Jump to content

Åsikter om min kost (viktminskningssyfte)

nabe

Recommended Posts

Hej. Äter LCHF sedan 4 veckor i viktminskningssyfte. Känner redan av på kläder som börjar sitta löst men tänker att det kan finnas saker jag bör tänka på för bästa resultat. Om ni vill ge mig lite förslag och åsikter kring min kost vore jag glad:)

Vill gå ner 30kg.

Här är exempel på hur jag brukar äta:

Dag 1

Frukost: Kaffe, 1tsk kokosolja 1tsk grädde.

Lunch: Lchf-smörgås med bregott 1 avokado 2 skinkskivor

Mellanmål: Te med 1tsk kokosolja

Middag: 1/2 pkt bacon en näve blomkålsmos smör i, 1 ägg

Kvällsmål: 10 salta mandlar

Dag 2

Fr: kaffe 1tsk kokosolja 1tsk chiafrön

Lu: 1 stekt ägg 3 ostskivor 2 skinkskivor

Mel: 6 små salamiskivor

mid: 2 pannbiffar med gräddsås och en näve broccoli.

Kvä: en bit brie-ost

Jag kan för lite för att säga om mängden räcker. Det beror ju på om du är man eller kvinna, hur gammal du är, hur lång du är och vad du väger just nu...

Innehållet i maten i sej är ju OK. Salta mandlar är godis, så det ska inte överdoseras om viktminskning är målet, men för 17, såna petitesser kan man ta på slutet...

Du har ju redan efter en månad fått resultat så det är väl bra.

Det viktigaste är att du kör med bra mat i minst 3 månader innan du börjar experimenterar någonting. För att få en bra långsiktig viktminskning måste du se till att kroppen litar på dej. Det innebär också att du får inte ha för bråttom. Det här är ingen tidningsdiet där man tappar förton kilo i veckan (och går upp allihop och lite till igen efter ett år). Det här är de första stapplande stegen på resten av ditt liv till bra hälsa

Jag kan för lite för att säga om mängden räcker. Det beror ju på om du är man eller kvinna, hur gammal du är, hur lång du är och vad du väger just nu...

Innehållet i maten i sej är ju OK. Salta mandlar är godis, så det ska inte överdoseras om viktminskning är målet, men för 17, såna petitesser kan man ta på slutet...

Du har ju redan efter en månad fått resultat så det är väl bra.

Det viktigaste är att du kör med bra mat i minst 3 månader innan du börjar experimenterar någonting. För att få en bra långsiktig viktminskning måste du se till att kroppen litar på dej. Det innebär också att du får inte ha för bråttom. Det här är ingen tidningsdiet där man tappar förton kilo i veckan (och går upp allihop och lite till igen efter ett år). Det här är de första stapplande stegen på resten av ditt liv till bra hälsa

Jo är kvinna 35 år 163cm lång. Väger runt 90kilo. Jo ser det här som ett livslångt beslut också. Men såhär i början är jag lite otålig kanske. Bättre å byta ut mandlar till något annat då, är ost bättre?

Håller du dig mtt på den mägnden så är det okey men jag skulle lagt till mer mat på och skippat kvöllsmålet. Lycka till

Tack. Tänker att det är bättre att sprida ut målen på dagen plus att jag är kvällshungrig, äter middag rätt tidigt kl.17 (pga småbarn) Men värt ett försök om det kan förbättra genom att utesluta kvällsmålet,

Tack. Tänker att det är bättre att sprida ut målen på dagen plus att jag är kvällshungrig, äter middag rätt tidigt kl.17 (pga småbarn) Men värt ett försök om det kan förbättra genom att utesluta kvällsmålet,

Är det så att du blir hungrig på kvällen så försök äta lite till middagen och ät något mer matigt som kvällsmat.

Ok med andra ord ska kvällsmålet bort kanske? Funkar det att ta bort mellanmålet istället då? matintaget per dag blir ju det samma. 

Det bästa är väl om du kan äta dej lagom mätt med bra mat. Om du behöver mellanmål och kvällsmål för att vara lagom mätt, fine, låt det vara så då. Börja inte experimentera så mycket ännu förrän kroppen är helt inkörd med fettdrift.

Som jag skrev tidigare... 3 månader får du nog räkna med, sen har jag massor med tips att komma med om inget händer.

Och att du krymper i storlek är väl ett viktigare mått än vad vågen säger, eller hur?