Jump to content

Vem ska man tro på?

DanC
 Share

Recommended Posts

Jag är nybörjare. Trivs oerhört bra med LCHF har inga problem med att avstå från bröd och annat ( vilket förvånar mig) Men det hade varit trevligt med lite framgång,  så här efter fem månader att man hade gått ner några kilon. Börjar misstänka att jag stressar upp mig därför går jag inte ner. Så en liten fråga hur mycket fett ska man äta på en dag.  

Jag är nybörjare. Trivs oerhört bra med LCHF har inga problem med att avstå från bröd och annat ( vilket förvånar mig) Men det hade varit trevligt med lite framgång,  så här efter fem månader att man hade gått ner några kilon. Börjar misstänka att jag stressar upp mig därför går jag inte ner. Så en liten fråga hur mycket fett ska man äta på en dag.  

Jättesvårt att veta vad som är felet då vi inte vet vad du äter på en dag, ålder, kön, tidigare bantningar, ev. sjukdomar, ev. medicinering, motion.

Ja, det finns många faktorer att ta hänsyn till ibland, och ibland kan det även vara så att det kan ta några månader för kroppen att bli trygg i sin nya mathållning, lite beroende på vad man tidigare ätit, och om man har utsatt sig för svält mellan varven.

Men det låter positivt att du mår bra och trivs med lite kolhydrater, ett litet steg på vägen :) och ett stort steg för framtiden :)

• Like 6