Jamtlandstjej Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Inser att jag förmodligen närmar mig den ålder då jag som kvinna får förändringar i mina slemhinnor, på så sätt att de blir torrare. Har inte funderat över detta tidigare, förrän nu då det visar sig vara ett faktum. Då jag ätit LCHF under många år har jag ju enligt mitt sätt att se det, den optimala kosthållningen för att kroppen ska fungera på bästa sätt. Min fundering nu är om det finns något i kostväg jag kan göra för att förbättra för slemhinnorna? Har läst om havtorn och börjat ta tillskott av detta, i flytande form. Smakar riktigt vidrigt dock... Kapslarna fungerade inte då det finns hjälpämnen i dem som jag inte tål... Något annat? Några tips? Emottages tacksamt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Jag tycker att kokosolja har hjälp mig. Tar 1 msk i kaffet. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Brukar torra slemhinnor bli bättre eller sämre vid övergång till LCHF? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kicki.N Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Havtorn i pulverform! Funkar att blanda i tex smoothie eller yoghurt, så smakar det inget! Finns på immun.se, bärpulver.se. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Gynekologen tipsade om att smörja/tvätta underlivet med olivolja (fast jag smörjer hela kroppen med kokosfett som fått smälta i handen för det är suveränt för allt, även för nariga armbågar och skurgummeknän) så både invärtes och utvärtes hjälper säkert oavsett om det är munhålan eller underlivet. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Man får inte bara torra slemhinnor i underlivet. Jag brukar säga ju torrare jag blir i underlivet ju mer rinner mina ögon. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 Man får inte bara torra slemhinnor i underlivet. Jag brukar säga ju torrare jag blir i underlivet ju mer rinner mina ögon. Ja ögonen känner jag också av och där är det ju lite svårt att smörja med kokosolja.. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts