busmamman Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Hej! Jag undrar om det finns halvlitersförpackningar med ekologisk vispgrädde? Någon som vet? Jag har letat i mina vanliga butiker utan att hitta det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leifanders Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Jodå, det har jag köpt flera gånger. Arla brukar det dock inte finnas från, däremot från Hjordnära men de kanske inte levererar till hela landet? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Jag handlar i Göteborg, oftast på Coop (Extra), och de har Wapnö och Hjordnära i halvlitersförpackningar (om de inte är slut). Mitt närmsta ICA (Kvantum?) har t.o.m. enliters Wapnö vispgrädde. Så det går säkert att hitta, eller be dem ta hem. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
busmamman Posted January 28, 2014 Author Share Posted January 28, 2014 Tack för era svar! Då ska jag genast kolla med vår Ica Maxi om de märken som ni nämner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Kan jag passa på att ställa samma fråga fast med smör. 1/2 kg´s finns ju men. Går de få tag i 1 kg´s eko smörförpackningar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sugiyama Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Köper 1 kg förpackningar med ekosmör på Coop forum i Västberga. Har nog inte sett det någon annan stans. De hade tidigare 1 liters ekogrädde från Arla men numera bara 3 dl. Ica Maxi däremot har 1 liters. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Till Busmamman: Hjordnära 5 dl eko hittar jag på ICA Kvantum i Liljeholmen, så den lär du kunna be din ICA-handlare ta in. Jäderås frågar om enkilosförpackning av ekosmör, och precis som Sugiyama svarar så har Arla sådana. Dock har Arla en benägenhet att råka spilla ner vatten i deras smör, vilket gör att det skvätter när man bryner smöret... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Men..?? Varför har inte mina affärer storpack på eko-grädde och eko-smör..? Får nog ta mig ett litet snack med dem... oeko finns ju i alla upptänkliga modeller... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 När jag ändå var och handlade idag (Coop Forum; alltså ganska stor butik men inte största modellen) så kollade jag smörhyllan. Det enda som fanns i kiloförpackning överhuvudtaget var Milda (och jag misstänker att 15:- är ett reapris) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Jag vill kunna köpa 1 liters ekologisk grädde (aldrig sett på varken Örebro eller Karlstad ICA Maxi där jag brukar handla), och gärna 5 dl ekologisk Smetana! Har någon sett ekologisk och/eller 5 dl Smetana? Inte jag i alla fall... Bara den på 2 dl! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
busmamman Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Jag hittade faktiskt Hjordnäras i vår Ica Maxi. Men de var svåra att hitta, för högst upp och längst in på en hylla stod 2 st ensamma förpackningar kvar. Men nu vet jag iaf var jag kan handla i fortsättningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Jag handlar i Göteborg, oftast på Coop (Extra), och de har Wapnö och Hjordnära i halvlitersförpackningar (om de inte är slut). Mitt närmsta ICA (Kvantum?) har t.o.m. enliters Wapnö vispgrädde. Så det går säkert att hitta, eller be dem ta hem. Är det 40% grädde i 1 l förpackningen eller 36%. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Wapnö och Hjordnäras är 40%. Köper aldrig 36%-ig; då är jag hellre utan. Men jag var lite osäker på om jag verkligen kollat särskilt på enlitersförpackningen, så jag googlade: Wapnö Grädde 1 l40% 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts