Supertungvikt Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Har nu ätit lchf i 9 dgr. Det är fyra effekter jag noterat: 1. Förut blev jag skittrött efter jag ätit nu när insulinet är på samma nivå mår jag exakt som före maten. Dock med en nöjd fylld buk. 2. Lite lättare runt midjan. 3. Den tredje glömde jag bort medan jag skrev. 4. Ens bajskorvar har blivit så mycket mindre. Förut kunde jag fylla toastolen, men nu är det bara små stackare som kommer ut. Är det normalt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Har ni ätit lchf i 9 dgr. Det är fyra effekter jag noterat: 1. Förut blev jag skittrött efter jag ätit nu när insulinet är på samma nivå mår jag exakt som före maten. Dock med en nöjd fylld buk. 2. Lite lättare runt midjan. 3. Den tredje glömde jag bort medan jag skrev. 4. Ens bajskorvar har blivit så mycket mindre. Förut kunde jag fylla toastolen, men nu är det bara små stackare som kommer ut. Är det normalt? Härligt! På nummer fyra svarar jag "ja". Se http://www.kostdoktorn.se/lchf/kostdoktorns-faq Hör av dig när du kommer på nummer 3 (kanske kommer till dig medan du gör nummer 2 ) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazzi Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 ** FNISS **Sorry .... kunde inte låta bli -Avföringen varierar nog - själv problem med bli smått förstoppad -Från haft problem med IBS - å skitit alltfrån 3-8 gånger om dagentill max 2-3 gånger i veckan med LCHFså de nog variantrikt -- 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 4. Ens bajskorvar har blivit så mycket mindre. Förut kunde jag fylla toastolen, men nu är det bara små stackare som kommer ut. Är det normalt? Absolut. Kostnaden för toalettpapper har minskat drastiskt. De pengarna använder jag nu istället till att köpa riktig mat för. Mat som kroppen tar till sig och vars rester jag inte behöver torka bort med dyrt toalettpapper. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 I hela mitt fetskrämda liv har jag varit storkonsument av linfrön för att få det att funka öht. Nu är jag nästan som en klocka, utan problem. Fast och fin, som de säger i Stig Helmers film Hälsoresan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joh@n Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 *skratt* Det här med avföring, ja innan jag lade om kosten så kallade jag det för inkomster och utgifter, åt jag något så tog det max 15-20 minuter innan uppsittning på porlinsfotöljen, då med varierade utgifter, här finnes en guide ---> DENNA Nu efter en månad på lchf så kan jag bekräfta det du erfar, det känns nästan som att lägga onödig energi på de små rackarna, som bara kommer då och då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfvensson Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Samma här. Innan "byggde man ju björnar" och det mer än en gång om dagen. Nu kanske en...max två... Nåt man märkt är ju att de där 2-3 extra skedarna kokosolja som kroppen inte tar upp efter MB kaffet gör ju susen mot förstoppningen. Verkligen! Så nu känns det inte som om man skiter ut en soffgrupp längre. Skönt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Definitivt mindre mängd mer sällan, ljusare färg, porösare (flyter, inga bromsspår längre) och luktfritt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts