Cleppa Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Hej har en vilopuls på 46 och kanske en puls på kvällen på ca 55-60 normalt men nu är pulsen 76 och den har varit hög hela dagen. jag känner mig inte sjuk eller konstig på något annat sätt... Har läst att pulsen är högre vid träning i början men inte sett något om det skulle vara så utan träning. har slutat snus ( 4 dagar men avänder plåster som iofs inte gör någon nda människa glad.) Är det normalt med en sådan pulsökning eller beror det på något helt annat tror ni? Tog tag minkost igen den 1/1 efter 6 månaders glapp, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Du är vältränad Själv har jag en vilopuls runt 55. Min erfarenhet är (har perioder då jag "fuskar" med LCHF) att vilopulsen går upp några slag när man äter mer renlärigt LCHF, men inte så mycket som 20 slag. Dessutom får jag högre puls då jag tränar (vid likartad belastning). Skulle jag gissa så tror jag ändå att du har någon form av infektion...så ta det lugnt med träningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feff Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Det är vanligt att pulsen ökar. Det är även ganska vanligt att man kan få lite "hjärtklappningar" när man övergår till LCHF. Martin Ingvars förklarar fenomenet bra i sin bok " Hjärnkoll på vikten". Jag kommer inte i håg hur eller varför men skall återkomma om jag hittar texten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CocoSoff Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Det är vanligt att pulsen ökar. Det är även ganska vanligt att man kan få lite "hjärtklappningar" när man övergår till LCHF. Martin Ingvars förklarar fenomenet bra i sin bok " Hjärnkoll på vikten". Jag kommer inte i håg hur eller varför men skall återkomma om jag hittar texten. Ahaa! Nu när du säger det så har de där "hjärtklappningarna" som jag upplevde tidigare inte visat sig på ett bra tag. Intressant! Tack för boktipset också . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts