Jump to content

Celluliter

Anatomy

Recommended Posts

Sen jag började med lchf så har jag fått mängder av celluliter på rumpan och låren. 

Har någon mer varit med om detta och vad kan jag göra åt det? 

Skrev i en annan tråd att jag gått upp i mått på bland annat låren kan det hänga ihop? Har gått ner i vikt i alla fall.

Jeg spiser kosttilskuddene chlorella og spirulina og det hjælper. Har hørt om mennesker der fik mere cellulitis mens de tabte sig på LCHF hvorefter det forsvandt sammen med overflødige kilo : D tålmodighed tror jegquote name="Anatomy" post="56042" timestamp="1392039035"]Sen jag började med lchf så har jag fått mängder av celluliter på rumpan och låren. 

Har någon mer varit med om detta och vad kan jag göra åt det? 

Skrev i en annan tråd att jag gått upp i mått på bland annat låren kan det hänga ihop? Har gått ner i vikt i alla fall.

Jag tror celluliterna troligen fanns där förut också, fast då hade du mera vatten bundet i kroppen som gjorde att det såg jämnare ut. Men det lär bli bättre över lite längre tid på LCHFkost, själv bekänner jag mig till torrborstarnas religion: med en daglig bönestund; jag ger huden en ganska hård avrivning med en bred nagelborste före dusch, då känner man hur cirkulationen kommer igång ut i huden.

Måttökningen är svårare, själv tycker jag att det är svårast att mäta kroppsdelar som överarm och lår där man letar efter största omfånget, medan midjan är lättare då man letar efter minsta omfånget. Så kan det vara ett mätfel, från början eller nu? Eller kan det vara resultatet av träning som promenad eller cykling: lårmuskeln växer till ganska snabbt.

Jag får vänta och se helt enkelt!

Jag motionerar som vanligt och det känns inte som muskler. Jag ska börja med löpningen nu så fort det är plusgrader så min astma orkar med!

Det finns bara ett sätt att bli av med celluliterna och det är att minska i fettvikt, helst genom riktigt tung styrketräning. Om du gör knäböj och andra tunga benövningar så får du fart på systemet och cirkulationen, det är otroligt mycket mer effektivt än löpning :)

Lycka till!

• Like 1