Jump to content

Protein Pulver

MammamMu

Recommended Posts

hej  helt grön här och min första dag med denna kost :) jag blev lite osäker på frukost i morse skulle äta Musli med fil men det går ju inte så då blev det lite impovisation. Men min fråga är hur är det vid tex ett sånt här fall kan jag byta ut min frukort mot Protein pulver? (Star Nutrition Diet-Pro High protein slow carbs) vad ska jag titta på i så fall? eller är det helt NO NO.

På påsen står det 21-23 g kolhydrater per 100 Gram

...eller i klarspråk, det där är inget proteinpulver utan snarare en s.k. "gainer".

Ska du gå den vägen så se till att hitta ett riktigt proteinpulver utan onödigt tillsatta kolhydrater etc.

Personligen äter jag Whey 80 från Gymgrossisten som är prisvärt och fyller sin funktion av att vara högkoncentrerad mat (med tonvikt på en viss makronutrient).

Givetvis tillför du något mer än bara proteinpulvret. Jag nyttjar grädde... :)

Testa att byt ut fil & musli mot en fetare yoghurt med en hemmablandad "musli" på hackade nötter, frön och kokosflingor, gärna med lite kanel och vaniljpulver. Finns massvis med lchf-musli recept på nätet.

Lycka till med din nya kosthållning. Överdriv inte proteinintaget!

• Like 5

Att inte det inte är bra att äta rå äggvita läser man ofta, inte så gott heller för den delen, men rå äggula brukar väl inte problematiseras i Sverige?

Skummade visserligen bara igenom den andra länken men tyckte mest att varningarna gällde äggvitan. Personligen äter jag med god aptit råa KRAV-märkta äggulor.

M.v.h.

OO

...eller i klarspråk, det där är inget proteinpulver utan snarare en s.k. "gainer".

Ska du gå den vägen så se till att hitta ett riktigt proteinpulver utan onödigt tillsatta kolhydrater etc.

Personligen äter jag Whey 80 från Gymgrossisten som är prisvärt och fyller sin funktion av att vara högkoncentrerad mat (med tonvikt på en viss makronutrient).

Givetvis tillför du något mer än bara proteinpulvret. Jag nyttjar grädde... :)

Lite OT men varför inte Whey-100? Är skillnaden så liten eller är det kanske mer prisvärt med Whey-80? Jag har nämligen kört med Whey-100 men kanske är mer prisvärt att gå "ned" till Whey-80?

Jag har ätit råa ekologiska ägg i stort sett varje dag sen 2005 utan problem. Det är de konventionellt producerade som man ska hålla sig ifrån, oavsett om de är råa, stekta eller kokta.

Äter du giftäggen, så finns det risk för att du blir kokt...

• 1 month later...