dufva

Är cancer en svampsjukdom?

Recommended Posts

Celler från bandmask metastaserar enligt cancerstruktur hos HIV-sjuk patient: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1505892 "Comparative deep sequencing identified H. nana structural genomic variants that are compatible with mutations described in cancer."

Allt mer pekar alltså på parasiter som en stor bakomliggande orsak till cancer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag tror vi biter oss i svansen om vi försöker hitta En Enda Orsak. Jag ser det mer som en ond cirkel där sjunkande pH, förgiftning på cellnivå, parasiter, virus, bakterier, "låg elhälsa" och allt annat leder till någon av de stora degenerativa sjukdomstillstånden. Jag ska se om jag orkar göra en bild.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack till Stammis från Umeå för dina intressanta kommentarer.

Jag tror att Enby är något på spåren. Till skillnad från den nuvarande cancerforskningen som helt verkar kört fast. - Man. går på med sin, för hela kroppen, mycket skadliga kemoterapi. Den försvagar människan så till den grad och har så hemska biverkningar, att 90% av de cancersjuka dör av själva behandlingen.

Man har intervjuat många läkare om hur de själva skulle ställa sig till att få kemoterapi och den allra största majoriteten skulle avstå och även avråda sina närmaste. - Men dessa hemska och dåligt verksamma mediciner är mycket dyra och genererar stora inkomster till läkemedelsföretagen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Celler från bandmask metastaserar enligt cancerstruktur hos HIV-sjuk patient: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1505892 "Comparative deep sequencing identified H. nana structural genomic variants that are compatible with mutations described in cancer."Allt mer pekar alltså på parasiter som en stor bakomliggande orsak till cancer.

Tack för dina intressanta kommentarer, om dr Enby och hans forskning. Kroppen är ju konstruerad så att många mikroorganismer, kemikalier mm kan tränga in i kroppens vävnader från omgivningen på olika vis, och på så sätt påverka oss. Huden tex är mycket genomsläpplig liksom våra slemhinnor. - Ibland undrar jag om människor tror att huden är ett tätt skal som skyddar oss? Så är det ju inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste nyligen detta (se länken nedan) på den mycket seriösa siten Internmedicin, a pro pos svampsjukdom i blodet och i kroppen. Svampväxt kan förkomma i blodet, om det är Candida kan man bli mycket sjuk.

Vad är det som säger att det inte förekommer andra svamptypet som parasiterar i kroppen?

Om man inte känner till detta inom medicinen så beror det kanske mest på att man ej har undersökt förekomsten vid olika sjukdomstillstånd?

Man får anta att olika svamptyper har olika egenskapet och att de kanske finns i vår kropp och för det mesta är harmlösa och ej skadar oss?

Vi har ju massor med andra mikroorganismer i kroppen redan och att organismer koloniserar varandra är känt sedan tidigare.

Jag tror att Enby har hittat något betydelsefullt.. Förmodligen ett i stort sett outforskat område förutom Enbys och några andras iakttagelset.

Högst intressant tycket jag. Att hitta sjukdomsorsakerna måste vara viktig forskning - speciellt ett så stort område som cancersjukdomarna. Som det nu är försöker man bara behandla verkningarna av cancern i kroppen. Man får hoppas att det kommer att forskas mer om detta - just nu ser det mörkt ut.

http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=614

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg