Disia Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Hej! Jag har precis startat med lchf. Jag vill gå ner i vikt å må bättre i magen ? jag har endometrios går därför på mkt mediciner smärtlindring av olika slag. Å tar hormonsprutan var sjätte vecka som medicinering! Känner ju att allt detta rör till det för kroppen! ? har även IBS Jag undrar hur mkt man ska äta till frukost? Räcker det att äta yoghurt med bär eller äpple till lunch? Å en middag med kött fisk kycklingen tex? Känner mig lite förvirrad ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Om du inte redan gjort det så börja här: http://www.kostdoktorn.se/lchf Hur mycket man ska äta är individuellt men för de flesta räcker det att äta sig mätt och inte äta förrän man är hungrig igen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Om du vill ha youghurt påmorgonen, se till att du har rysk sådan som innehåller mer fett, eller blanda med grädde. Det är jättegott att ha lite kokosflingor och vaniljpulver i tycker jag... Och lite nötter eller frön 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Hej! Jag har precis startat med lchf. Jag vill gå ner i vikt å må bättre i magen jag har endometrios går därför på mkt mediciner smärtlindring av olika slag. Å tar hormonsprutan var sjätte vecka som medicinering! Känner ju att allt detta rör till det för kroppen! har även IBS Jag undrar hur mkt man ska äta till frukost? Räcker det att äta yoghurt med bär eller äpple till lunch? Å en middag med kött fisk kycklingen tex? Känner mig lite förvirrad Skippa äpplen tål du ägg så ät det till med smör. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Skippa äpplen tål du ägg så ät det till med smör. Det är min favoritfrukost. Två kokta ägg med en rejäl klick smör och gott sålt 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disia Posted January 27, 2014 Author Share Posted January 27, 2014 Tack för alla svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Såhärärdet.. ingen av oss vet hur mycket du behöver äta.. det får du testa fram själv.. men många äter bara två mål om dagen! Börja med att äta Frukost, Lunch, Middag.. labba lite med de olika måltiderna allt eftersom.. men i början tyckte jag det var behändigt med äggobacon på morgonen.. iomed att jag äter lunch på jobbet.. då är/blir det ingen katastrof om lunchen är oätbar.. för sen kan jag äta vad jag vill när jag kommer hem! Numera slopar jag frukosten.. jag går upp sent.. och det är bara några timmar till lunch.. andra äter frukost och slopar lunchen! Börja med att lägga om till LCHF, egentligen mer fett och väldigt lite kolhydrater.. behåll grönsakerna.. eller lägg till sådana om du var dålig på att äta sådan innan! Och från och med nu och minst tre månader fram kommer en prövoperiod, där du utvärderar olika matvaror, recept, matvanor och sist men inte minst kalibrera dina ögonmått om vad som är en lämplig portion för att stå sig fram till nästa måltid! Och märk väl.. det helt normala är att bli lagom hungrig strax före nästa måltid.. men det där tar dig antagligen tre månader innan du märker! Här har du lite inspiration! http://www.kostradgivarna.se/veckomeny/ 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Jag äter ca. 250-300 gram mat både till frukost som kvällsmat, om vi pratar om animalier. Jag väger 93 kg och sportar inget och dessa mängder fett och proteiner håller mig mätt hela dagen. Men om jag ersätter köttet med grönsaker, behöver jag äta ungefär det dubbla samt byta även ut smöret mot olja för att erhålla samma mättnadskänsla. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts