Jump to content

Lchf kryssning i april!?

Melliz

Recommended Posts

Vilka ska med!? Jag vill jättegärna åka med i år igen men min väninna som jag åkte med förra året kan tyvärr inte i år.. Så känns lite tråkigt att åka själv... Hörde att de detta året skulle rymmas för 600 personer!! Kanske blir vi många fler än förra året :)

Jag har tänkt åka (men inte bokat än). Tror jag får med en kompis, men vi har inte hörts av och bestämt något ännu, så jag vet inte säkert. I år är det ju lördag - söndag, och då kan jag komma hem igen på kvällen även om hon inte kör. Så jag ska bara få tummen ur..

• Like 1

Jag kommer nog åka med stor sannolikhet. Har inte bokat än dock. Tycks inte kunna få med mina kompisar denna gång.

Har inte heller bokat än! Jobbar dock på söndagen och är väl lördag till söndag. Men tror det ska gå och åna eftersom det har med lchf att göra ;)

Jag har tänkt åka (men inte bokat än). Tror jag får med en kompis, men vi har inte hörts av och bestämt något ännu, så jag vet inte säkert. I år är det ju lördag - söndag, och då kan jag komma hem igen på kvällen även om hon inte kör. Så jag ska bara få tummen ur..

Ja men det låter kanon.... :) ska försöka få med mig en kompis men får se hur det går :)

• Like 1

Jag vill också åka, men inte bokat än pga. att jag är själv.

Jag är helt ofarlig (lågt blodsocker och hela baletten) om någon vågar dela hytt.

Jag åkte ensam förra året men hade inte ens klivit på båten innan ensamheten var som bortblåst. Hade hur kul som helst. Åk ändå!

Jag var med på de tre första kryssningarna, 2008 och framåt (sedan kom strulet med att göteborgare inte ska åka hem på lördag kväll; enda möjliga förbindelse var nattbuss med byte i Jönköping). Kände inte en människa första året - men åkte med någon, delade hytt med några andra. Det svåra på båten var att hitta de andra som hörde dit... Och det roliga var att träffa alla man bara träffat på nätet. Kort och intensivt var det, och jag minns hur lyrisk jag kände mig när jag kom hem igen, svävade på små moln.

Jag har ju hunnit med några kryssningar, och sedan campingen i Säffle, och träffar i Göteborg...men det är alltid lika kul att träffa en massa trevliga LCHF-are (jag har aldrig råkat på någon otrevlig..) och utbyta erfarenheter.

Så nu har jag skickat meddelande till min kompis för att få besked. Annars får jag försöka hitta en hyttkompis - men det brukar lösa sig.

Jag ska med, för första gången. Bokat och klart! Forumträff ombord?

Tycker jag verkligen låter som en toppen-bra idé! Var där förra året första gången med en vän men kände dock inte att vi fick kontakt med så många :/ dom flesta var mycket äldre än oss vilket jag egentligen bara tycker är trevligt men vi var nog dom enda i 20 års åldern där... Hoppas på att få prata med fler detta år :)

• Like 1

• 3 weeks later...

Jag törs men törs du? :) Skämt åsido, hittar du ingen så ta en egen och åk ändå. Det gjorde jag förra året.

Hahahaha! ;) jo fast nu kanske det är ånat ändå.. Nej åker helst inte helt ensam.. Åkte med en väninna förra året och vi kände oss lite utanför gänget :/ men blir nog bättre i år! ;). Vet inte om folk förstod att vi var med på lchf sidan haha...

• 2 weeks later...

Det här låter spännande och jag skulle väldigt gärna hänga med. Dock är det så att jag kommer skriva högskoleprovet den 5;e April från morgonen till någon gång på eftermiddagen. Frågan är om man hinner med att komma fram innan det att båten har lämnat?

19.30 är det då båten åker iväg eller är det då man senast ska vara ombord?

http://www.tallinksilja.com/sv/web/se/bra-att-veta#2521159

Incheckning avslutas kl 19, ombordstigning börjar 19.10, de som inte är ombord 19.30 garanteras inte plats...

