Jump to content

Lchf kryssning i april!?

Melliz
 Share

Recommended Posts

Calle90

En peppkram från mig också ... hoppas att det löst sig för dig och att du fått kontakt med någon av de andra ....och att du när resan är slut känner dig nöjd med vad du fått ut av den.

Tycker att dina inlägg är viktiga och jag hoppas att vi som läser vad du skrivit tar åt oss och försöker bli bättre på att se varandra och våga släppa in andra i våra gemenskaper.

För övrigt så är det starkt gjort att åka iväg ensam ... kan inte låta bli att beundra dig för det ....

lycka till !!!

• Like 6

Calle90,

här kommer en till Peppkram till Dig, håller så väl med Syster, 52jo mfl. 

Modigt av Dig att åka själv, jag var själv på väg ensam, men så fick jag förhinder.

Och det ger mig en tankeställare, hur hade jag känt det? Hur hade jag gjort?

Jag är inte den som hoppar fram och säger "-Hej", precis. 

Mycket bra att Du tar upp detta och att det bidrar till att vi blir bättre på att se varandra och vågar bjuda in.

Hoppas att föreläsningarna blir givande!

Kram

Kajsa

• Like 6

Vi försökte kolla efter dig Calle90, men visste ju inte hur du såg ut och Melliz såg dig aldrig.

Men jag kände mig utfryst för 2 gånger sedan. Men nu börjar man ju bli lite känd :P.

Tycker kryssningen var helt underbar! Förutom min backsmälla dock, drack 5 bloddy mary.

Jag hoppas att Calle dyker upp snart och läser de senaste inläggen så att han ser att han faktiskt var välkommen in i sällskapet.

Skulle vara kul om någon dessutom kan berätta mer om själva resan. Hur var den? Hur var maten? Hur var föreläsningarna? Blev Andreas packad? Ge oss detaljerna!

• Like 1

Calle, hoppas du läser det här och kommer tillbaka. Leo har halvt lovat ordna en träff (iallafall skapa en tråd) i Stockholm framöver. Du är mycket välkommen i gemenskapen!

Kort summering av min resa; anlände till terminalen och träffade Bosse Zachrisson direkt. Jag och den lille livgardisten slog oss ner med honom och slog upp Fältjägarflaggan som utlovat. Calle, Lilla Anna och några till anslöt. Vi fick en trevlig pratstund innan det var dags att borda den enorma båten.

Kastade in prylarna i hytten och gick till buffén. Maten var okej och en hel del bekanta ansikten. Konspirerade med Majoren om hur vi ska förändra maten i Försvarsmakten.

Därefter blev det kalas i Starlight med dans och uppträdande. Som vanligt blir det lite för sent ;)

Frukosten tyckte jag var okej fast jag hörde en del klagomål från andra. Föredragen tog vid och jag måste säga att alla var bra. My och Martina väckte en stor beundran hos mig, första gången dom höll föredrag och dom var jättebra trots tekniska problem. 

Allt som allt en mycket rolig, förlåt, intressant och lärorik helg :)

LCHF-campingen i Säffle 17 juli, ses vi där?

• Like 2

Det har alltid vart så här i hela mitt jävla liv. Är 23 år och ingenting händer på kompisfronten. Trodde man skulle träffa nya människor här men så var det ju inte. Har redan träffat vissa människor tidigare, men sen var man ju osynlig efter första träffen. Jag vet inte jag kanske är ful och inte har rätt utseende och social status. Även om man är trevlig så är allt bara skit.

Det är ju inte så lätt som det verkar att lära känna andra även om man tänker att det ska vara det innan man reser

...jag skriver ju själv ganska mycket här och borde egentligen ha ganska lätt och gå fram och snacka med moderatorgänget, dom känner man igen från bilderna här men inte gör jag det, de verkar ju ha kul och är upptagna ändå och man är för "blyg" för att ta plats....nu för egen del så hade jag ju det bra ändå åkte med frun och tyckte att föredragen var kanonbra.

Men du verkar ju modig och "Stockholmsgänget" verkar ju träffas då och då och mitt intryck sådär på lite lagom säkert avstånd ;)  är nog att de är intresserade av ta in fler i "gemenskapen"...så ge inte upp  :)
  • Like 5

Andreas drack i princip inget o las sig tidigt (2400 :P). Jag själv drack mycket o sov typ inget (0330-0730), dansade 4h. Otroligt bra dj på ena stället.

Tror det mest vara Mattias Ribbing av föreläsarna som drack :P. Trevlig prick, vi pratade i säkert en timma o han bjöd på en drink :).

