Melliz

Lchf kryssning i april!?

Recommended Posts

Vi ses där på en bloody mary då! Hoppas dom kan göra den bra.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag anmäler mig…. Lovar ni att jag inte kommer att känna mig ensam då?  :ph34r:

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade gärna tagit en god mojito. Dock en massa socker i :( tar med mig lite sukrin och ber dom gör mojiton på de istället (Y)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag anmäler mig…. Lovar ni att jag inte kommer att känna mig ensam då?  :ph34r:

Jag åkte själv förra året men hade trevligt sällskap hela resan redan från terminalen. Klart vi tar hand om dig med! Lilla Anna ordnar träff innan avgång.

Jag hade gärna tagit en god mojito. Dock en massa socker i :( tar med mig lite sukrin och ber dom gör mojiton på de istället (Y)

I dare you :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg att 350 av 600 platser var tagna för en vecka sen.

Ok bra att du håller oss uppdaterade. Har inte beställt ännu, utan avaktar lite och ser om man hittar någon som kan dela hytt med en först. Bokar antingen på tisdagen eller onsdagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad händer om man blandar en Mojito gjord på sukrin med en Bloody Mary? Spottar man ut drycken då eller sväljer man? Finns det en vetenskaplig studie på ämnet.........äh skit samma. Om man inte kan bestämma sig så får det bli både och.  B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då ska vi se, det här är en kryssning med LCHF människor, vilket ger oss följande:

1) Gemensamma intressen - check.

Att ta bort sitt socker beroende ökar dopamin receptorerna i hjärnan, vilket ger ökad motivation samt ökad njutning. I denna tråd ser vi hur personer uppskattar saker som en svamp som ploppar upp från marken eller en fågel som kvittrar ute i skogen. I mitt fall så verkar jag uppskatta bandet Aerosmith mer nu på senare tid än vad jag gjorde förut. Begriper mig inte på varför jag tog bort låten The Farm. Visst, inte direkt deras bästa låt, men det är ju inget fel på den liksom.

Bättre hormonvärden utav lågkolhydratkost, vilket gör att man själv blir på bättre humör som i sin tur gör det enklare att bry sig om andra människor.

2) Värme - check.

Y62 fick ensamheten bortblåst förra året, så jag skulle nog tippa på att Kajsa gör en Y62, vilket betyder att man blåser bort ensamheten.

Enligt mina beräkningar, så ger oss detta slutresultatet...............

hmm.......

Biff!  B)

P.S. Bara inte detta blir någon falsk förhoppning eller liknande. Ser inte hur min beräkning kan vara fel på något sätt. Den borde stämma rätt bra.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"Lilla Anna ordnar träff innan avgång."

Hmm, Y62 som varit med förr ordnar träff innan avgång. Men jag kommer gärna med!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad händer om man blandar en Mojito gjord på sukrin med en Bloody Mary? Spottar man ut drycken då eller sväljer man? Finns det en vetenskaplig studie på ämnet.........äh skit samma. Om man inte kan bestämma sig så får det bli både och. B)

Hahaha! Jadu... Jag gillar då inte bloody Mary hittills iallafall. Dock kanske jag haft oturen och smakat på någon som inte kunde göra den bra ;) men skulle inte uppmana att blanda. Bättre då att köra på både och om dom nu inte är alltför starka (Y) :D

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha! Jadu... Jag gillar då inte bloody Mary hittills iallafall. Dock kanske jag haft oturen och smakat på någon som inte kunde göra den bra ;) men skulle inte uppmana att blanda. Bättre då att köra på både och om dom nu inte är alltför starka (Y) :D

Hehe ok, jag kan ju inte bestämma mig så det får bli både och för min del. Ta med dig extra sukrin är du bussig  :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som fd Stockholmsbo blir jag lite avis när jag läser denna tråd, både för att få åka på en trevlig och givande kryssning och för den förhoppningsvis mysiga gemenskapen, nu är det ju lite långt tyvärr. Ha en härlig kryssning.   :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm, fick ingen notifiering från senaste inlägget. Konstigt.

Aja, kanske bara var temporärt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bokat.

Blev en A-Hytt.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick nyss reda på att jag blev ledig den här helgen, så funderar på att hänga på. Någon som fortfarande söker hyttkamrat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ska bli spännande....hoppas att de man sett förut förnyar sig.  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

inte långt kvar nu!!!! :D Taggad.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läser någon av arrangörerna här?

