Jump to content

Magnesium med kh.

MalinK74

Recommended Posts

Jag tror jag har magnesiumbrist och har nu köpt en flaska flytande. Tog den nu ikväll och passade då på att läsa kh-mängden.....!!!!!!!

7,3 g på de 20 ml jag ska ta en gång om dagen!!!!!

Hur gör alla andra? Jag Äter ju så klart lchf och har sedan ett par veckor stramat år kh ytterligare. Nu får jag ju i mig de jag dragit ner på ändå.

Jag kan inte svälja tabletter därför blev det flytande.

Jag tror jag har magnesiumbrist och har nu köpt en flaska flytande. Tog den nu ikväll och passade då på att läsa kh-mängden.....!!!!!!!

Hur gör alla andra? Jag Äter ju så klart lchf och har sedan ett par veckor stramat år kh ytterligare. Nu får jag ju i mig de jag dragit ner på ändå.

Går det inte att krossa magnesium tabletterna och blanda ut i lite vatten eller något?

Hmmm har haft en fundersam vaken timme nu mitt i natten.....Har alltid haft problem med "kryp" i benen.... Men nu är det nåt fruktansvärt och det är i HELA kroppen....sånt här skulle ju avta med hjälp av magnesium!! Ska jag ge upp magnesiumet redan efter en dags intag??!! Så här kan jag ju inte ha det??!!!

Visste inte magnesium fanns i dessa former ens. Badkar har jag inte så salt är uteslutet men hur använder man krämen då. Jag har inte värk utan känner mig mer orkeslös, trött och lätt deprimerad.

Det kan ju också bero på att du äter strikt.

Magnesium hjälper mej och maken.... Det änte så att du håller på att bli sjuk? Eller läs innehållsförteckningen igen. Kan det finnas nåt som ger allergireaktion?

Har aldrig haft en enda allergi i hela mitt liv så jag vet inte vad jag ska titta efter, det finns en massa fruktjuice i den och det tål jag ju egentligen inte. ;) Är sockerberoende..... Kroppen fick kanske en chock av det.

Faktiskt så är jag sjuk. Har haft feber och värk i kroppen av den. Även förkyld. Kan det spela roll tror du?

Jag äter magnesiumkapslar från Holistics, vilket fungerar bra på mig. Vet dock inte om man kan inta dem på annat sätt än att svälja kapseln (är ju ett pulver). 

Testade dock flytande magnesium från Salus, eftersom tjejen i hälsokostaffären inte hade Holistics hemma och tyckte att den flytande var bäst. Tänkte först när jag kom hem på att den innehöll frukt och hade hög kolhydrathalt. Provade dock några dagar trots det, men kände symptomen (kramp i benen på natten samt kryp i benen) komma tillbaka. Så fort jag började med Holistics magnesium igen försvann symptomen. Den flytande innehåller glukonat och citrat medan Holistics innehåller citrat, laktat och malat. Så kanske är det den skillnaden som på något vis påverkar för mig.

Jag äter magnesiumkapslar från Holistics, vilket fungerar bra på mig. Vet dock inte om man kan inta dem på annat sätt än att svälja kapseln (är ju ett pulver).

Testade dock flytande magnesium från Salus, eftersom tjejen i hälsokostaffären inte hade Holistics hemma och tyckte att den flytande var bäst. Tänkte först när jag kom hem på att den innehöll frukt och hade hög kolhydrathalt. Provade dock några dagar trots det, men kände symptomen (kramp i benen på natten samt kryp i benen) komma tillbaka. Så fort jag började med Holistics magnesium igen försvann symptomen. Den flytande innehåller glukonat och citrat medan Holistics innehåller citrat, laktat och malat. Så kanske är det den skillnaden som på något vis påverkar för mig.[/quote

Ja det är ju flytande från Salus jag har köpt. Har hela förmiddagen haft krypningar i benen. Frågan är om man ska ge den några dagar eller låta bli. Inte kul o ligga vaken om nätterna pga detta. Skulle ju få bättre sömn o bli lugnare o slippa ångesten ju.

Testade dock flytande magnesium från Salus, eftersom tjejen i hälsokostaffären inte hade Holistics hemma och tyckte att den flytande var bäst. Tänkte först när jag kom hem på att den innehöll frukt och hade hög kolhydrathalt. Provade dock några dagar trots det, men kände symptomen (kramp i benen på natten samt kryp i benen) komma tillbaka. Så fort jag började med Holistics magnesium igen försvann symptomen. Den flytande innehåller glukonat och citrat medan Holistics innehåller citrat, laktat och malat. Så kanske är det den skillnaden som på något vis påverkar för mig.

Ja det är ju flytande från Salus jag har köpt. Har hela förmiddagen haft krypningar i benen. Frågan är om man ska ge den några dagar eller låta bli. Inte kul o ligga vaken om nätterna pga detta. Skulle ju få bättre sömn o bli lugnare o slippa ångesten ju.

Här är länk till kapslarna Doc rekommenderar, kapslarna är gjorda av animaliskt gelatin, tror att trådstartaren kan pröva att svälja dessa, inte som torra pulvriga tabletter som kan fastna i halsen, ta en i taget och ta en liten klunk vatten före o efter varje kapsel, om det inte skulle gå så kan du öppna tre kapslar och hälla innehållet i ett halvt glas vatten och dricka, ta i lite extra vatten i glaset efter och dricka för att få med allt. Magnesium är lättlösligt i vatten. Rekommenderas ta strax före sänggåendet. Det tog ca tre veckor innan kryp o kramp gett med sig helt. Maken for förr upp var o varannan natt med vadkramper, det är helt borta.

http://www.purepharma.com/index.php/se_se/products/purepharma-m3.html

Innehåller inga kolhydrater som du ser.

Lycka till!

Sugtabletter från Apoteket? De innehåller magnesiumlaktat och heter (typ) Magnesium Recip. 

Fotbad med magnesiumrikt fotsalt?

Kaliumbrist kan (tydligen) också ge myrkrypningar.