Gå till innehåll

Recommended Posts

Åker snart till Thailand på tre veckors semester. Jag har läst någonstans att man Max kan gå upp ett kg i veckan på samma sätt som man Max kan gå ner ett kg i veckan. Är detta bara en myt? (Ska självklart försöka skippa ris och singha men det blir svårt.)

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går nog inte att generalisera. Vi är olika som människor. Det finns inget som säger att man bara kan gå ner ett kilo i veckan.

Upp däremot verkar gå snabbt iofs så är det väl kanske mest vätskai början men det brukar inte ta många dagar för mig innan det känns som en mindre graviditet, magen sväller upp och jag mår inte alls bra så var försiktig med vad du stoppar i dig där i Thailand.

Det går ju ofta att få en köttbit med lite sallad till på de flesta ute ställen men hur det är i ett sådant land vet jag inte.

När du blir sugen på något olämpligt gott så tänk så här: Det är ju faktiskt bara gott de få sekunderna du har det i munnen. Fråga dig själv om det verkligen är värt det :D

// Lycka till

Lars 

Länk till inlägg

Om du har levt på LCHF under en längre tid och börjar äta kolhydrater igen så kan du nog tyvärr gå upp mer än så eftersom kolhydraterna binder vätska. Jag har för mig att jag läst att varje gram kolhydrat som lagras som bränsle i muskulaturen binder ca 2,5 gram vätska till sig.

I Thailand finns ju underbara currys gjorda på kokosmjölk. Ris beställs nästan alltid separat i Thailand. Kycklingspett med jordnötssås kan ju också vara något. Tänk på att thailändarna gärna använder socker i maten så vid beställning kan det vara bra att säga no sugar.

Frukostarna på hotellen brukar oftast ha korvar, äggröra, bacon, grönsaker, kokta ägg "gårdagens rester" och omeletter så där blir det nog inga problem.

Så mitt tips är att skippa Singhan, riset och nudlarna och göra ett försök!

• Gilla 1
Länk till inlägg