Gå till innehåll

Recommended Posts

Hejsan!

Jag vill tipsa om en ny grupp på Facebook: Uppkäftiga Diabetiker. Syftet med gruppen är att bilda opinion mot de kostråd sjukvården i dag ger till diabetiker samt sprida information och kunskap om lågkolhydratkost till diabetiker. En viktig del av arbetet med detta är att samla ihop så många berättelser (sk anekdoter) som möjligt för att visa de goda effekterna av att kostbehandla diabetes.

https://www.facebook.com/groups/uppkaftigadiabetiker/

• Gilla 2
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför en ny grupp.. fanns ju olydiga redan ... :)

Det beslutades att den skulle göras sluten, dvs inga icke-medlemmar skulle kunna se vad som skrevs. Vi som startat Uppkäftiga Diabetiker vill att så många som möjligt ska kunna nås och få information, även icke-medlemmar. Olydiga Diabetiker finns kvar, passar jättebra att skriva där om man vill vara mer anonym. Jag tycker att de båda grupperna kompletterar varandra :-)

• Gilla 3
Länk till inlägg

Ärligt sagt tycker jag att det är dumt ha en sådan informationsställe sluten på facebook. Men det är ju klart upp till de som bestämmer där... Hoppas lycka till er och att gruppen växer fort. En öppen grupp är vad som behövs men också en grupp som är öppen även för infekterade diskussioner och ämnen som ibland inte går i samma linje som alla andra tänker. Det är genom diskussioner man hittar lösningar.. som sagt, lycka till :)

• Gilla 2
Länk till inlägg

Ärligt sagt tycker jag att det är dumt ha en sådan informationsställe sluten på facebook. Men det är ju klart upp till de som bestämmer där... Hoppas lycka till er och att gruppen växer fort. En öppen grupp är vad som behövs men också en grupp som är öppen även för infekterade diskussioner och ämnen som ibland inte går i samma linje som alla andra tänker. Det är genom diskussioner man hittar lösningar.. som sagt, lycka till :)

Tack så mycket! Precis därför vi skapade gruppen (y)

• Gilla 1
Länk till inlägg

Synd att man måste ha facebook/vara inloggad för att kunna titta, vad är det för vits med det utestängandet? Det finns andra fb-sidor som man kan titta på även om man inte har fb själv. Hoppas på en ändring på detta, det finns många därute som inte har fb!

Länk till inlägg

Synd att man måste ha facebook/vara inloggad för att kunna titta, vad är det för vits med det utestängandet? Det finns andra fb-sidor som man kan titta på även om man inte har fb själv. Hoppas på en ändring på detta, det finns många därute som inte har fb!

Hade ingen aning om att man kan kolla på fb-grupper utan att ha fb-konto. Vi vill att så många som möjligt ska kunna läsa, så går det att fixa så som du skriver är det ju toppen! 

• Gilla 1
Länk till inlägg

Kan du ge mig exempel på någon sån sida? 

Länk till inlägg

@ Bitte

Fb-sidor som går att se utan konto?

Kostdoktorns fb kan jag se utan konto, flera kommuners fb-sidor, flera universitets fb-sidor, med flera... Alla som inte är stängda, typ? :blink:

Vår grupp ÄR helt öppen.

Länk till inlägg

Råder nog en liten missförstånd mellan er.. den gamla är ju sluten och man måste ha konto dit vilket man ju får lätt. I denna nya som nu öppnats behöver inget medlemskonto för att läsa likadant som man göra tex. kostdoktors sida. Men man måste ju ha facebook program installerad har jag mig..oavsett vad man vill besöka. Eller har jag fel... :)

Ps. Med installerad menar att man måste ha sin egen personlig konto ...

• Gilla 1
Länk till inlägg

Angående kostdock sida så... Det är nog så att den är redigerad genom en direktlink till en personlig sida men hur man gör det vet jag inte på facebook, aldrig varit intresserad av hur den fungerar. Har den bara för ungarnas skull..

Länk till inlägg

https://sv-se.facebook.com/Kost1doktorn den sidan ser jag utan konto....

Kostdoktorn har en sida - vi är en grupp. Kan vara därför. Om du kan drista dig till att klick och testa en annan länk och skrika till om du ser den eller ej vore det toppen: https://www.facebook.com/Stilochprofil

• Gilla 1
Länk till inlägg

@ Copecca/Bitte

Så det är där felet ligger? Vilken onödig funktion, det borde gå att öppna och stänga så som man vill ha det tycker jag.

Ännu ett skäl att inte ha fb...

Att göra en "fb-sida" av er "fb-grupp" låter som en bra idé om det är görligt, då fångar nog ni upphovsmakare upp många fler!

• Gilla 1
Länk till inlägg

@ Copecca/Bitte

Så det är där felet ligger? Vilken onödig funktion, det borde gå att öppna och stänga så som man vill ha det tycker jag.

Ännu ett skäl att inte ha fb...

Att göra en "fb-sida" av er "fb-grupp" låter som en bra idé om det är görligt, då fångar nog ni upphovsmakare upp många fler!

Jag diskuterade med admins, vi kör vidare med grupp av två anledningar: en sida gillar man "bara", en grupp blir man medlem i = förhoppningsvis lite mer engagemang. Och sen verkar det faktiskt inte vara möjligt att ändra från grupp till sida!

Länk till inlägg