Mäktigt när han i kunde DN tidningen helt utantill på hans föreläsning dagen efter.

• Like 3

Andreas drack i princip inget o las sig tidigt (2400 :P). Jag själv drack mycket o sov typ inget (0330-0730), dansade 4h. Otroligt bra dj på ena stället.

Tror det mest vara Mattias Ribbing av föreläsarna som drack :P. Trevlig prick, vi pratade i säkert en timma o han bjöd på en drink :).

Mäktigt när han i kunde DN tidningen helt utantill på hans föreläsning dagen efter.

Hehe...visste inte att det handlade om att få i sig mest dricka och komma i säng senast...några glas vin och i säng halv två kan inte ha räckt långt... ;)

Programmet: http://ifokus-assets.se/uploads/d81/d81764bd4dfc8367bf2e3d777496d5eb/lchf1.png

1. Andreas gör ju de överlägset mest professionella presentationerna...visade enkelt och övertygande om insulinets roll för övervikt och fetma och vad man ska göra för att vända utvecklingen.

2, 3 .Ralph och Ann håller om möjligt intressantare föreläsningar än Andreas om Kolesteroler, IGF:er. glukoser, fruktoser, fettstrukturer i cellmembraner o s v. men vecklar ibland in sig i vetenskapliga termer som de inte har en rimlig chans att förklara på de 45 minuter som de talade...

4. Mats har en väldigt rolig föreläsning och säkert rätt i sina slutsatser...men jag är lite allergisk mot halvflummiga formuleringar som att "lågt PH i kroppen är orsaken till metabola syndromet".

...missa inte hans egenproducerade video  ;) 

5. Ribbings föreläsning handlade inte så mycket om LCHF men det är oerhört fascinerade hur man kan lära sig minnas så jävla mycket...var det typ 1300 binära tal på en halvtimme? Det kan ju inte vara friskt. :) . Lite vid sidan om så ska Mattias och Jonas Bergqvist börja kränga svindyra MCT-oljor, bland annat...hoppas verkligen att de har vetenskapligt stöd för att de ska vara värda priset om man t ex jämför med kokosolja?

6. Per är kossornas egen försvarsadvokat. Han visar övertygande på svagheten i "veganernas" attacker mot kossorna som miljöbovar. Bara en liten anmärkning...det är en aning ohederligt att visa diagram på hur köttkonsumtionen utvecklats per capita...när befolkningsmängden kanske tredubblats under perioden...mest lyckade försvarstalet är väl undran om hur man kan klassa idisslande älgar som klimatvänliga och motsvarande gräsbetande kossor som klimathot!

7. My och Martina en ny frisk fläkt i LCHF världen som pratade  om motivation och verktygslådor för att nå sina mål.

8. Hammarsköld gick till hård attack mot SLV och deras kostråd vad gäller salt, fetter och kolhydrater ... kanske lite för hårt?

Jonas B kunde jag inte se men jag har hört honom prata om sin bok förut---drömkroppen på 8 veckor--- så jag antar att han gick igenom:

lågkolhydratkost, styrketräning, tillskott av aminosyror och måttlig fasta....alltså det som krävs för att bli en hunk på 8 veckor.  ;) 

Monique och Göran missade jag också och vet inte vad de skulle prata om ...tyvärr.

• Like 2

Jag var med på kryssningen, och missade uppenbarligen hela det här gänget. Tittade efter flagga på terminalen, men såg ingen. Bör ha sett Y62, men som ansiktsblind vet jag ju aldrig om jag känner igen folk. (och förmodligen såg jag alla er andra också, men er visste jag ju inte ens att jag skulle känna :-) ).

Jag var med på kryssningen, och missade uppenbarligen hela det här gänget. Tittade efter flagga på terminalen, men såg ingen. Bör ha sett Y62, men som ansiktsblind vet jag ju aldrig om jag känner igen folk. (och förmodligen såg jag alla er andra också, men er visste jag ju inte ens att jag skulle känna :-) ).

Jag höll utkik efter dig också men det var ju faktiskt 550 människor. Vi ses i Säffle Effie :)

• Like 2

Jag känner mig väldigt påhoppad och väldigt arg. Har inte på något sätt försökt få dig vara sjölv på kryssningen. Jag lägger min hand på hjärtat och är 100 procent ärlig när jag säger att jag aldrig såg dig!!! Förstår inte. Om du nu såg mig så många gånger och Leo. Varför i hela friden kom du inte fram då!????? Eftersom jag uppenbarligen inte såg dig på hela jäkla kryssningen. Blir faktiskt väldigt ledsen när du sitter och skriver både de ena och andra och låter mig framstå som någon slags mobbare. Vilket verkligen inte stämmer...

