Prälleskrället Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Jag väger mig en gång i veckan och mäter mig en gång i månaden. Problemet med mätningen är att den visar helt olika varje gång och det skiljer flera cm. Ena månaden är det minus nästa plus och den tillbaka på minus igen. Jag försöker mäta exakt på samma ställen på kroppen men hur jan det skilja +- 5 cm mellan månaderna???? Jag tränar rätt mycket och alla säger att vägen missvisar då. Verkar som måttbandet också gör det... På bågen går det bättre. Vissa veckor ner vissa står still, men det står alltid i proportion till vad jag ätit och gjort. Jag behöver mättips!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prälleskrället Posted February 13, 2014 Author Share Posted February 13, 2014 Jag skriver på mobilen. Ser att orden blir lite som de vill. Hoppas alla kan gissa sig till vad jag egentligen skrivit.... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Jag undrade faktiskt vad motorcykeln hade där att göra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prälleskrället Posted February 13, 2014 Author Share Posted February 13, 2014 Jag undrade faktiskt vad motorcykeln hade där att göra! Den la jag in för att jag längtar efter våren. Blir nog att köpa nya mc kläder i år!!! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angua Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 när du mäter, var mäter du då? Midjan kan skilja mycket på samma dag beroende på om man ätit, skitit eller är uppblåst eller har fastat Även om man mäter vid samma tidpunkt så skiljer det. Jag mäter höftmåttet också, tycker det ger säkrare resultat. Sen kan man mäta armar och ben också, gjorde det ett tag och märkte att vissa gånger när jag suckade att höftmåttet stått still så hade armar och ben krympt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Jag har helt gett upp att mäta armar o ben, för det diffade hejvilt. Antagligen mätte jag inte på samma ställe, fast jag trodde det. Nu mäter jag bysten, midjan och höften. Jag mäter en gång i månaden, alltså på samma fas i menscykeln (efter avslutad mens - minst vätska i kroppen ) Det verkar stämma hyfsat, tycker jag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Mättips? Ät dig mätt, kasta måttbandet och gå på känsla... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Dumärker väl på kläderna att nåt händer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prälleskrället Posted February 13, 2014 Author Share Posted February 13, 2014 Problemet är att jag förstört mina mättnadskänslor efter år av matmissbruk. Sakta men säkert håller det på att rätta till sig. Jag försöker även kalibrera ögonmåttet, men litar inte på det riktigt än. Därför kör jag med handmått, matdagbok( lifesum) vägning och mätning. Mäter midja, höft, lår, knä, bröst, hals och arm. Men det hoppar som sagt hejvilt mellan siffrorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 Handmått är bra tills du hittat vad som är lagom. Lägg undan våg och måttband några månader och lär dej prata din kropps språk och lär dej lyssna ordentligt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prälleskrället Posted February 14, 2014 Author Share Posted February 14, 2014 Kläderna ja! Förut var det så trist för allt satt trångt. Ni kan jag inte ha mina kläder för de hänger alldeles för löst! Står fortfarande vid spegeln och vrider och vänder när jag ska ut och träffa folk men för att allt är för stort!!! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 När jag började tappa vikt mätte jag "över naveln". Nu har det inte rört sig på flera år. Där jag märkte mest var just klädstorlekar. Det har blivit en resa från 6XL till L. Men nu hänger det bara massa hud och den går inte "bränna" bort så den får väl sakta men säker dra ihop sig... Dyrt men kul med storleksminskning... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts