4street Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Såg i dagens ST denna artikel som handlade om olika "barnfavoriter" som dom listade hur nyttig dom var med hjälp utav en barndietist! Kunde inte sluta skratta åt det, kolla bara rubriken ... Vad tycker ni? // Ph4st Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Jonsson Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Samma nyhet var med i DN idag (5/1) Barndietisten som kommenterade reagerade inte på att alla 7 rätterna hade ett högt kolhydratinnehåll. Verkade som att hon bara uppfattade kolhydrater i form av socker som någonting tveksamt medan stärkelse inte kommenterades. Kanske hon inte vet att även stärkelse blir blodsocker. Eller vet hon inte att förhöjtblodsocker generellt är ett problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antonius Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Pannkaka är bra om du vill ''hjälpa'' barnen att bli extremt speedade haha. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
4street Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 Pannkaka är bra om du vill ''hjälpa'' barnen att bli extremt speedade haha. Haha jamenvisst! Sen var det ju inte "tunna" pannkakor heller på bilden, utan tjocka ännu onyttigare pannkakor från Texas, skulle inte förvånna mig om dom dränker dom i lönnsirap! ~Ph4st Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Blaze Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Fast mina pannkakor är nyttiga. 12 ägg, 4 dl bovetemjöl och 1 liter gammaldags mjölk. Då blir förhållandet genast lite bättre än korv och makaroner. tycker i alla fall jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Fast mina pannkakor är nyttiga. 12 ägg, 4 dl bovetemjöl och 1 liter gammaldags mjölk. Då blir förhållandet genast lite bättre än korv och makaroner. tycker i alla fall jag. Bovetemjöl har 76 gr kolhydater / 100 gram så vad var det som var nyttigt med dessa pannkakor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Blaze Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Bovetemjöl har 76 gr kolhydater / 100 gram så vad var det som var nyttigt med dessa pannkakor. Jag anser ju då att barn kan få LIIITE mera kolhydrater i sig än vi vuxna. Och dessutom spannmålsfria, för spannmål är inte nyttigt för någon i min värld. Men visst, är man strik LCHFare även för barn så är det ju skit, kan man tycka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Fast mina pannkakor är nyttiga. 12 ägg, 4 dl bovetemjöl och 1 liter gammaldags mjölk. Då blir förhållandet genast lite bättre än korv och makaroner. tycker i alla fall jag. Fast mina pannkakor är ännu nyttigare och ALLA som har fått testa hittills gillade de Per person: 1 ägg, 1 dl vispgrädde, 1 tsk fiberhusk 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antonius Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Haha jamenvisst! Sen var det ju inte "tunna" pannkakor heller på bilden, utan tjocka ännu onyttigare pannkakor från Texas, skulle inte förvånna mig om dom dränker dom i lönnsirap! ~Ph4st Haha från Texas! , undra hur långt tid det tar innan de listar ut att pannkakor är onyttigt tro? lär väl aldrig ske... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EB_ Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Såg i dagens ST denna artikel som handlade om olika "barnfavoriter" som dom listade hur nyttig dom var med hjälp utav en barndietist! Kunde inte sluta skratta åt det, kolla bara rubriken ... Pannkaka.jpg Vad tycker ni? // Ph4st Det lär dessutom vara ett rejält lass socker i den smeten också förutom allt vitt mjöl. Vansinne att ge till barn. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 http://jullesmat.wordpress.com/?s=pannkaka här är mitt recept på god pannkaka. Min ettåring älskar dom 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingvin Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 http://jullesmat.wordpress.com/?s=pannkaka här är mitt recept på god pannkaka. Min ettåring älskar dom Den vi gör också. Barnen älskar dem! Med tanke på hur speedade de blir på kolhydrater i övrigt märker man skillnaden efter de ätit mindre stärkelse, vete, socker osv. stor skillnad - även i humöret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Det är sjukt.. Förstår inte hur blinda dem kan vara. Att man inte kan se hur dåligt det är.... vitt mjöl kan dra åt helvete för det finns inget bra där i. Nu ska vi ändra på världen!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Anders Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Kolla pappan i bakgrunden på bilden i tidningen, han ser ut som att han har ätit många nyttiga pannkakor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts