Jump to content

Har det hänt nåt bra idag?

Majabella

Recommended Posts

Jag var 6:e gången på gymmet idag. Har ökat vikterna för 3:e gången och min falska ischias är nästan borta.

Och maken har kört stenhårt i bassängen säger han. VET ni vad den soffpotatisen sa??? "Ska vi inte försöka komma iväg 3 dagar i veckan?" :D

Jag ska se om jag lyckas raka honom ur sängen på söndag. Jag har ett kort som bara gäller inträde före kl 9, så här blir inga sovmorgnar :P

• Like 7

Jag var 6:e gången på gymmet idag. Har ökat vikterna för 3:e gången och min falska ischias är nästan borta.

Och maken har kört stenhårt i bassängen säger han. VET ni vad den soffpotatisen sa??? "Ska vi inte försöka komma iväg 3 dagar i veckan?" :D

Jag ska se om jag lyckas raka honom ur sängen på söndag. Jag har ett kort som bara gäller inträde före kl 9, så här blir inga sovmorgnar :P

Låter som en härlig make, LCHF:ar han också?

• Like 1

Jag gick en 2-timmars promenad i eftermiddag och dom hade spått regn så jag funderade på hur blöt om fötterna jag skulle bli men när jag kom ut slutade det regna och den sista halvtimmen sken solen. En domherre satt och visade sin röda mage och flöjtade lyckligt i solskenet.

• Like 3

Och jag är hysterisk ;) Min 18-årige son åker 3 veckor till Tanzania imorgon, så jag är mer virrig än vanligt och springer runt och försöker få allt i ordning med reseapotek, kläder och allt som hör till, medan alla övriga tar det riktigt "coolt" och funderar vad jag håller på med :P

En mors lott? eller...

LCHF i Tanzania? skulle inte tro det...men jag kan ju inte ge mig till att skicka med mat för tre veckor i 30 graders värme, där går väl ändå gränsen :P

• Like 4

Högvaktsträning... Vi går på fyra dygn imorgon lördag. Med en tjock kock som inte vet vad lågkolhydratkost är. Nä, fy tusan, blir avgiftning från onsdag. Men vädret ska visst bli bra. Njut ni civila människor ;) Kom och prata med posterna på slottet, vi har så tråkigt.

Trevlig helg!

• Like 5

Högvaktsträning... Vi går på fyra dygn imorgon lördag. Med en tjock kock som inte vet vad lågkolhydratkost är. Nä, fy tusan, blir avgiftning från onsdag. Men vädret ska visst bli bra. Njut ni civila människor ;) Kom och prata med posterna på slottet, vi har så tråkigt.

Trevlig helg!

Inte törs man väl prata med dem, dom ser så arga ut... ;)

Kan berätta om gårdagen då Sverige lirade mot Finland i ishockey. Matchen började dåligt och då tänker säkert ni att det handlar om Finlands första mål.

Nope.....Inte alls.

Det var nämnligen så att jag får ett sms från någon undersökning som undrade vilket politiskt parti jag skulle rösta på. Den enda tanke som befann sig i mitt huvud var "NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!! INTE POLITIK OCH INTE NU!!!!!!!!!!!! DET ÄR JU MATCH FÖRFAN!!!". Så numret +46702817577 gick raka vägen in i block appen. Så kan det gå när man leker "telefonförsäljare under middagstid".

Hur som helst, så gör Finland 1-0 och det är ett skräpmål och man tänker bara "det här är inte min dag..........och så lägger dem den på en fredag".

Efter det händer något som man är väldigt tacksam för. Sverige gör tv mål. Först Loui Eriksson som blir fint framspelad av Jonathan Ericsson och sedan bombar Erik Karlsson sönder målburen som enligt Tuukka Rask inte alls är en bomb (ord som han nu får äta upp inför hela världen inkluderat mikronesien och Vanuatu) och det står 2-1 till Sverige. Niklas Holmgren blir överlycklig och skriker "Världens bästa Karlsson!!!".

Sverige är i OS final och står nu inför Kanada på Söndag.

Så vad har vi lärt oss utav det här? Att även om en dag/händelse/liv börjar dåligt så kan det sluta gott.

Ha det så bra.

• Like 1

• 2 weeks later...

Jag har varit och köpt nya skooor <3

Riktiga MBT som är sååå sköna att gå i.

Jag har slitit ut ett par promenadskor redan, (jag nästan sov med dem - använde dem jämt) och har ett par plagiatsandaler.

Nu är det nya promenadskor som är mycket nättare och snyggare än de förra. <3 <3 The real thing för plagiaten finns inte längre.

• Like 2

Idag såg jag 2 stjärtmesar på nära håll.

250px-Long-tailed_tit%2C_Aegithalos_caud

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stj%C3%A4rtmes

Skogens sötaste pippi?

Hörde också koltrasten och den hör jag nu också.

Absolut sötast även om steglisten är en vacker fågel. Visste ni förresten att de har mer svart och rosa markeringar på huvudet här i UK (en annan underart än den ni har i Sverige)

Absolut sötast även om steglisten är en vacker fågel. Visste ni förresten att de har mer svart och rosa markeringar på huvudet här i UK (en annan underart än den ni har i Sverige)

Menar du en underart till stjärtmesen? Nej det visste jag inte.