Popular Post Pathfinder Posted January 5, 2013 Popular Post Share Posted January 5, 2013 Jag vill bara säga tack till alla som skriver på Forumet! Väldigt imponerad av allt ert kunnande, och att det är så trevlig stämning, iallafall i de inlägg jag läst hittills. Enda nackdelen är att det är alldeles för enkelt att tappa timmar när man fastnar i alla olika ämnen, men det är ju så kul! Och lärorikt ; ) 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Ja, mycket trevlig stämning och duktiga medlemmar. Nackdelen håller jag med om. Jjg har som plan att "rensa" olästa inlägg varje kväll men det är bara att glömma. Det går helt enkelt inte... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Jag gillar verkligen detta forumet också - är helsåld. Tyvärr kommer nog även jag att "slösa" en hel del timmar här.Själv känner jag att jag i princip vet hur jag ska äta och hur min kropp fungerar nu - har gått ner 40 kilo och känner inte att jag behöver ändra på något.Har nått min målvikt förrutom att jag gick upp en del i vattenvikt pga av bl a medicinering när jag blev sjuk men det håller jag på att tappa igen.Men trots att jag känner sig tillfreds med just MIN lchf så är det så himla roligt och lärorikt att läsa om andras problem och framgångar... och man blir väl egentligen aldrig fullärd inom detta ämne heller Mitt nya favvoplace 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Men trots att jag känner sig tillfreds med just MIN lchf så är det så himla roligt och lärorikt att läsa om andras problem och framgångar... och man blir väl egentligen aldrig fullärd inom detta ämne heller Och så kan du säkert hjälpa andra, nu när du redan lyckats så bra själv! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Och så kan du säkert hjälpa andra, nu när du redan lyckats så bra själv! Absolut - finns inget roligare än att dela med sig men jag poängterar alltid att MIN lchf kanske inte passar på alla utan man får ha tålamod och känna efter/testa vad som funkar just för dem. Däremot försöker jag aldrig pracka på folk (t ex alla pulver/piller/sopp-bantare) på mitt jobb mitt sätt att äta utan de som är intresserade får i så fall fråga. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Det är just det som är så trevligt här. Alla skriver om sin väg och sitt lchf. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Det är genom andras erfarenheter, jag får både bekräftelser och aha-upplevelser beträffande min egen LCHF. Därför tycker jag att praktiska erfarenheter är många gånger viktigare än hänvisningar till olika forskarrapporter på nätet. Att vi sedan kan ha helt olika LCHF-upplägg och riktningar, gör egentligen erfarenheterna ännu intressantare. Man upptäcker snabbt att olika sanningar behöver inte alltid stämma med ens egen verklighet, utan allting beror på. Att komma på beroenden, bjuder sedan litet hjärngymnastik som är utmaningen i det hela ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Grattis Limp, Jag ser att du blivit befordrad till Moderator! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
@rkbro Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 I början ville man läsa allt som var nytt och oläst. Det går inte längre... då får man bo på forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchftrollet Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Grattis Limp, Jag ser att du blivit befordrad till Moderator! Är det verkligen en befordran?? (grattis så klart!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts