Jump to content

avsteg

patrik74

Recommended Posts

Har sån ångest efter att byggt upp en fin optimal ketos som tog ca 3 veckor så kunde jag inte låta bli att äta 2 tårt bitar på ett kalas som jag var på även fast jag bestämt mig för att jag skulle låta bli och nu är det väll bara börja om från början .Hur långt tid tar det att komma tillbaks till optimal ketos igen 3 veckor igen?

jag brukar vara duktig i typ 2-3 veckor och sen så faller jag dit igen bara att accseptera att man är socker beroende

Well, shit happens. Jag ar som du, ett par veckor som faktiskt gar jattebra och enkelt men anda faller man for frestelsen. Skillnaden ar att jag svullar i dagar/veckor innan jag hoppar pa det igen. Handlar det bara om ett avsteg med lite tarta sa tycker jag inte du ska vara for hard mot dig sjalv. Hoppa upp i sadeln och kor pa igen vill jag garna saga men jag om nagon forstar samtidigt att sockersuget ar som att ha djavulen inom sig. 

• Like 1

Jag tror verkligen ingenting blir bättre av att man slår sig själv för sina misstag. Misstag sker och kommer ske igen. Huvudsaken är att du tar dig upp på vägen igen efter du sladdat av..

Ångest har inget hem i ditt hjärta.

• Like 4

Hur lång tid det tar att komma tillbaks beror på hur du äter, om du tränar mycket och dina gener. Det är inget att oroa sig för att man gör små avsteg ibland. Man satsar på 100% och landar lite under det.

• Like 1

Håller med ovan talare va ej för hård mot dig själv det gynnar dig Inte!! Jag har själv gjort avsteg när jag försökte första gången men jag mådde så dåligt så jag kom snabbt in i det igen. För mig gick det på några dagar med strikt Lchf men det är nog olika.Kör på nu!!:)

• Like 1