Jump to content

Orolig lchfare

ir0n

Recommended Posts

Hej,

Jag är nybörjare på LCHF. Har nu kört väldigt strikt sedan 27/12. Resultaten har varit kanon såhär långt. Har gått ner ca 4 kg, 7cm i midjan, 7cm runt rumpan. Jättebra! Det är inte det som är problemet. Problemet är att jag de senaste dagarna börjat känna mig så matt. Känner att jag har ett extremt sömnbehov och kan knappt hålla mig vaken på jobbet (än mindre tänka klart). När jag tränar känner jag inte att jag har någon riktig boost i kroppen, men jag blir inte extra trött i benen.

Har börjat bli lite orolig då jag läst att det kan vara farligt att utesluta kolhydraterna så extremt som jag gjort. Någon annan som känt såhär? Är det en övergående fas eller är det såhär man ska känna?

Mvh

Såvida du inte dragit på dig någon förkylning så är det förmodligen övergående.

Du har ju en relativ glukosbrist.. och det tar som regel några månader innan allt är på plats.

Äter du tillräckligt?

http://www.ketotic.org/2012/05/keto-adaptation-what-it-is-and-how-to.html

Får du i dig salter, vitaminer mineraler?

Äter tillräckligt gör jag verkligen. Angående grönsakerna så kan jag nog bli bättre där. Salt känns som jag får i mig. Har det senaste börjat göra salta mandlar som jag har med mig på jobbet. Kanske lite för mkt kaffe och lite vatten dock. Det konstiga är att jag aldrig känt såhär innan bara (innan lchf).

Mvh

Äter tillräckligt gör jag verkligen. Angående grönsakerna så kan jag nog bli bättre där. Salt känns som jag får i mig. Har det senaste börjat göra salta mandlar som jag har med mig på jobbet. Kanske lite för mkt kaffe och lite vatten dock. Det konstiga är att jag aldrig känt såhär innan bara (innan lchf).

Mvh

Kanske öka på grönsakerna och salt lite. Kan vara en övergångsgrej också. Mandlar är bra för mineralerna :)

Hej,