Jump to content

Vilket Forum!

Pathfinder

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Jag gillar verkligen detta forumet också - är helsåld. Tyvärr kommer nog även jag att "slösa" en hel del timmar här.
Själv känner jag att jag i princip vet hur jag ska äta och hur min kropp fungerar nu - har gått ner 40 kilo och känner inte att jag behöver ändra på något.

Har nått min målvikt förrutom att jag gick upp en del i vattenvikt pga av bl a medicinering när jag blev sjuk men det håller jag på att tappa igen.

Men trots att jag känner sig tillfreds med just MIN lchf så är det så himla roligt och lärorikt att läsa om andras problem och framgångar... och man blir väl egentligen aldrig fullärd inom detta ämne heller :) 
Mitt nya favvoplace :P 

• Like 1

Och så kan du säkert hjälpa andra, nu när du redan lyckats så bra själv!

Absolut - finns inget roligare än att dela med sig men jag poängterar alltid att MIN lchf kanske inte passar på alla utan man får ha tålamod och känna efter/testa vad som funkar just för dem.

Däremot försöker jag aldrig pracka på folk (t ex alla pulver/piller/sopp-bantare) på mitt jobb mitt sätt att äta utan de som är intresserade får i så fall fråga. :)

• Like 4

Det är genom andras erfarenheter, jag får både bekräftelser och aha-upplevelser beträffande min egen LCHF. Därför tycker jag att praktiska erfarenheter är många gånger viktigare än hänvisningar till olika forskarrapporter på nätet. Att vi sedan kan ha helt olika LCHF-upplägg och riktningar, gör egentligen erfarenheterna  ännu  intressantare. Man upptäcker snabbt att olika sanningar behöver inte alltid stämma med ens egen verklighet, utan allting beror på. Att komma på beroenden, bjuder sedan litet hjärngymnastik som är utmaningen i det hela !