Och bli av med mitt jobb för att jag inte hittade dig och inte hälsade... Tycker de du skriver är sjukt och man ska då inte hoppa på en specifik person På detta sätt. Det är både kränkande och fel.

Och att sitta och kalla mig värdelös säger bara mer om dig än om mig. Det är då inget man skriver om människor och definitivt inte om människor man inte känner! För du känner inte mig ett skit och vet inte alls hur jag behandlar folk. Träffat mig i butiken när du kom och köpte kokosvatten. Hann du få hela den påhittade personligheten om mig på en halvtimme? Sjukt.

En tråkig avslutning på en bra resa. Eftersom Calle inte lyssnar hade jag inte tänkt skriva något men jag plitar ner någon rad ändå. Jag förstår Melliz reaktion, jag reagerade likadant i en sekund. Sedan inser jag ju att det är fler dimensioner i det här. Jag känner inte Challe och kan inte veta hur han tänker. Det är inte någon mening att förklara olika händelser, det är inte vad det här handlar om. Vi människor ser och tolkar skeenden olika.

I mitt liv har jag gjort många olika saker, varit chef, anställd, haft eget företag med anställda, ja allt möjligt. Nu är jag anställd i flygvapnet som soldat och har stor nytta av allt jag tidigare gjort men lär mig mer varje dag. Har utbildat GMU rekryter, unga människor med alla möjliga bakgrunder och sitt eget bagage. Min humor är burdus och helt säkert över gränsen ibland. Säkert är min personlighet färgad av utlandstjänster med andra bittra gamla män, av elände jag sett i världen. Vi har väl alla våra demoner. Hursomhelst, Challe, jag är inte en person som fryser ut någon. Tvärtom. Och skulle du läsa det här så tro mig, du är välkommen tillbaka i vår gemenskap. Ha inte bråttom i ditt sökande efter vänner, låt det ta tid.

Här skulle jag förklara men det kanske bara blev rörigt. 

• Like 2

Har dolt inlägget. Ska kolla igenom vad som ska göras.

Edit: Ja det måste tyvärr få vara dolt. Calle jag skrivet till dig privat. Jag känner igen mig från mitt tidigare liv kan jag säga.

Detta lämpar sig tyvärr inte här publikt. Passar annat forum eller privat.

Döljer kanske de andra inläggen sen ikväll, efter du kanske hunnit läsa dem.

Nu måste jag tillbaka till andra jobbet.

• Like 1

Tack till er alla jag lärde känna under kryssningen!

Jag åkte själv jag med för första gången och var orolig att inte lära känna någon där. Y62 gjorde bra jobb med sitt flagga i terminalen, så jag hittade ett gäng glada förväntansfulla resenärer. Vi började prata och umgick i väntan på båtavgången. Tack ni alla, Ivar med sonen, Calle, Annika, Barbara, Bengt mm., som fick mig att känna mig välkommen.

Det blev inte så många andra, som jag lärde känna under kryssningen, vilket var besvikelse, men är nog det mesta mitt eget fel (har väldigt svårt att söka kontakt med främmande). Annika, jag hoppas att jag inte var en alldeles för stor börda för dig, när jag hängde mest med dig där. Om jag var det så hade jag hoppats på att du hade sagt det.

Synd, att du Calle kände dig utfryst och ledsen, var inte där då, men jag vet att de andra pratade om det och undrade vart du hade tagit vägen, jag såg dig inte heller efter avgången. Hoppas du mår bättre nu trots allt!

Var själv i hytten redan före midnatt, men det blev tyvärr ingen sömn, hade nämligen hamnat i en korridor med ett festande ungdomsgäng. Så dagen därpå var tuff med alla super intressanta föreläsningar, men intressanta ämnen gjorde sitt och jag klarade mig någorlunda vaken. Hade sett fram emot speciellt Mys föreläsning, gillar hennes blogg och alla de kloka ord och värme, som omger alla läsare. Blev inte besviken, hon var lika värm och go som i sitt blogg.

Tyvärr uteblev mitt hejdå och tack till er alla jag lärde "känna" där, till slut Mellitz oxå. Jag gick från fikabordet för att köpa en bok och hade tänkt att hinna tillbaka och träffa er alla och säga ett stort tack och hejdå. Men det tog sådan tid där vid bokköpet, att jag hann inte och ni flesta bodde ju i nionde våningen och jag i den femte, så vi sågs aldrig mera, tyvärr. Så tack än en gång och jag hoppas på en forumträff, som jag hörde att ni anordnar då och då. Och jag är definitivt med i kryssningen 2015. Hoppas ni alla andra är oxå med!

Jag önskar er alla en härlig vår och sommar med mycket solsken :) !

• Like 4

Det är ju inte så lätt som det verkar att lära känna andra även om man tänker att det ska vara det innan man reser

...jag skriver ju själv ganska mycket här och borde egentligen ha ganska lätt och gå fram och snacka med moderatorgänget, dom känner man igen från bilderna här men inte gör jag det, de verkar ju ha kul och är upptagna ändå och man är för "blyg" för att ta plats....nu för egen del så hade jag ju det bra ändå åkte med frun och tyckte att föredragen var kanonbra.

Men du verkar ju modig och "Stockholmsgänget" verkar ju träffas då och då och mitt intryck sådär på lite lagom säkert avstånd ;)  är nog att de är intresserade av ta in fler i "gemenskapen"...så ge inte upp  :)

Det hade varit kul att träffa dig - till nästa gång får vi organisera oss ännu bättre  :)

• Like 2

Det hade varit kul att träffa dig - till nästa gång får vi organisera oss ännu bättre  :)

Ja det skulle vara kul  :)

Sen så tycker jag att det dragplåstret för resan är bra program med föreläsningar och det lyckades man verkligen med i år! Det blir tufft att överträffa...det skulle vara om det finns någon båt med lite bättre konferenslokaler. 

• Like 1

Här kommer en mer utförlig beskrivning av många jag träffade på:

Mattias Ribbing pratade massor med. Mycket trevlig mycket ung kille (lika gammal som mig :P). Jag går hans kurs och hoppas på att iallafall lära mig någesånärt bra minne. Det är bland det viktigaste att kunna här i livet tror jag. Länge sett fram emot att prata med honom. Fick chans att säga att hans app är rätt otroligt ful haha. Jag är sugen på göra en bättre själv o skicka till honom. Tyvärr jobbar jag så mycket.

Ann Fernholm hann jag tyvärr inte prata med. Men hehe råkade nämna henne i konversationer många gånger när hon precis gick förbi - oj.

Annika Dahlqvist hann jag inte med. Men det vill jag ju så klart göra.

My Westerdahl hann jag mest bara säga att hon var bäst och hon vart så glad. Nu på hennes blogg sa hon hon ville språka mer med mig vilket är mycket skoj :). Hon har sådan naturlig underbar fallenhet för att prata och få folk att leva sig in i hennes situation.

Lilla Anna var mysig forumit som var så söt.

Y62 är väldans trevlig. Hann tyvärr inte med att umgås lika mycket som förra gången.

Martina hängde jag med mycket. Vi (jag och Melliz) hade turen att komma samtidigt till tunnelbanan. Jätte trevlig och otroligt snygg. Tyckte det var såå starkt av henne att hålla föreläsningen. Akrobatik nästa :P.

Melliz är störtskön ny kompis till mig jag hängde med halva tiden.

Jonas Bergqvist pratade jag med en del och råkade hamna på samma tunnelbana tillbaka. Han känner nu igen mig och hade lite frågor om hur det är att vara moderator :). Hans fru(?) var trevlig hon med.

Inger och hennes söner blev det en hel del prat med. Inger stod alltid där man skulle gå förbi på något roligt sätt :P. Carl var underbart orädd i sociala situationer och hjälpte bra till att filma (som jag oxå gjorde).

Kjell med respektive blev det en del språkande med. Trevliga människor.

Andreas umgicks man ju en del med och hjälpte till där det gick - ville inte missa föreläsningarna dock.

Simon Victor filmexperten var mysig och glad i alla lägen :).

Pontus Ströbaek, föreläsarcoachen pratade jag lite grann med, men hann inte få nåt bra grepp om. Lite annorlunda må jag säga.

Monique Forslund känner igen mig och vi pratade lite snabbt. Hon är alltid så utsökt glad och strålar.

Åsa 56kg han jag prata lite med innan båten. Glad och nice utstrålning.

Ralf E Sundberg pratade jag tyvärr inte med. Han verkar intressant.

Anna Hallén var trevlig. Pratade en del om hennes framtid och kurserna.

Många fler jag inte kommer på just nu - eller jo men vet inte hur publika de vill vara. Men alla var såå glada och trevliga. Mycket lik den miljön jag känner av på Medeltidsveckan. Man blir liksom kompisar med alla.

Synd bara jag var så bakfull och trött dag två. Hade velat vara mer glad och social då :).

• Like 1