Kjell Granelli Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Idag startades en ny grupp på Facebook för spridning av kunskap om faran med raffinerade kolhydrater för diabetiker: https://www.facebook.com/groups/uppkaftigadiabetiker/ De har lagt ut en fin affisch som man kan printa och ta med sig till olika lämpliga miljöer, t.ex. vårdcentraler, sjukhus. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Och de som vägrar Facebook får inte läsa. Finns förresten redan en tråd, http://forum.kostdoktorn.se/topic/4181-uppkäftiga-diabetiker/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 hehe...tycker att den här nyheten spammas ut på forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted January 28, 2014 Author Share Posted January 28, 2014 hehe...tycker att den här nyheten spammas ut på forumet. Hoppsan, det hade jag missat att Bitte redan informerat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copecca Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Allt reklam är väl bra reklam eller 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted January 28, 2014 Author Share Posted January 28, 2014 Jag borde egentligen slå ihop de två trådarna, MEN jag har redan postat på FB att jag informerat här på forumet med en länk hit. Baktanken var att göra lite reklam för vårt forum också! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Jo...allt kan säljas med mördande reklam, heter det ju... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Blir lite ledsen när vi anklagas för att stänga ute folk. Syftet är det motsatta! Men att vi har gruppen beror på att vi alla som grundade gruppen finns där och träffades där, det är gratis, det är enkelt och snabbt fixat. Jag vet att inte alla finns på facebook, men vilken plattform vi än skulle valt skulle vi missa folk. Sorry. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Jag borde egentligen slå ihop de två trådarna, MEN jag har redan postat på FB att jag informerat här på forumet med en länk hit. Baktanken var att göra lite reklam för vårt forum också! Jag godkänner: Du slipper slå ihop trådarna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Blir lite ledsen när vi anklagas för att stänga ute folk. Syftet är det motsatta! Men att vi har gruppen beror på att vi alla som grundade gruppen finns där och träffades där, det är gratis, det är enkelt och snabbt fixat. Jag vet att inte alla finns på facebook, men vilken plattform vi än skulle valt skulle vi missa folk. Sorry. Så är det man kan inte göra alla glada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copecca Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 En öppen grupp som ni har är ju kanonbra... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wikholm Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Varför behövs det en ny FB-grupp för "Uppkäftiga diabetiker" när det redan finns en FB-grupp för "Olydiga diabetiker" med exakt samma syfte? Känns lite som i Monty Python filmen Life of Brian där Peoples front of Judea bekämpar Judean Peoples Front med större frenesi än kampen mot romarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Av samma skäl som det behövs två trådar i forumet för detta... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted January 28, 2014 Author Share Posted January 28, 2014 Varför behövs det en ny FB-grupp för "Uppkäftiga diabetiker" när det redan finns en FB-grupp för "Olydiga diabetiker" med exakt samma syfte? Känns lite som i Monty Python filmen Life of Brian där Peoples front of Judea bekämpar Judean Peoples Front med större frenesi än kampen mot romarna. Olydiga diabetiker är en sluten grupp där man kan diskutera mer öppet inom gruppen, medan Uppkäftiga diabetiker är till för opinionsbildning. Trial and error inom det nya fältet för oss människor "sociala medier". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copecca Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Lite nyfiken på det själv med men kan det ha med att göra att den andra gruppen, olydiga stängde sin för allmänheten. Tydligen vill en del ha en öppen grupp som alla har möjlighet att bara läsa utan att bli medlemmar för det. Detta med facebook allmänt och att vara medlem är ju inte populärt hos alla... bara spekulationer från mig men skulle vara nyfiken även om varför olydiga blev en sluten grupp från början... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Varför behövs det en ny FB-grupp för "Uppkäftiga diabetiker" när det redan finns en FB-grupp för "Olydiga diabetiker" med exakt samma syfte? Känns lite som i Monty Python filmen Life of Brian där Peoples front of Judea bekämpar Judean Peoples Front med större frenesi än kampen mot romarna. Den gruppen ändrades från öppen till sluten. Vi var några som var mycket aktiva i OD, och det av anledningen att vi ville att så många som möjligt skulle kunna få informationen. Därför beslutade vi oss för att starta en ny grupp och låta den vara öppen. Så johodå, det behövdes en till grupp! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Lite nyfiken på det själv med men kan det ha med att göra att den andra gruppen, olydiga stängde sin för allmänheten. Tydligen vill en del ha en öppen grupp som alla har möjlighet att bara läsa utan att bli medlemmar för det. Detta med facebook allmänt och att vara medlem är ju inte populärt hos alla... bara spekulationer från mig men skulle vara nyfiken även om varför olydiga blev en sluten grupp från början... Det var några medlemmar som bad om det, de var rädda för att vänner, arbetskamrater mm skulle se vad de skrev i gruppen. Vi var ett gäng som sa emot, men gruppen ändrades till sluten. Konstigare än så var det inte :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wikholm Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 OK, då kan jag förstå syftet. Olydiga Diabetiker har bara för några dagar sedan ändrat statusen till sluten grupp och om jag har förstått det rätt så handlar det om att även sjukvårdspersonal ska kunna delta utan att hänga ut sina åsikter för allmänheten eller arbetsgivaren. Men sedan kan det givetvis var bra med en mer utåtriktad grupp vis sidan om. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Jag älskar dessa I-lands diskussioner ;-) 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts