Popular Post Helene63 Posted January 24, 2014 Popular Post Share Posted January 24, 2014 Jag skrev just i ett annat inlägg här att jag ställt undan vågen för att den stressar mig. Ska bara mäta midjemåttet ibland hädanefter. Blev lite nyfiken på om det finns fler här som inte väger sig utan kanske använder måttband istället. Skriv gärna och berätta vad ni har för erfarenhet av detta! Vill tillägga att jag känner lättnad över att ha ställt undan vågen efter år av daglig vägning. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Bra! Vi är så viktfixerade men vikten säger ju inte ett dugg. Syrran och jag har samma vikt, hon är längre än jag. Hon drar storlek 44, jag storlek 40.. jag är "innafejt" (fet inombords) som en gammal moster till mej sa. Det viktigaste är ju inte heller vad man väger utan hur man mår. Man behöver inte ens vara toksmal för att må bra (det ni!!) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Drick en deciliter vatten så har du gått upp 0.1 kilo. Kissa 3 deciliter så har du gått ner 0.3 kilo. Vågar är farliga ting. Våga vägra vågar 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inga-lill Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Fast...är inte lejon farliga.......eller oxar... ;-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Fast...är inte lejon farliga.......eller oxar... ;-) Jodå, fast allra farligast är jungfrun. Men hon väger sig i alla fall inte varje dag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Fast...är inte lejon farliga.......eller oxar... ;-) Har du Lejon i badrummet rekommenderar jag att du slänger ut det först.. sen kan du kasta vågen efter det, så det springer iväg! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Har du Lejon i badrummet rekommenderar jag att du slänger ut det först.. sen kan du kasta vågen efter det, så det springer iväg! Vad gör man med en skorpion i badrummet då... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Vad gör man med en skorpion i badrummet då... Skakar ur badtofflorna ordentligt innan man kliver i dem..? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copecca Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 ... o fiskarna äter man upp såklart för det finns mycket sådant vi behöver i dem... omega3 etc.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Frågan är vad man gör med stenbockarna. Någon som vet näringsinnehållet i en stenbock och hur den bäst tillagas? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Stenbock här! Mycket näringsrik och livsfarlig. Är själv vågberoende. Brukade väga mig två gånger per dag. Normalviktig nu, men fortfarande livrädd att gå upp i vikt. Har dessutom skaffat en våg som mäter % fett... Inte bra när man är vågberoende. Nu har jag dock beslutat mig för att väga mig max en gång per vecka, med målet att klara en gång per månad. Det är svårt! Den eländiga vågen står ju där och stirrar på mig varje dag. Mäter midjan en gång per vecka numera eftersom jag vill bli av med lite fluff. Kan man bli beroende av måttbandet med? Ursäkta detta svammel. Nu ska det drickas lite mer champagne innan den obligatoriska tacosen till På spåret! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Vägrar att väga mig. Har så mycket annat att oroa mig för liksom. Men ner har jag gått. Mycket. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts