Lello Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Enligt denna artikel: http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/onodigt-att-kopa-d-vitamin/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 De hade inte undersökt effekten av depression och för mej är det verkligen det jag behöver den till 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lello Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 Men alla uteblivna förkylningar då... Nog faan har det effekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angua Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Jag hoppas någon kollar upp vad det är för undersökning och hur den är gjord. Det finns ju en del andra rapporter som visar på positiva effekter. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Det finns massor med undersökningar som visar stora positiva effekter på det mesta från förkylning till cancer ms mm Bara att googla lite för att hitta dessa I princip alla som testar märker också själva att det har stor effekt på antal infektioner man får vintertid Man undrar vilka intressen som står bakom studien? Pillertrillare som inte vill att vi blir för friska på egen hand måhända Troligen är det epidemiologistudier där folk får kryssa i vilka vitaminer dom käkar I dessa finns ofta en påtaglig bias som består i att redan sjuka förstås söker sig till hälsokost i högre omfattning än andra 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copecca Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Jag vet skillnaden i hur jag mår efter att ha börjat ta d vitamin, räcker för mig och sånna här studier påverkar inte på det så mycket. Lika lite som studier om kost hur vi ska äta. Läste senaste igår när de släppt finska kostrekommendationer hur fel jag äter.. men som sagt, enbart jag lever mitt liv och enbart jag vet hur jag i min kropp mår.. av vitaminer och kost .. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Det finns massor med undersökningar som visar stora positiva effekter på det mesta från förkylning till cancer ms mm Bara att googla lite för att hitta dessa I princip alla som testar märker också själva att det har stor effekt på antal infektioner man får vintertid Man undrar vilka intressen som står bakom studien? Pillertrillare som inte vill att vi blir för friska på egen hand måhända Alltid värt att hålla i minnet.. Finns det nån som kan göra sig pengar på detta? På vitaminer finns ju inga stålar att hämta för läkemedelsbolagen.. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts