valt att forstätta med Celcius, LCHF eller inte, det är något jag har valt att ha i min "godkända" kost för det är det som fungerar för mig. För mig är de faktiskt det enda som inte skapar sötsug, en smothie med hallon skapar mer sötbehov ibland och ibland kan en ruta choklad väcka behovet. Lyssna på din kropp vad den säger och hur du själv reagera på det.