Popular Post stoscha Posted February 14, 2014 Popular Post Share Posted February 14, 2014 Vi firade alla hjärtan med makens absoluta favorit... Pasta carbonara med RIKTIG pasta. Lika väl som jag njuter av sushi när jag umgås med dottern 2 ggr per år. Spaghetti kokt i oxbuljong och olivolja, massor med bacon, två råa äggulor per person och möngder med svartpeppar. Vi har provat alla varianter på kolisfri pasta men han avstår hellre, så då är detta festmåltid. Men vi firade också med musik, och jag kunde inte sitta still när vi körde favvisarna från 60-talet. Jag körde typ Saturday night fever flera låtar och hade inte högre puls än när väckarklockan rakar upp mej på morgonen.. Jag är SÅ tvärsäker på att det är mina betablockerare som gjort mej gammal. Nu när jag vågat kasta dem känns det som ungdomens källa. OBS! Jag uppmanar ingen att slänga piller... Det här är MITT val och ett medvetet val. För mej handlar dey om livskvalitet 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Härligt Vi firade med meatza och rödtjut - mmmm Barnen fick LÄSK! Det är ytterligt sällsynt i detta hus, och det är intressant att se hur de hanterar det. Först är de jättesugna och ivriga, ååå får vi inte läsken snart.. Sen dricker de ett halvt glas (och barnens finglas är pyttesmå, rymmer 1 dl) och oj vad gott det är! Andra halvan går i långsammare, medans de äter. Sen vill de ha vatten, läsken är bortglömd. Igår hällde jag ut det mesta av en 1,5 liters petflaska, det var en skön handling Tänkte på dem som ställer fram en tvåliters colaflaska till barnen, en på fredag och en på lördag Nästa gång (påsk..? Midsommar..?) ska jag köpa en 0,5 litersflaska. Till fyra barn, alltså 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nytt Liv Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Vi firade valentin på indisk restaurang. Jag åt en lammgryta med spenat och curry. Bad att få skippa riset och kyparen lyfte inte ett ögonbryn, frågade bara om jag ville ha extra sallad i stället. Sen kom maten in med riset, jag förstod att specialönskemålet försvunnit på vägen och förlät dem för de hade full ruljans den kvällen. Så jag lät bli riset bara. Sked fanns, så jag kunde äta de sista dropparna av den goda grytsåsen. Efteråt: mätt, och framförallt nöjd. Inget mer i matväg behövdes den kvällen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts