Jump to content

Ens bajskorvar

Supertungvikt

Recommended Posts

Har nu ätit lchf i 9 dgr. Det är fyra effekter jag noterat:

1. Förut blev jag skittrött efter jag ätit nu när insulinet är på samma nivå mår jag  exakt som före maten. Dock med en nöjd fylld buk.

2. Lite lättare runt midjan.

3. Den tredje glömde jag bort medan jag skrev.

4. Ens bajskorvar har blivit så mycket mindre. Förut kunde jag fylla toastolen, men nu är det bara små stackare som kommer ut. Är det normalt?

Har ni ätit lchf i 9 dgr. Det är fyra effekter jag noterat:

1. Förut blev jag skittrött efter jag ätit nu när insulinet är på samma nivå mår jag  exakt som före maten. Dock med en nöjd fylld buk.

2. Lite lättare runt midjan.

3. Den tredje glömde jag bort medan jag skrev.

4. Ens bajskorvar har blivit så mycket mindre. Förut kunde jag fylla toastolen, men nu är det bara små stackare som kommer ut. Är det normalt?

Härligt! På nummer fyra svarar jag "ja". Se http://www.kostdoktorn.se/lchf/kostdoktorns-faq

Hör av dig när du kommer på nummer 3 (kanske kommer till dig medan du gör nummer 2  :P )

• Like 2

** FNISS **
Sorry .... kunde inte låta bli -
Avföringen varierar nog - själv problem med bli smått förstoppad -
Från haft problem med IBS - å skitit alltfrån 3-8 gånger om dagen
till max 2-3 gånger i veckan ;) med LCHF
så de nog variantrikt --

• Like 1

Absolut. Kostnaden för toalettpapper har minskat drastiskt. De pengarna använder jag nu istället till att köpa riktig mat för. Mat som kroppen tar till sig och vars rester jag inte behöver torka bort med dyrt toalettpapper. 

• Like 1

*skratt* 

Det här med avföring, ja innan jag lade om kosten så kallade jag det för inkomster och utgifter, åt jag något så tog det max 15-20 minuter innan uppsittning på porlinsfotöljen, då med varierade utgifter, här finnes en guide ---> DENNA

Nu efter en månad på lchf så kan jag bekräfta det du erfar, det känns nästan som att lägga onödig energi på de små rackarna, som bara kommer då och då ;)

Samma här. Innan "byggde man ju björnar" och det mer än en gång om dagen.

Nu kanske en...max två...

Nåt man märkt är ju att de där 2-3 extra skedarna kokosolja som kroppen inte tar upp efter MB kaffet gör ju susen mot förstoppningen. Verkligen! Så nu känns det inte som om man skiter ut en soffgrupp längre.

Skönt.