napoleon Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Har ätit LCHF i ca 3 år och mår prima, förutom de sista fem dagarna då jag känner av gallan. Vad gör man? Kör på med mer fett så att ev.stenar kan sköljas ut, eller leverrening som många förespråkar, men som jag är mycket tveksam till? Känns så konstigt att gallbesvär kommer nu. Har aldrig haft det förut. Snälla hjälp! . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrik74 Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Man åker till sjukhuset om du fått ont i gallan min sten fastnade i kanalen det slutade med inflamation i levern och 1 vecka på sjukhus sen fick dom ut stenen men som sagt jag kanske var ett extrem fall men har du ont så ska du åka inn för att stenen stenarna kanske är för stora för att dom ska försvina den naturliga vägen lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pathfinder Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Är du helt säker på att det är gallan? Låter underligt att du plötsligt fått besvär efter 3 år på LCHF, så det kanske är något annat som spökar? Jag skulle rekommendera dig att söka läkarhjälp. Trots massor av bra tips och kunnande på forumet, så tror jag en undersökning är bättre för dig än goda råd på forumet, förutom de du nu fått av både mig och patrik74; om du har ont, gå till doktorn! Hoppas att du blir bättre snart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Ja det flesta gallstenar får väl fart inom en månad med LCHF så det borde inte vara det. Men visst kan ju gallan ha andra problem än just gallsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
napoleon Posted January 6, 2013 Author Share Posted January 6, 2013 Tack för svar och visat intresse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts