Jump to content

Ang jäv och liknande

David S

Recommended Posts

Det pratas ju mycket om att olika företag med olika intressen "sponsrar" undersökningar och studier. Även att läkare vill sälja medicin osv..

Jag tvivlar inte på att det är så,,

Men jag undrar om du Andreas fått div erbjudande för att tex ändra dig om LCHF, att sluta med det du gör?

Detta skulle ju ev kunna bekräfta vilken sjuk värld vi lever i..

/David

Det skulle vara väldigt intressant att få ett ärligt svar angående detta ämne från Andreas. Även om inte alla läkare har betalt på ett eller annat sätt för att skriva ut recept så borde man ju som läkare känna till hur det kan gå till. Kan samtidigt förstå om det är svårt att svara på en sådan fråga då man känner en lojalitet mot andra i samma yrkeskår.

Ralf Sundberg skriver ju om hur det har gått till tidigare. John Virapen (fd anställd av läkemedelsföretag) tar upp ämnet väldigt omfattande i sin bok "Piller o profiter). Man önskar ju att det de skriver om tillhör det förgångna, samtidigt undrar man hur det går till idag. Det är nog naivt att tro att "mutandet" tillhör det förgångna. Hur ligger det till med den saken Andreas? Är det lönsamt för doktorer att skriva ut recept?

Jag tror doc bara här om dan skrev ett inlägg om det här med hur han försörjer sig och tacksamhet till de som stöttar honom. I samma stycke skrev han också (om jag minns rätt) hur han aktivt väljer att inte sälja reklamplats till livsmedels- och läkemedelsföretag enbart av trovärdighetsskäl.