Pathfinder Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Jag har kört strikt i 3 veckor sen jag insåg att jag fick i mig mer kolhydrater än jag trott. Nu har jag börjat svettas på natten. Är det ett tecken på Ketos? Det luktar ingenting speciellt, smaken i munnen är normal, och inga andra tecken på övergångsbesvär. Någon nämnde att svettningar berodde på Ketos eller överskott av protein, och jag undrar om det gäller generellt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Kan vara ketos. Jag har också en varm känsla när jag kört lite striktare kosthållning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artessa Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Intresant. Jag började reducera kolhydratintaget i Juni och räknar med att jag i slutet på sommaren var i ordentlig ketos. Jag brukar göra någon form av träningsaktivitet ca:5 dagar i veckan...ungefär motsvarande löpning en mil. Sen ungefär den tidpunkten jag räknar med att jag också befann mig i ketos har jag upplevt att jag vaknar om natten helt svettig. Jag har inte tidigare gjort den här parralellen utan tänkt att min hustru antagligen har rätt då hon menar på att det är hormoniellt. Ser fram emot att höra om det finns andra som kanske också har gjort denna observationen/upplevelsenn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Har också varit med i 3 veckor med denna kost, visst vaknar jag svettig på natten, men har också en drakes andedräkt, frän smak i munnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfvensson Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Svettningarna har jag blivit av med, (2 månader LCHF) Och mot den dåliga anderdräkten säger jag bara: SB12. Skeptisk till en början men det funkar verkligen bra. Jag smakade och luktade så illa så att när jag andades så såg man fasen den gröna andedräkten.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Sen kan en del av er se fram emot ständig vintertermostat, men det hade jag iofs en hel del före LCHF också... Alla sitter på jobbet med tjocka koftor och jag går i kortärmade toppar. Maken har vintertäcke, och jag sover med bara lakan, möjligen med en liten filtflik just över bröstet. Hot chicks, eller vad man säger 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Sen kan en del av er se fram emot ständig vintertermostat, men det hade jag iofs en hel del före LCHF också... Alla sitter på jobbet med tjocka koftor och jag går i kortärmade toppar. Maken har vintertäcke, och jag sover med bara lakan, möjligen med en liten filtflik just över bröstet. Hot chicks, eller vad man säger Men Stoscha, det fenomenet brukar man väl kalla övergångsåldern..? Själv är jag frusen som bara den för jämnan utom möjligen just under joggingturen men det kanske är för att jag flåsar så dant att jag inte märker det..? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts