Jump to content

Alla HJÄRTANS dag

stoscha

Recommended Posts

Härligt :)

Vi firade med meatza och rödtjut - mmmm ;)

Barnen fick LÄSK! Det är ytterligt sällsynt i detta hus, och det är intressant att se hur de hanterar det.

Först är de jättesugna och ivriga, ååå får vi inte läsken snart..

Sen dricker de ett halvt glas (och barnens finglas är pyttesmå, rymmer 1 dl) och oj vad gott det är!

Andra halvan går i långsammare, medans de äter.

Sen vill de ha vatten, läsken är bortglömd.

Igår hällde jag ut det mesta av en 1,5 liters petflaska, det var en skön handling :)

Tänkte på dem som ställer fram en tvåliters colaflaska till barnen, en på fredag och en på lördag :(

Nästa gång (påsk..? Midsommar..?) ska jag köpa en 0,5 litersflaska. Till fyra barn, alltså :)

• Like 6

Vi firade valentin på indisk restaurang. Jag åt en lammgryta med spenat och curry. Bad att få skippa riset och kyparen lyfte inte ett ögonbryn, frågade bara om jag ville ha extra sallad i stället. Sen kom maten in med riset, jag förstod att specialönskemålet försvunnit på vägen och förlät dem för de hade full ruljans den kvällen. Så jag lät bli riset bara. Sked fanns, så jag kunde äta de sista dropparna av den goda grytsåsen. Efteråt: mätt, och framförallt nöjd. Inget mer i matväg behövdes den kvällen. 

• Like 2