Jump to content

Vem ska man tro på?

DanC
 Share

Recommended Posts

Jag är nybörjare. Trivs oerhört bra med LCHF har inga problem med att avstå från bröd och annat ( vilket förvånar mig) Men det hade varit trevligt med lite framgång,  så här efter fem månader att man hade gått ner några kilon. Börjar misstänka att jag stressar upp mig därför går jag inte ner. Så en liten fråga hur mycket fett ska man äta på en dag.  

Jag är nybörjare. Trivs oerhört bra med LCHF har inga problem med att avstå från bröd och annat ( vilket förvånar mig) Men det hade varit trevligt med lite framgång,  så här efter fem månader att man hade gått ner några kilon. Börjar misstänka att jag stressar upp mig därför går jag inte ner. Så en liten fråga hur mycket fett ska man äta på en dag.  

Jättesvårt att veta vad som är felet då vi inte vet vad du äter på en dag, ålder, kön, tidigare bantningar, ev. sjukdomar, ev. medicinering, motion.

Ja, det finns många faktorer att ta hänsyn till ibland, och ibland kan det även vara så att det kan ta några månader för kroppen att bli trygg i sin nya mathållning, lite beroende på vad man tidigare ätit, och om man har utsatt sig för svält mellan varven.

Men det låter positivt att du mår bra och trivs med lite kolhydrater, ett litet steg på vägen :) och ett stort steg för framtiden :)

• Like 6

Utan förändring är inte helt sant. ingenting på vågen, eller midjan. Men skjortor som tidigare var på gränsen sitter nu ledigt. (tror jag gått ner över axlar och bröstkorg, fast har ej mätt) Det är sant den där omätliga hungern som tidigare kunde infinna sig är borta. För han jag knappt vakna innan jag åt frukost. Nu nöjer jag mig med en kopp kaffe med smör. Jag har varit överviktig sen barndomen och har naturligtvis bantat med varierande framgång i hela mitt liv.  Jag vet inte vad min basalmetabolism är. Men en bra dag äter jag runt 20 g kolhydrater, i bland mer. Jag har dragit ner på ost och grädde. äter mindre protein. När jag tänker efter så har jag inga större problem. Har nog bara stirrat mig blind på vågen.  Ska koncentrera mig på att må bra, vilket jag faktiskt gör. 

• Like 6