Jump to content

Humor

Scandichic

Recommended Posts

Det är gelt OK att lägga vad som helst under övrigt. Humor är väl kanon. Vi behöver alltid anledningar att dra på smilbanden. Jag har själv lagt länkar till träffsäkra serier.

Under övrigt kan man också ställa frågor om sånt som inte alls har med kost och hälsa att göra. Det finns massor med folk här som är kunniga på diverse, så det här är typ google i kubik.

• Like 2

Men behöver man lägga upp en ny tråd för varje skämt här dräller ju om trådar som tar upp samma saker.

Jo det är mer effektivt att fortsätta en tråd, t o m om den är startad av nån annan eller plocka upp en gammal tråd. Det är även vi gamla forumrävar dåliga på... Att plocka upp och köra liv i gamla trådar som behandlar samma ämne. Det är synd för man skulle få en bättre helhetsbild av ämnet då kanske

• Like 2

Trevligt med humor. Men dessa 4 trådar hade passat bättre i en enda tråd.

Hej! Undrar om du kan hjälpa mig? Det var nämligen så här. Jag fick en mail från min mamma vilket hade de små bilder som ovanpå. Jag försökte ladda upp hela mailen utan alla adresser men det gick inte. Jag orkade spara dem som individuella fotos. I början visste jag inte att jag kunde ladda upp mer en en fil. Sen upptäckte jag att jag kunde ladda upp flera på en gång. Jag vill gärna ladda upp flera i samma tråd men det verkar som jag bara kan svara till en post och inte ladda up en fil med svaret. Det är därför att jag har flera nya tråd. Jag vill också säga att det är inte meningen att göra folk arg eller ledsen - jag vill bara att folk få chansen att skratta lite gran! OBS. Om skriver något fel var snäll och berätta eftersom svenska inte är MIT modersmål!

• Like 2

Jag hoppas någon startar tråden HUMOR under Övrigt så snart som möjligt!

Nu finns det förstås olika uppfattning om vad som är humor, men om tillräckligt många bidrar har alla chansen att få ett gott skratt i veckan ändå :D :D :D

• Like 2

Alla fattar vad du skriver. Många av oss andra stavar slarvigt eller använder plattor och telefoner som stavar själv med olika resultat. :-P Själv märker jag att jag nästan konsekvent använder s när jag menar a, bara för att jag slarvar när jag knappar på plattan.

Det här är ingen högre akademi i svenska språket, och om nån rättar någon så är det alltid med glimten i ögat.

Jag är urusel i tekniken, eftersom jag nästan aldrig använder riktig dator när jag är på forumet, men det finns massor med folk här som kan allt mellan himmel och jord.

Du ska inte heller ta vid dej vid "tillrättavisningar". De är lika mycket till för alla i forumet, för vi är lika goda kålsupare allihop. Men i början på året kommer gärna många nya, och då kan det ju vara bra att ta upp saker som underlättar för allihop.

Vi är jätteglada att ha dej här. Det finns folk från alla olika delar av världen

• Like 3

Kul!

Men har du svårt att förstå att man kan göra en tråd om ett ämne (tex humor) och sen fylla på med nya inlägg i den?

Du behöver inte göra en ny tråd för varje skämt du hittar på nätet

Snälla, kan du berätta hur? Jag se bara en liten svart ask med skicka. När jag öppnade använd fullständig editor, tror jag att jag bara kan göra något till originalet. Har jag fel? Jag har redan frågat men fick inget svar......

Har nu slagit ihop denna tråd med "humör för tjejer" i forumet övrigt. Jag döper även om tråden till Humor :)

Vid nästa inlägg i ämnet humor så går du in i forumdelen Övrigt, letar upp tråden Humor och postar inlägget där.

Funkar det inte så hjälper vi till igen :)

• Like 2

Har nu slagit ihop denna tråd med "humör för tjejer" i forumet övrigt. Jag döper även om tråden till Humor :)

Vid nästa inlägg i ämnet humor så går du in i forumdelen Övrigt, letar upp tråden Humor och postar inlägget där.

Funkar det inte så hjälper vi till igen :)

Vilken snäll maniska du är! Kan du berätta hur jag ladda upp en fil när jag svarar en tråd.

Tusen tack!

Jag hittade Aunty Acid på nätet så nu kan vi le lite varje dag

http://www.gocomics.com/aunty-acid#.UxF3NqN5mSN

En annan favorit är Zits. Varenda en som har/haft tonårspojkar känner igen sej

http://zitscomics.com/comics/march-1-2014/

När mina barn bodde hemma fanns Ensamma mamman som seriestrip i tidningen. Jag log igenkännande varje dag för hon hade lika gärna kunnat vara hemma hos oss.

• Like 1

Jag hittade Aunty Acid på nätet så nu kan vi le lite varje dag

http://www.gocomics.com/aunty-acid#.UxF3NqN5mSN

En annan favorit är Zits. Varenda en som har/haft tonårspojkar känner igen sej

http://zitscomics.com/comics/march-1-2014/

När mina barn bodde hemma fanns Ensamma mamman som seriestrip i tidningen. Jag log igenkännande varje dag för hon hade lika gärna kunnat vara hemma hos oss.

Jättekul! Jag tycker om Kvasthilda och Kalle och Hobbes. När jag var yngre och bodde i Göteborg läste jag dem varje dag i GP.