Petra

Paleo/LCHF godis fudge

Recommended Posts

En del vill inte ha substitut/ sötning mm. Andra tycker det är ok ibland. Jag tillhör den skaran. Det här receptet är supersnabbt och enkelt om man vill ha en lite godbit till kaffet. Nyttigt fett och i stort sett kh-fritt!
Blanda drygt 1dl kokosgrädde, ca 2msk kokosfett, 2msk smör, 2msk sukrin gold i en mikrosäker skål med hög kant. Kör full effekt 7 minuter. Rör några gånger. När det bubblat klart, och ser lite tjockare ut häll i smaksättare: antingen ca 1/2 tsk vanlijpulver eller 1msk lakritspulver, eller kakao. Rör om och häll i pappersklädd, smord form max 10x 15 cm, beoende på hur tjocka bitar du vill ha. Låt stelna i kyl/frys/ute nu i kylan, ca 30 min. Sen skär bitar. Supergott och väääldigt mättande. Ett par bitar max sen är man nöööjd. Bra sätt få i sig kokosfett...

post-777-0-86067600-1391863845_thumb.jpg

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går säkert att utesluta Sukrinet om man inte vill ha det sött, men det har jag inte provat... Det blir iaf en lite kolaaktig god smak med hög nöjdhetsfaktor.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Provar det här idag. Smaksättning blev lakritspulver och lingon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lakritspulvret är min favorit.. Smaken kommer liksom lite fördröjd men sååå goood.. Jag brukar lätt kunna överäta men dessa små bitar gör mig nöjd med några få. Skönt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg