stoscha Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 Jag fick hem tidningen LiveLife idag och där var det ett par ecept som jag är sugen på att testa. Jag skriver upp dem här, dels för att dela med mej, dels för att jag kan slänga tidningen... Pajbotten 2,5 dl solrosfrön bötlagda över natten 2-3 msk skalade hampafrön 3 msk mandelmjöl 3 msk rivet kakaosmör (vad är det, hur får man tag på sånt, behövs sånt till en matpaj?..) Salt o peppar Tomatfyllning 2 tomater 1 avocado 1,5 dl finhackade soltorkade tomater 2 msk psylliumfrö 2 msk kokosolja Cashewostfyllning 2,5 dl cashewnötter blötlagda över natten 2-3 msk olivolja 4 msk öljästflungor (hur får man tag på sånt? Vad är de nödvändiga för?) 2 msk kokosolja 0,5 dl finhackad gräslök Salt & oeppar Pajskalet Mixa fröna & tillsätt mandelmjölet. Smält kakaosmöret och blanda i, krydda med salt & peppar. Klä en springform och ställ i frysen. Tomatfyllning Blanda hackade tomster, avocado och resten. Låt dra en stund Cashewost Mixa nötterna fint tillsammans med oljan. Tillsätt resten. Mixa slätt. Ta formen ur frysen, bred först nötfyllningrn, därefter tomstfyllningen. Ställ i frysen 30 min. Ställ sen i kyl 3-4 tim 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts