Flexibell Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Hej Jag är nybörjare. Har varit utan "synliga" kolhydrater i precis 4 veckor. Jag vet att jag troligen måste ge det här några veckor till innan jag kan börja göra en utvärdering. Men... Jag läser att jag skall äta tills dess att jag blir mätt och att jag kan äta det mesta så länge det innehåller mindre än 5 gram kolhydrater per 100 gram. Senare läser jag att jag skall bara äta kött, fisk och kyckling och ovanjordgrönsaker. Senare läsar jag att jag bara skall äta äggmjölk, lite kött med bea, eller en liten omelett på typ 2 ägg och då gärna bara två gånger om dagen.........jag skall tillägga att jag blir ett monster om jag är hungrig. Jag lagar mat. Mina barn behöver mat och då gör jag mat som är anpassad så jag kan äta den ex: Köttfärssås med stekt kål, köttbullar med gräddsås, pannbiffar med gräddsås, kyklingwok utan morötter och andra kolhydratrika rotfrukter/grönsaker och utan nudlar osv osv. En vanlig dag ser ut såhär: Frukost- Kaffe Lunch- rester från middagen MED grönsaker dvs gurka, sallad, kål, tomater, oliver och så Mellis- det behöver jag - paranötter eller en avocado eller två ägg eller pålägg från kylen Middag - se ovan Jag vill ju inte se det här som en diet men jag vill gärna gå ner i vikt annars måste jag gå på diet eftersom jag har högt blodtryck och övervikt och får ingen ordning på hur jag skall göra.......jag äter nötter men bara paranötter eller mandlar, några få, jag äter keso ibland i lunchlådan, jag har gjort fiberhusk plättar ibland, en gång på dessa fyra veckor har jag ätit 9 bitar sushi (inte bra inte bra men det enda jag kommer gråta över att jag inte kan äta fritt :-)) Hur skall jag göra???? Jag går inte ner i vikt, jag känner mig inte piggare utan snarare matt i kroppen, jag är hungrig men ser att jag inte skall ost och salami för då "överäter" jag och jag vill inte dricka äggmjölk istället för en måltid. Jag har slutat med yoghurt till frukost (enda gången på dagen jag inte