Anders A Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Någon som blir förvånad?? “Om någon av er har idén att läkemedelsindustrin är mån om er hälsa – glöm det! Det är bara pengar de är intresserade av. Och myndigheterna är lika kriminella som läkemedelsbolagen.” http://www.mynewsdesk.com/se/kommitten_for_manskliga_rattigheter/pressreleases/tidigare-chef-foer-stort-laekemedelsbolag-om-jag-beraettade-allt-skulle-julian-assange-se-ut-som-en-amatoer-618137 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Nej, inte förvånad. Bara ledsen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf-S Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Gammal nyhet, men värd en påminnelse... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted January 22, 2014 Author Share Posted January 22, 2014 Ah - sorry - gjorde samma misstag som andra gjort, antog att det var aktuellt utan att kolla datumet... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Jag gjorde samma med alvedonnyheten, den var från 06. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Ah - sorry - gjorde samma misstag som andra gjort, antog att det var aktuellt utan att kolla datumet... Åh, det gör inget. Datum är ju inte sedan Hendenhös och frågan är hur mycket en såpass tung industri har ändrat sitt arbetssätt? Kanske vad gäller mutorna (beroende på vår lagstiftning) men frågan är om patientfokus och omsorg är större? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Hade missat detta. Ursh men inte så förvånande.Hela mitt liv trott på mänskligheten, allt i medel blev bättre o bättre. Men sista året har det ändrats, när miljölagar i hela värde kollapsat och man blivit upplyst om kost/häsla/medecin. Men jag har fortfarande förhoppningar att det kan vända. Att vi kommer få mer moral med all öppenhet som internet genererar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angua Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 kan ju absolut vara värt att vara källkritisk också. Det är scientologerna som står bakom nyheten (som väl inte är så mycket nyhet heller) "Kommittén för Mänskliga Rättigheter grundades 1969 i USA och 1972 i Sverige av Scientologi-kyrkan för att undersöka och avslöja psykiatriska brott mot de mänskliga rättigheterna och för att rensa upp inom den psykiatriska vården. För mer information gå till KMR:s hemsida:" DE har ju sin agenda också, icke att förglömma. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts