Jump to content

Hjälp med datorn, Java Update

Sigurdur

Recommended Posts

Hej,

En hemsida jag vill använda (en emulator för spel) kräver Java men det fungerar dåligt sedan ett par månader. På hemsidan står att man kan kringgå problemet genom att:

1. Öppna kontrollpanelen

2. Klicka på Java

3. Lägg till (hemsidans namn punkt com) bland "undantagen"

4. Öppna webläsaren på nytt

Steg 1 och 2 (och 4) fattar jag men, vadå "undantag"? Jag ser ingen sådan knapp eller rubrik när "Java" kommer fram bland programmet och allt det andra på kontrollpanelen.

Jag har uppdaterat senaste Javan.

Någon som vet och kan ge bra tips?

På säkerhet.. har du XP eller W8 så finns en funktion där du kan lägga in säkra sidor som får lov att köra skript utan att de är verifierade med cerifikat!

På min W7 på jobbet saknas den funktionen.. däremot finns de på våra servrar, som kör 2003!

Under "säkerhet" så finns en knapp som heter "hantera certifikat", där kan man trycka på "betrodda certifikat" och då får jag upp:
Betrodda certifikat, säker plats, klientautensifiering (?), importera, med mera. Kan det vara något???

När jag klickar på "importera" så kommer jag till "mina dokument" o.s.v.

Ska man isåfall skriva i namnet på hemsidan någonstans (var?)?

Eller klistra in ulren?

:blink: :blink: :blink:

• Like 1

Jaha, då har jag ändå varit på fel ställe. Nu frågar datorn efter en adress med prefixet "https", men sidan det gäller har prefixet "http" utan "s". Vad gör jag nu?

Datorn tar inte en adress med prefix utan S, så jag skrev dit ett S. Ingen skillnad. Sidan fungerar inte. Däremot tog datorn kostdoktorns sida, och den har heller inget S! What?!

Förlåt... jag visste att jag lagt till webbplats i java också och inte bara internet, så därför var jag och rotade på fel ställe. På internet kunde jag inte lägga till utan https, men på java gick det bra

Java, fliken säkerhet, knappen redigera webbplatssida

Har du någon alternativ webläsare eller bara Internet Explorer?... om inte ladda hem Google Chrome... det tar några minuter... Ofta är det enklaste sättet att lösa problem med surfningen...att ha en alternativ webläsare som man använder ibland när det inte funkar med den ordinarie läsaren.