Hmm jag tackar för svar, men du får ursäkta om jag blev lite förvirrad nu. Fick för mig att det var Tallin vi skulle iväg till, men det visade sig vara Åbo. Nu klarnade det upp någorlunda för mig. Eureka!

I din länk så stor det följande:

"Incheckning av passagerare avslutas 30 minuter före avgång." och även "Ombordstigningen till Åbofartygen börjar 20 minuter före avgång."

Då är bara min fråga vart står det att båten åker 19.30? Kan inte hitta det någonstans i nån av länkarna jag läst. Om det nu stämmer (vilket det borde göra, jag litar på er :) ) så borde man nog kunna hinna med både och. Högskoleprovet är mellan 8.30-16.20 och jag skriver det troligen i Rudbeck gymnasiet eller Arlanda gymnasiet. Då borde man vara på plats klockan 17.30 med god marginal vid slussen området.

Med närmare eftertanke så låter det rätt så biff i mina öron.

Tack på förhand!

• Like 1

Hittade nu denna länk: http://www.tallinksilja.com/sv/web/se/stockholm-abo-tidtabell

Ser nu att Galaxy avgår 19.30 och jag antar att det gäller hela tiden.

Härligt då kan ju det här gå ihop.

Jag åker själv, men kan tänka mig att dela hytt med någon om dem känner för det.

Om mig: Är en man på 23 år som troligtvis kommer vara förklädd i en svart skjorta med beige kostymbyxor och under det en Arsenal tröja då jag säkert kommer missa matchen mot Everton på Söndagen den 6;e April. Man ska ju visa att man stöttar sitt lag.  B)

Utöver det så kan jag meddela att jag inte är farlig på något sätt. Det farligaste jag har gjort måste nog vara då man skulle iväg på en utflykt med klassen till någon skidort någonstans och man fick information om att inte äta något som innehöll nötter för att det fanns en nötallergiker med på bussen. Sen råkade man ta upp en snickers på den tiden, men precis innan man skulle öppna den så tänker man "Men juste man skulle ju inte öppna den för dem sa ju faktiskt.......". Sen vart det väl inte mer än så.

Slutsats: Levande ljus utan uppvakning är mer farliga än vad jag är.  :P

Notering: Detta är inte en djupgående analys av mitt liv utan snarare något jag snabbt skummade igenom.

Haha, med det sagt så kan ni känna er trygga och det borde inte vara några problem som dyker upp.  :D

Längtar redan tills den 5;e April.

Ha en fortsatt trevlig dag!

• Like 5

Hmm jag tackar för svar, men du får ursäkta om jag blev lite förvirrad nu. Fick för mig att det var Tallin vi skulle iväg till, men det visade sig vara Åbo. Nu klarnade det upp någorlunda för mig. Eureka!

I din länk så stor det följande:

"Incheckning av passagerare avslutas 30 minuter före avgång." och även "Ombordstigningen till Åbofartygen börjar 20 minuter före avgång."

Då är bara min fråga vart står det att båten åker 19.30? Kan inte hitta det någonstans i nån av länkarna jag läst. Om det nu stämmer (vilket det borde göra, jag litar på er :) ) så borde man nog kunna hinna med både och. Högskoleprovet är mellan 8.30-16.20 och jag skriver det troligen i Rudbeck gymnasiet eller Arlanda gymnasiet. Då borde man vara på plats klockan 17.30 med god marginal vid slussen området.

Med närmare eftertanke så låter det rätt så biff i mina öron.

Tack på förhand!

Jamen då ses vi väl på båten  :)

• Like 1

Och vad menas med tidigt?

Jag vet inte. Tänkte ta tåget ner under dagen och ta en stänkare med den lille livgardisten på stan och sen åka ut till terminalen i god tid. Häng på om du vill och den som vill :)

Jag var på terminalen lite väl tidigt förra året på grund av att jag var ensam och slutade jobbet tidigt men det blev ju kul bara Leo och flickorna kom :) Kanske en liten forumträff nånstans innan? Eller på terminalen? I all enkelhet.

• Like 1