starkajohanna Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 År 2012 i början av februari började jag äta LCHF. Jag hade testat det innan, men fallit av banan de gånger när jag tänkt "äh, men en liten chokladbit gör ju ingenting!". Så den här gången bestämde jag mig för att ha en plan. O det var en bra plan. Drog ner på kolhydraterna o även allt detta "unnande" till ett minimum. De första månaderna gick som en dans o jag tappade kilo efter kilo. Efter ett halvår hade jag gått ner 25 kg o var galet nöjd med det, trots att jag hade en lång väg kvar att gå. Sen började unnandet mer o mer. Dock inte på en sådan hysterisk nivå som det varit tidigare, med både socker- o mattmissbruk. Jag kunde ändå hålla mig någotsånär under min kolhydratnivå de dagarna jag inte "unnade" mig. Dock märktes det ju på vågen, o jag stod still väldigt länge. Sen tappade jag min plan på vägen o slutade räkna kolhydrater så intensivt som jag tidigare gjort. Men fortfarande utan någon större viktuppgång Under sista månaden av 2012 insåg jag dock mer o mer att jag måste ha en plan för mitt ätande för att fortsätta gå ner i vikt. O dessutom bestämde jag mig för att börja träna för att bli av med all den energi jag fått av LCHF. Så nu sitter jag här, med ett årskort på sportlife o med sammanlagt 29,4 kilo borta Planen är nu att köra ordentligt med träningen samtidigt som jag håller koll på mitt kolhydratintag. O jag tänker satsa på att de sista 25 kilona ska försvinna under 2013. O om jag känner mig riktigt wild and crazy kommer jag anmäla mig till Tjörn Triathlon. Att bli en triathlet har nämligen varit en dröm för mig väldigt länge (O förutom här i forumet finns jag på http://starkajohanna.blogspot.se/ ) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kame Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Bra! Håll dig till din dröm att bli en triathlet. När den drömmen blir sann har du med all säkerhet en ny dröm att uppfylla. Jag hejar på dig och önskar lycka till 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts