Jump to content

Behöver tips för att hålla mig från socker och bröd

nadoosh40

Recommended Posts

Hej,

Jag är en kvinna som har jojobantat de senaste fem åren efter att ha gått upp ca 15 kg. Många ser mig nog inte som överviktig, men vågen visar annat, tyvärr. Jag är lite grov i benstommen men inte överdrivet. Anledningen till att jag skriver här är nog för att jag verkligen behöver komma igång med LCHF och jag behöver råd. 

Man kan väl säga att jag är påläst om LCHF men ändå inte. Känner mig som en nybörjare varje gång jag försöker att komma igång med att äta LCHF. Första gången jag prövade att utesluta bröd, socker och andra kolhydrater mådde jag så bra, men det som hände var att det var en hel del stress på jobbet, vilket gjorde att jag gick tillbaka till gamla vanor med att tröstäta sås  om fika och andra onyttigheter. Arbetar som lärare på gymnasiet och det är hela tiden en press på en att "belöna" sig själv. Nu vill jag alltså börja med LCHF igen men vet inte riktigt hur jag ska starta och hur jag ska  få bort mitt sockerbehov. Jag har nog en del salt i kroppen också som behöver komma ut, men vet verkligen inte vad jag ska göra. Jag behöver nog en del råd även om jag egentligen vet svaren efter alla bloggar jag har läst, men jag tror att jag behöver få höra av andra som kanske har varit i min situation.

Det är första gången jag skriver i ett forum om ett problem (ja det är ett problem för mig) och jag hoppas verkligen på respons...

Tack på förhand..