Det skulle vara trevligt om "temat" på respektive föreläsning angavs...speciellt för de som är parallella.

Läste under kommentarerna (Matte) på kostdoktorns inlägg om kryssningen att det är fri bar! ;) ...så det lär väl bli livat.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åh jag ser få fram emot det här - har jag ju bara en månad innan jag firar "tre år som frisk" där LCHF var en stor del av min resa!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick reda på att jag kommer skriva högskoleprovet i Rudbecksskolan och därför kommer jag typ vara framme vid Ropsten klockan 17 i baren med en blood mary och troligtvis en mojito utan socker.

Har bara en fråga. När man knallar in i baren bland en massa människor som man inte känner och inte har träffat förr, hur vet man vilka som är dem man ska hänga med? Finns det någon skylt eller får man testa sig fram?

Worst case scenario: Man ställer sig i mitten av rummet och skriker: "DET SKA VARA EN FORUMTRÄFF HÄR!! LCHF MÄNNISKOR!!! VISA ER!! JAG HAR ANLÄNT!!!" och efter det så säger man i trevlig ton "Jamen tjena, trevligt att träffas" när man förs till rätt plats. Eller så är man först av alla och så är det ingen som svarar.

Ni får utbilda mig på den fronten, hehe  :lol:  :D .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska tänka ut nåt så vi kan ses. Jag är nog där i god tid.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt! Inte långt kvar nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bära T-shirt med bild av Andreas E kanske? ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick reda på att jag kommer skriva högskoleprovet i Rudbecksskolan och därför kommer jag typ vara framme vid Ropsten klockan 17 i baren med en blood mary och troligtvis en mojito utan socker.

Har bara en fråga. När man knallar in i baren bland en massa människor som man inte känner och inte har träffat förr, hur vet man vilka som är dem man ska hänga med? Finns det någon skylt eller får man testa sig fram?

Worst case scenario: Man ställer sig i mitten av rummet och skriker: "DET SKA VARA EN FORUMTRÄFF HÄR!! LCHF MÄNNISKOR!!! VISA ER!! JAG HAR ANLÄNT!!!" och efter det så säger man i trevlig ton "Jamen tjena, trevligt att träffas" när man förs till rätt plats. Eller så är man först av alla och så är det ingen som svarar.

Ni får utbilda mig på den fronten, hehe :lol::D .

Hahahaha! :D Du är sjukt rolig. Jag vill ha en mojito utan socker (Y)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahahaha! :D Du är sjukt rolig. Jag vill ha en mojito utan socker (Y)

YES! ÄNTLIGEN EN BEKRÄFTELSE! Yippie!!! Som jag har väntat!

Celebrate Good Times...come on  :P

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

YES! ÄNTLIGEN EN BEKRÄFTELSE! Yippie!!! Som jag har väntat!

Celebrate Good Times...come on :P

Hahahahahaha!! :D grym låt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det känns tryggt med en reseledare på terminalen, Y62!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har bokat mig till kryssningen för första gången och åker ensam (är väl en liten ensam varg av min natur). Ser verkligen fram emot eventet (var nog en av dem första som bokade) och hoppas hitta många nya vänner där. Lite orolig bara, att inte hitta er andra där i den stora båten?

Någon skrev om Slussenterminalen. Men är det den terminalen eller den andra terminalen mot Lidingö? Finns det någon bar där man kan träffas innan?

Med hoppning om en underbar och givande kryssning i sann LCHF-anda :) !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har bokat mig till kryssningen för första gången och åker ensam (är väl en liten ensam varg av min natur). Ser verkligen fram emot eventet (var nog en av dem första som bokade) och hoppas hitta många nya vänner där. Lite orolig bara, att inte hitta er andra där i den stora båten?

Någon skrev om Slussenterminalen. Men är det den terminalen eller den andra terminalen mot Lidingö? Finns det någon bar där man kan träffas innan?

Med hoppning om en underbar och givande kryssning i sann LCHF-anda :) !

Här har du gott med information: http://www.tallinksilja.com/sv/web/se/bra-att-veta#4372624

Värtahamnen ska du till. Jag kollade även på min biljett (eller faktura, whatever) och där står det värtahamnen. Om jag har förstått allt korrekt så är det inte slussen man ska till. Värtahamnen ligger i närheten utav Gärdet och Kaknästornet.

Y62 ska lista ut något om hur vi ska träffas innan i baren. Kommer säkert en uppdatering snart.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en plan, tajmad och klar in i minsta detalj. I god tid kommer den att avslöjas. Moahahahaha :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har goda nyheter allesammans!

Träffade Melliz idag, så nu vet jag vilka som är rätt personer att hänga med. Detta betyder att jag inte behöver stå och gallskrika en massa nonsens utan man kan bara glida in och slå sig ner. :P

Mindre än en vecka kvar nu. Ska bli kul. :D

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lystring kamrater!

På lördag kommer jag och den lille lifgardisten (en av 16 smocke karlar) vara på terminalen från ca 17,00. Generella kännetecken; ung snygg man och en medelålders man. Lilla Anna är nog också där, hon är liten ;) . Titta efter en bordsflagga från det nerlagda men ärorika Fältjägarregementet. Ser ut såhär:

i5.jpg

Kom och säg hej, ta en slurk stärkande av någon lämplig dryck och prata lite strunt. 

Slut! Frågor kan ställas i hörnet  :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste bara passa på att fråga nu när man packar. Behöver man pass? Båten åker ju ändå bara till Åbo och vi kliver ju inte av båten eller nått? Räcker id-kort?

Tack på förhand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste bara passa på att fråga nu när man packar. Behöver man pass? Båten åker ju ändå bara till Åbo och vi kliver ju inte av båten eller nått? Räcker id-kort?

Tack på förhand.

ID-kort räcker. Pass behövs inte alls inom Norden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok härligt. Då verkar allt biff för tillfället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kryssning idag!!!!!!!! :D vi ses kära vänner

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lova att skicka uppdateringar om resan kontinuerligt för oss som inte kan följa med.

Bra, dåligt, tips och idéer. Vem ramlade ned i poolen etc.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaaa, uppdatera under resans gång!!!  :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara 2 provpass kvar. Please make it go faster.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jihuu, snart på väg :) . Ska bara duscha o packa en liten väska. Längtar... Ses snart i cafeterian, vänner!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sista provpasset sen drar det iväg. Längtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar också bara finnas en bar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lungt jag hittade rätt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan ju ta och ge en uppdatering. Jag är totalt utfryst och det här känns som helt fel ställe att vara på. Antar att jag är född till att vara ensam. Kan ju lika gärna se föreläsningar på youtube.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan ju ta och ge en uppdatering. Jag är totalt utfryst och det här känns som helt fel ställe att vara på. Antar att jag är född till att vara ensam. Kan ju lika gärna se föreläsningar på youtube.

Vad menar du? Är de dumma mot dig? Försöker du ta kontakt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har alltid vart så här i hela mitt jävla liv. Är 23 år och ingenting händer på kompisfronten. Trodde man skulle träffa nya människor här men så var det ju inte. Har redan träffat vissa människor tidigare, men sen var man ju osynlig efter första träffen. Jag vet inte jag kanske är ful och inte har rätt utseende och social status. Även om man är trevlig så är allt bara skit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har alltid vart så här i hela mitt jävla liv. Är 23 år och ingenting händer på kompisfronten. Trodde man skulle träffa nya människor här men så var det ju inte. Har redan träffat vissa människor tidigare, men sen var man ju osynlig efter första träffen. Jag vet inte jag kanske är ful och inte har rätt utseende och social status. Även om man är trevlig så är allt bara skit.

Trist att du ska behöva uppleva det så. Försök att se fram mot föreläsningarna i morgon. Finns det ingen i din egen ålder som du kan ta kontakt med? Är man trevlig och artig brukar det räcka långt. Ta det lugnt nu.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är trevlig och artig och det räcker ingenstans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag säger som Aros att det var väldigt trist att du (än så länge) upplever resan så. Det är inte alltid lätt att skapa kontakt med andra okända människor på kort tid, speciellt inte när andra känner varandra och då tyr sig till varandra, på grund av att många strävar efter den trygghet ett medhavt sällskap genererar.

Calle90! Jag beundrar ditt mod, det är många som skulle backa inför en sådan här resa på egen hand, vare sig man är 23 år eller 63 år. de flesta vill ha trygghet med sig. misströsta inte, rätt som det är dyker den rätta/de rätta upp i ditt sällskap.

Slappna av och var dig själv, se fram emot givande föreläsningar imorgon och gå stärkt med kunskap och förhoppningsvis någon ny bekantskap som också känt sig ensam. för man tror alltid att alla andra har kompisar och vänner, fast de kanske känner sig lika ensam och utanför som man själv upplever sig göra  :)

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg