Jäderås Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Som jag fattat det är d-vitamin fettlösligt och bör tas i samband med måltid. Min fråga är hur mycket fett bör man ta samtidigt som man tar d-vitaminet för maximalt upptag? (Inte alltid jag tar det med måltid nämligen). Kan det räcka att man tar en omega3-kapsel samtidigt som D? Man vill ju inte kasta pengarna i sjön.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Som jag fattat det är d-vitamin fettlösligt och bör tas i samband med måltid. Min fråga är hur mycket fett bör man ta samtidigt som man tar d-vitaminet för maximalt upptag? (Inte alltid jag tar det med måltid nämligen). Kan det räcka att man tar en omega3-kapsel samtidigt som D? Man vill ju inte kasta pengarna i sjön.... Som jag har förstått det, så ska det räcka med en mycket liten dos fett till...men för att vara på den säkra sidan så brukar jag oftast ta min D-vitamin med en matsked kokosolja. Två flugor i en smäll, så att säga 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Jag tar alltid med en matsked god olja eller bregott. Även de dagar jag fastar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted January 19, 2014 Author Share Posted January 19, 2014 tackar för svaren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suborg Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Vad tror ni om Fitlines vattenlösliga vitaminer? Man säger att D har gjorts vattenlöslig???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Man kan väl inte göra om nåt från fettlösligt till vattenlösligt bara så där och tro att det tas upp av kroppen ändå??? Tycker jag verkar jätteskumt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 PurePharma har ju kallpressad kokosolja i sina kapslar, om detta är märket du använder så bör det väl räcka gott och väl? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts