Jump to content

Jordnötssmör

Lisa H Olson
 Share

Recommended Posts

Nu har jag köpt änglamarks ekologiska jordnötssmör gjort på jordnötter och fett. Nu står det i mitt kylskåp. Tips på vad jag kan göra med detta??? (Gillar inte jordnötter i varmrätter.) Tack :)

Gjord på jordnötter och fett? Menar du att dom har tillsatt fett i jordnötssmöret? Det låter konstigt och det skulle inte jag vilja ha. Jag vill ha en ren produkt.

Haha nä nu skrev jag fel :P jag som är helt ny i jordnötssmörsvärlden ;) jordnötter och havssalt var det ju :)

Ja man ju nästan tro att det är tillsatt fett när man ser hur mycket fett som flyter omkring överst innan man rört ihop jordnötssmör. Det är väl runt 50 % fett skulle jag tro.

Ja man ju nästan tro att det är tillsatt fett när man ser hur mycket fett som flyter omkring överst innan man rört ihop jordnötssmör. Det är väl runt 50 % fett skulle jag tro.

Ja precis :P

Jag tog en liten sked idag och smakade. Tänkte genast "detta skulle vara gott till choklad" :P haha. Kanske inte optimalt. Men det var helt ok i sig. Jag äter inte frukt nu för jag äter strikt så jag vet faktiskt inte vad jag ska ha det till...

Ja precis :P

Jag tog en liten sked idag och smakade. Tänkte genast "detta skulle vara gott till choklad" :P haha. Kanske inte optimalt. Men det var helt ok i sig. Jag äter inte frukt nu för jag äter strikt så jag vet faktiskt inte vad jag ska ha det till...

Du kan ju ta en tesked utan att ha något till men en del kolhydrater är det ju i också förstås.

Näe, jag köper frysta jordgubbar.

När man värmer dem i micron blir det som sylt, smask :)

Så klart sätter jag inte i socker, men om du är strikt kan det ju bli för mycket ändå.

Det blir nog för mycket just nu iaf tyvärr. Men om några månader kan jag testa det. När sockerberoendet gett sig helt :)