Linnéaa

Min resa

Recommended Posts

Kul! Välkommen hit och lycka till med kosthållningen.  :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet och lycka till! Glöm inte återkoppla då och då hur det går för dig  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket! Ska väl lära mig hur allt fungerar här på forumet och komma igång ordentligt :)

Dagen idag har gått helt okej, hade tänkt att träna men hade ingen ork alls, men vad gör det i det långa loppet liksom. Haft ett enormt sötsug hela dagen men lyckats motstå.. funderat på nötter emellanåt men vet att jag inte kan sluta om jag sätter igång.

till dagens mat:

13.00: 140 g lax, babyspenat, hemmagjord aioli

17.00: äggröra på två ägg, kokosolja och massa smör

däremellan har jag bara gått o småätit ur spenatpåsen (tuggbehov haha)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte folk är så intresserade av min brokiga bakgrund och uppväxt så hoppar till nutid hehe.

Det viktiga är inte varifrån man kommer, utan vart man är på väg...

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lyxlchf: Det har du väldigt rätt i, tack!

Gårdagens:

12.30 ca 150 g fläsk, aioli

18.00 äggröra på två ägg, kokosolja, smör

Borde vara hungrigare men gårdagen kändes riktigt bra. wie! :)

Gick en långpromenad och tränade lite på crosstrainern som står här hemma och dammar. Tänkte att jag skulle väga mig imorgon, tror nog det har hänt en del.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dagens:

10.00 Äggröra

17.00 140 g lax, vitlöksmör, broccoli

Blir ganska enformig mat just nu, men inte mig emot.

Tänkte inte äta mer idag och vi får väl se hur det blir med det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! är också ny här, jag har hållit på med LCHF sedan april 2012, jag och min syster hade bestämt  att åka till Kreta en månad senare och tänkte att jag måste göra nåt,jag hade minst 20 kilos övervikt, och fick panik när jag tänkte på bikini, fick en LCHF tidning av mamma och följde den till pricka, så började det. gick ner 25 kilo på ett år, och har fortsatt sen dess, det har faktiskt gåt jättebra, är lite orolig dock för att gå upp i vikt igen äter lite mer liberalt en gång i veckan med lite godis. verkar hålla vikten i alla fall, har nog nåt mitt mål tror jag, jag väger mig inte utan mäter midjan, det går lättare om man har ett mål som din resa t.ex. jag har också läst jätte mycket här och får inspiration när det känns jobbigt. hoppas det går bra för dig.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! är också ny här, jag har hållit på med LCHF sedan april 2012, jag och min syster hade bestämt  att åka till Kreta en månad senare och tänkte att jag måste göra nåt,jag hade minst 20 kilos övervikt, och fick panik när jag tänkte på bikini, fick en LCHF tidning av mamma och följde den till pricka, så började det. gick ner 25 kilo på ett år, och har fortsatt sen dess, det har faktiskt gåt jättebra, är lite orolig dock för att gå upp i vikt igen äter lite mer liberalt en gång i veckan med lite godis. verkar hålla vikten i alla fall, har nog nåt mitt mål tror jag, jag väger mig inte utan mäter midjan, det går lättare om man har ett mål som din resa t.ex. jag har också läst jätte mycket här och får inspiration när det känns jobbigt. hoppas det går bra för dig.

Sitter bikinin som den skall så är väl allt rätt?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Välkommen hit till forumet marie.lind :) Vi är alla olika, och det viktiga är att man hittar en kosthållning som funkar och som man mår bra på :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kämpa på! Jag är inne i en bra period nu, men torskade dit på godisskålen igår! Nya tag idag..

detsamma! Jo godisskålen har vi nog alla varit o dykt i tyvär, men bara att ge sig på det igen :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Ja precis det blir nog lättare om man har ett mål, kan räkna upp många gånger de senaste veckorna då jag bara velat kasta mig ner till ica (som bara ligger typ 100 m härifrån) för att köpa ALLT jag är sugen på, fantiserat om snickers, marabou glass och allt däremellan men har istället ätit mer riktig mat. vilket jag heller inte tror är speciellt bra i det långa loppet då det kan bli alldeles för mycket av den varan också, men i mitt huvud har jag fått för mig att det faktiskt är bättre. anyway.

Skrev ju innan att jag inte skulle äta mer efter laxen idag men det blev en stoor kotlett, med en hel del tvivelaktig majonäs, och en tallrik broccoli, allt för att döva sockermonstret. Sitter här nu med utspänd mage och ångrar mig lite men bättre det än att vräka i sig skit!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrev ju innan att jag inte skulle äta mer efter laxen idag men det blev en stoor kotlett, med en hel del tvivelaktig majonäs, och en tallrik broccoli, allt för att döva sockermonstret. Sitter här nu med utspänd mage och ångrar mig lite men bättre det än att vräka i sig skit!

Mat är alltid bättre än godis!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag har varit en riktigt jobbig dag.

dagens intag: hur mycket nötter, rysk yoghurt, jordnötssmör och ägg som helst. Va hände liksom.

just nu känns det bara som jag kan glömma bikinin, javisst kalla mig ms karaktär.

riktigt dålig ton här just nu känner jag men jag tar mig upp igen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag har varit en riktigt jobbig dag.

dagens intag: hur mycket nötter, rysk yoghurt, jordnötssmör och ägg som helst. Va hände liksom.

just nu känns det bara som jag kan glömma bikinin, javisst kalla mig ms karaktär.

riktigt dålig ton här just nu känner jag men jag tar mig upp igen!

Jamen det var ju rätt grejor du gick loss på i alla fall... Tänk vilket framsteg mot förut.

Keep up the good work och känns det inte som bikiniläge till sommaren kan du ju iaf ha hel baddräkt. :-)

Men det är långt dit så det hinner hända mycket ännu

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jamen det var ju rätt grejor du gick loss på i alla fall... Tänk vilket framsteg mot förut.

Keep up the good work och känns det inte som bikiniläge till sommaren kan du ju iaf ha hel baddräkt. :-)

Men det är långt dit så det hinner hända mycket ännu

Ajo jag vet det egentligen, men ångesten som sätter igång efter att man tryckt alldeles för mycket är ändå oundviklig, att man aldrig lär sig. Men det känns mycket bättre nu :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har det gått någon dag lr två som jag skrev här, har hänt mycket med jobb och annat som tagit min tid och ork.

Jag har - hör och häpna - inte fallit för sockret än och suget blir faktiskt bara mindre o mindre :D gogo!

Däremot har jag inte ätit så strikt och "rent" som jag gärna vill, det har blivit en low carb på max (salladsblad ist för bröd), lite för mycket ost och lite för mycket i allmänhet.. som vanligt.. :P Men men ingen större skada skedd och jag tänker INTE ställa mig på vågen än utan rider på tanken av att jag faktiskt inte ätit helt fel på ett bra tag nu, resten kommer.

dagens intag:

ca 200 g kyckling, spenat och olivolja.

en hel del ost.

För lite fett och lite konstiga mattider (småätit osten under princip hela dagen på jobbet) men ska ju som sagt tänka långsiktigt och just nu är jag inte alls hungrig så blir nog inget mer ikväll.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har slut på gilla, så jag ger eej ett soligt leende i stället :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gårdagens: var inte hungrig på hela dagen utan jobbade på istället och åt när jag kom hem, då blev det en laxfilé på 125 g, hemmagjord ailoi och spenat.

Idag: vart hungrig ett tag efter att jag vaknade så åt för ovanlighetens skull frukost. Äggröra på två ägg blev det, sen iväg på jobb och nu åt jag liite lax (tuggbehov typ) och sitter just nu och äter brie, blir nog en del brie idag. men så är det :)

Vågen imorse stod på 59.1, ned 2 kilo sen jag började skriva här då :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

17/02

11.30 ca 90 g kotlett, majonäs, broccoli

17.30 exakt samma fast spenat stekt i smör ist för broccoli

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

18/02

11.20 100 g lax, spenat, aioli

17.50 äggröra på två ägg, kokosolja, ca 30 g lax

Känner att jag borde tröttna på samma mat hela tiden men än så länge har jag inte gjort det så då kör jag på.

Imorse stod vågen på 58.6, äntligen :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

19/02

Lunch: kycklingfilé, ailoli broccoli

Middag: Samma, fast bytte ut ailolin mot hemmagjord.. (omväxling förnöjer) haha nä skämt o sido.

Idag 20/2

Lunch: Omelett, kokosolja, spenat, majonäs.

Middag: Blir lax, spenat och nått fett till.

Vågen stod på 57.5 imorse, väldigt va jag rasar i vikt just nu alltså, måste ha haft en hel del vätska i kroppen vid start (även om jag ätit lchf i några veckor innan jag striktade till det lite ytterligare i form av storlekskontroll och lite mer "ren" mat liksom) men också att min kropp har en alldeles överdriven förmåga att samla på sig vätska vid mens, överätning, små snedsteg m.m

Har inte känt någon större hunger under dessa dagar förutom igårkväll då jag hade bestämt mig för att hålla mig inom ätfönstret. Men det var verkligen en battle mellan mig och min hjärna och jag vann! ;D och det känns bra idag men tar med mig lärdomen att äta riktigt mycket fett vid sista måltiden för kvällen.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jaf fallit dit igen, inte i sockerträsket men i väldigt väldigt mycket "godkänd" mat.

Detta hände igårkväll och det jag fick i mig (under loppet av bara några timmar) var en stoor påse nötter, tre dl grädde, en del keso, en stoor bit brie, en lök, några champinjoner, parmaskinka och säkert annat som jag inte riktigt kommer ihåg.

Det läskiga i det hela var att jag redan efter den första skålen nötter kände att jag var mätt men där var jag ju långt ifrån klar, snacka om att förstöra mättnadskänslan. var tillslut tvungen att ligga i fosterställning i soffan med världens magont.

Vad som utlöste detta är jag inte riktigt säker på, men min hjärna är expert på att lura i mig att "jag är värd det". Hade ju gått ner så mycket i vikt och varit så duktig o bla bla, resultatet idag på morgonen var 59,5, upp två kilo sen dagen innan. Kommer troligtvis gå ner det ganska snabbt igen med tanke på att jag brukar det när jag gått upp mycket på en natt. Men det är det psykiska i det hela som är så jobbigt. Känner inte igen mig i spegeln eftersom att jag har en tendens att samla på mig sjukt mycket vatten i ansiktet och runt ögonen när jag gjort såhär, syns snabbt på mig iaf och nu är det bara att klistra på ett leénde och ta sig till jobbet, usch hatar denna känslan.

Aja, det löser sig och idag blir det fasta fram till kvällen, just nu känns det ju som det kommer ta en vecka innan jag blir hungrig igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg