Rainbow Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Jag har hört många säga att de sover mindre sedan de bytt till LCHF/paleo kost. Själv började jag vakna riktigt tidigt på morgonen efter att lätt kunnat sova hela förmiddagen om det tilläts. Vet någon varför det är på detta viset? Behöver man sova mindre av någon anledning - eller reagerar kroppen på fettbränning med att sova för lite? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Jag har också hört detta men aldrig upplevt det själv. Sover fortfarande som en gris, så länge som möjligt. Däremot så är jag inte lika trött och däst efter måltider längre (bort med pastan = bort med paltkoman). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovis Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Jag sover mindre nu, vaknar ofta vid 4-5 på morgonen och somnar vid 22-23 på kvällen. Så det blir 6-7 timmar varje natt nu mot 8-9 timmar tidigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 För min del tror jag det beror på att jag sover djupare/hårdare när jag sover, tidigare sov jag väldigt ytligt och vaknade till av minsta lilla. Och när jag vaknade till kom behov av att gå på toa. Jag blev aldrig riktigt utsövd. Jag kan fortfarande sova riktigt länge ibland men oftast vaknar jag av mig själv mycket tidigare nu för tiden. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Jag sover lika mycket som förut, men bättre och goare Är aldrig trött på dagarna längre, aldrig någon efter-lunchen-dipp eller så. Ibland när det kör ihop sig kan jag sova ännu mer. Jag tolkar det som att jag behöver mer återhämtning och min förnuftiga kropp ser till att jag får det med mera sömn 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts