Matilda Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Hej! Jag undrar om någon här har erfarenhet av att köra 5:2 fastan vid nattarbete? Jag jobbar natt heltid med arbetsider 20.30-08.00. Jobbar alltid tre nätter i rad. Jag sover oftast mellan 9.30-17.00 på dagarna. I vanliga fall försöker jag att inte tänka på vad klockan är utan jag äter när jag är hungrig och har då matlåda med mig på jobbet. Vanligtvis blir det ägg och bacon eller fettkaffe till "frukost" runt 18-tiden, sen en ordentlig middag med mycket fett runt 23-24 tiden, sen ett ägg eller två innan jag går och lägger mig runt kl 09. Har ett stillasittande jobb så jag äter mindre då jag jobbar jämfört med när jag är ledig och är väldigt aktiv. Tänkte prova 5:2 fastan och är nyfiken på hur andra kör sitt upplägg vid nattjobb? Jag tänker att jag skulle fasta mellan 00.00-00.00. Jag känner att fastan blir lättare att hantera då jag jobbar än när jag är ledig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Prova det lär kännas om det inte funkar lycka till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts