Gå till innehåll

Recommended Posts

Ägg är ju ett fantastiskt livsmedel som jag är storkonsument av. Något som är supergott är pocherade ägg i tomatsås, våga testa, det är supergott! Recept till det och till räksallad samt lite lyxigare omelett hittar ni på min blogg (länken nedan).

http://jivebysmat.wordpress.com/2014/01/20/agg-agg-agg/

Har ni några tips?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ägg är ju ett fantastiskt livsmedel som jag är storkonsument av. Något som är supergott är pocherade ägg i tomatsås, våga testa, det är supergott! Recept till det och till räksallad samt lite lyxigare omelett hittar ni på min blogg (länken nedan).

http://jivebysmat.wordpress.com/2014/01/20/agg-agg-agg/

Har ni några tips?

Detta ska provas! Jag har ju frysen full med egenodlade mixade tomater.  :)  

Länk till inlägg

Kolla min avatar...  :P

Jag gillar att göra gratänger.

För en medelstor form (2-4 portioner) behövs 3 ägg, 3 dl grädde och 1-3 dl ost (efter tycke och smak). Blanda.

Sedan kan man fylla gratängen med allt möjligt. Jag gillar kassler eller korv med broccoli och/eller blomkål.

Men prova spenat, fetaost, tomat... Det är nog bara fantasin som sätter gränser.  :D

in i ugnen 30-40 minuter på ca 200 grader.

Äts som det är eller som tillbehör.

Frys in och ta med som matlåda.

• Gilla 1
Länk till inlägg

Kolla min avatar...  :P

Jag gillar att göra gratänger.

För en medelstor form (2-4 portioner) behövs 3 ägg, 3 dl grädde och 1-3 dl ost (efter tycke och smak). Blanda.

Sedan kan man fylla gratängen med allt möjligt. Jag gillar kassler eller korv med broccoli och/eller blomkål.

Men prova spenat, fetaost, tomat... Det är nog bara fantasin som sätter gränser.  :D

in i ugnen 30-40 minuter på ca 200 grader.

Äts som det är eller som tillbehör.

Frys in och ta med som matlåda.

Jag har länge velat kommentera din avatar, för den ser så otroligt läcker ut, och jag blir hungrig och sugen på ägg varje gång jag ser den...löskokta ägg med salt är en dröm :)

Nu har jag fått säga det... :)

• Gilla 1
Länk till inlägg