Jump to content

en till som vill börja medf LCHF igen

Ami

Recommended Posts

hej

jag börjar igen med LCHF  idag, vet ej varför jag slutade med det, då jag både mådde bra och gick ner i vikt. Nu är det så att jag även slutat röka för en månad sedan, och sedan dess har jag märkt att jag vill äta hela tiden, har även okat i vikt. Vet ej att man ska försöka dricka vatten etc etc men det är lättare sagt än gjort! Men som sagt  jag har bestämt mig nu och jag hoppas och vill äta LCHF hela mitt liv.

Jag har sedan jag slutade med LCHF varit och läst på hemsida alla era ämne jag har följt MY och hennes resa , Tommy ja alla er. Men som sagt nu kör jag !!!

• Like 4

Att inleda LCHF efter att slutat röka, är nog bra metod att hindra för den annars så förhatliga viktiökning, som hör till. LCHF gör ju som sådan ingen fet ! Iofs finns alltid risken för överätning när man slutar röka, men äter du lågkolhydratkost, blir de negativa effekterna garanterat mindre.

Jag lyckades sluta röka till slut i mitten på 90-talet efter många omtag. Tills några år sedan, sa jag fortfarande att jag slutade röka drygt 60 kg sedan. Numera... anno 2014... säger jag att jag slutade röka 2 kg sedan. Hade jag känt till LCHF då, hade nog magskinnet mitt varit mindre veckat idag ;)  

Kör på så det ryker av "ölkorven"...du kommer klara av dina utmaningar... garanterat !

• Like 4

Kan rekommendera boken "Äntligen icke-rökare" av Allen Carr. Hjälpte mig otroligt mycket i processen att sluta röka och fick mig att se väldigt annorlunda på rökandet. Hjälper mig än idag att hålla mig rökfri och är en väldigt stor hjälp till att låta bli att använda substitut som tuggummi och plåster och även att överäta. Väldigt bra och kostar väl bara 50 kronor på pocket! 

• Like 2

Att inleda LCHF efter att slutat röka, är nog bra metod att hindra för den annars så förhatliga viktiökning, som hör till. LCHF gör ju som sådan ingen fet ! Iofs finns alltid risken för överätning när man slutar röka, men äter du lågkolhydratkost, blir de negativa effekterna garanterat mindre.

Jag lyckades sluta röka till slut i mitten på 90-talet efter många omtag. Tills några år sedan, sa jag fortfarande att jag slutade röka drygt 60 kg sedan. Numera... anno 2014... säger jag att jag slutade röka 2 kg sedan. Hade jag känt till LCHF då, hade nog magskinnet mitt varit mindre veckat idag ;)  

Kör på så det ryker av "ölkorven"...du kommer klara av dina utmaningar... garanterat !

Kan rekommendera boken "Äntligen icke-rökare" av Allen Carr. Hjälpte mig otroligt mycket i processen att sluta röka och fick mig att se väldigt annorlunda på rökandet. Hjälper mig än idag att hålla mig rökfri och är en väldigt stor hjälp till att låta bli att använda substitut som tuggummi och plåster och även att överäta. Väldigt bra och kostar väl bara 50 kronor på pocket!

Tack för rekommendationer jag har läst många böcker men har även äntlignen icke rökare det köpte jag för flera år sedan men jag får kolla noga vad det stod om att överäta. Det som gäller substitut som plåster etc det använder inte jag då jag anser att det är just nikotinet jag vill inte bli beroende av ! Idag gick det bra med LCHF jag körde verkligen strikt och på min rast på jobbet gick jag till gym och tränade en timme. . Tack alla för att ni svarat mig och peppar mig det behövs

• Like 1

Kul, då är vi fler nybörjare! Det kommer att gå strålande! Jag slutade röka juli 2009, gick upp, men sedan började jag på Itrim, gick igenom deras 12 veckorsprogram, levde på mellan 600-800 kcal/dag och tränade, gick ned 23, Mamma gick bort, stora organisationsförändringar, drygt 1 år senare dog min far och nu har det gått drygt 2 år sedan allting började och jag har gått upp allting plus 2 kg till. Nu har jag hittat LCHF, så i morgon ska jag väga mig gång nr. 2.   :)

Ja när man lägger av med nikotinet så vill man gärna äta en hel del och titt som tätt.. Jag slängde ju snusdosan den 4 Maj förra året, men jag såg till att göra mig av med nikotinet innan jag började med resten av livsstilsförändringen. Sen det där med att dricka vatten, säkert en bra idé men man drack ju så det skvalpade. Jag slutade med snus helt utan hjälpmedel, så jag tillät mig att äta allt för att bli kvitt nikotinet.

Oavsett så är det otroligt bra jobbat att sluta med nikotinet!

Det är snart 3 veckor sedan jag påbörjade fas 2 i min livsstilsförändring, började med lchf. Och jag mår riktigt bra måste jag säga. Har kanske inte hänt så drastiskt med vikten ännu, men kroppen har ju fått ta stryk några år så man får väl räkna med att det kan ta lite tid.

• Like 2

• 2 weeks later...

Ja när man lägger av med nikotinet så vill man gärna äta en hel del och titt som tätt.. Jag slängde ju snusdosan den 4 Maj förra året, men jag såg till att göra mig av med nikotinet innan jag började med resten av livsstilsförändringen. Sen det där med att dricka vatten, säkert en bra idé men man drack ju så det skvalpade. Jag slutade med snus helt utan hjälpmedel, så jag tillät mig att äta allt för att bli kvitt nikotinet.

Oavsett så är det otroligt bra jobbat att sluta med nikotinet!

Det är snart 3 veckor sedan jag påbörjade fas 2 i min livsstilsförändring, började med lchf. Och jag mår riktigt bra måste jag säga. Har kanske inte hänt så drastiskt med vikten ännu, men kroppen har ju fått ta stryk några år så man får väl räkna med att det kan ta lite tid.

ja min fas 2 är lite upp och ner, det är som du säger - man ska bli kvitt nikotinet och det går bra fortfarande nikotinfri !!! Är glad för det men jag vill så gärna köra strikt lchf igen! Det är som sagt upp och ner kör lchf sedan blir det som vanligt igen är riktigt trött på det men vet ej hur jag ska göra.