Jump to content

Tredje gången gillt

TrolleLisa

Recommended Posts

Tack Almelia och alla ni som gillat!  :)

Jag vet att jag inte borde gnälla redan... Men detta sug efter sötsaker gör mig galen!!!  :wacko: Det är förstås ingen nyhet för mig att jag har väldigt svårt att stå emot sockersug, det är liksom det som gjort att kroppen är som den är idag. Men just kvällarna är min stora skräck för då är suget som värst. Idag har jag ätit ägg, bacon, kycklingwok, fett-te, köttbullar i gräddsås med sallad (allt lchf-style), så inte fasen behöver kroppen mer idag. 

Visst skulle jag kunna äta något lchf-vänligt snacks, men det är hög tid att lära om. Kvällsrastlösheten får botas med annat än snacks!  :P

Glöm inte bort den andra sidan av myntet, att slappna av i den nya livsstilen, låta det ta tid, ta några promenader när sockersuget faller på. Köra resan med en kompis och peppa varandra. Sova ordentligt och fylla på med mkt vitaminer och mineraler!

Pepp & Lycka till!  :)

• Like 1

Vet du vad som hjälper mig om kvällen? Att gå och lägga mig ;)

Sömn ger dessutom bättre viktminskningsresultat och man mår väldigt bra dagen efter :) 

Annars funkar det att sitta med en vattenflaska och hälla i sig ;) Eller ta en kopp te. Det är ju bara psykologisk som man vill sitta där med något. Det

tar ett par dagar sen känns det bättre! Lycka till :)

• Like 1

Vet du vad som hjälper mig om kvällen? Att gå och lägga mig ;)

Sömn ger dessutom bättre viktminskningsresultat och man mår väldigt bra dagen efter :)

Annars funkar det att sitta med en vattenflaska och hälla i sig ;) Eller ta en kopp te. Det är ju bara psykologisk som man vill sitta där med något. Det

tar ett par dagar sen känns det bättre! Lycka till :)

Hehe, jag provade förut med en slags te-ritual på kvällen. Slutade med att jag drack en liter. På kvällen skulle jag kunna knarka luft  :D Men du har helt rätt, det är psykologiskt att sitta där med något. 

Den här veckan har varit rätt tuff. Sockersuget lurar mig att tro att jag är hungrig, men så är det ju inte  B)  Närmar mig en vecka utan socker så snart lättar det! 

Sömnen är spännande. På LCHF behöver jag sova ca 30 minuter mindre än annars. Sedan jag slutade med koffein i höstas sover jag som en stock ca kl 22.30-07 men nu vaknar jag av mig själv vid kvart över sex-halv sju. Utvilad. Är det någon som har en teori om varför? 

• Like 2

• 2 weeks later...

Hejsan! 

Här lunkar det på. Kan inte påstå att jag äter så strikt LCHF som jag tror att jag egentligen skulle må bra av, utan har trillat dit några gånger. Försöker se det som en process, och inte en massa misslyckanden staplade på varandra  :)

Något som gör det otroligt svårt att hålla motivationen uppe är att jag går ner i vikt så lååååååångsamt  :unsure:  Eftersom det är väldigt svårt för mig att hålla mig borta från socker och snabba kolisar, så får jag anstränga mig ordentligt för att klara av det. Och får jag då inte de snabba resultat som jag vill ha, så är det lätt att motivationen tryter. Jag jobbar aktivt med mitt ätbeteende (KBT), men fy vad jobbigt det är mellan varven. 

Samtidigt som jag är allätare när det kommer till godis, så är jag kräsen när det gäller riktig mat. Men det har jag tagit tag i och är faktiskt lite stolt över att jag prövat flera nya maträtter de senaste veckorna. En favorit som jag inte trodde att jag skulle gilla är blomkålsrisotto! Till och med barnen älskar det!  :D

• Like 4

så bra att det går att hålla sej på någorlunda rätt väg. Dikeskörningar har vi allihop ibland, men bara det går år rätt håll så är det OK. Själv har jag haft dikeskörning idag. Det är min fastedag idag, men se det gick inte alls. Jag har nästan haft panikartat ätande av nästan allt i närheten av nån anledning i stället.... Tur att jag sitter fast där jag sitter framför datorn så det finns bara det som jag själv har i skrivbordslådan, men fasta kan man ju inte kalla det precis

• Like 1