Sigurdur Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Hej, En hemsida jag vill använda (en emulator för spel) kräver Java men det fungerar dåligt sedan ett par månader. På hemsidan står att man kan kringgå problemet genom att: 1. Öppna kontrollpanelen 2. Klicka på Java 3. Lägg till (hemsidans namn punkt com) bland "undantagen" 4. Öppna webläsaren på nytt Steg 1 och 2 (och 4) fattar jag men, vadå "undantag"? Jag ser ingen sådan knapp eller rubrik när "Java" kommer fram bland programmet och allt det andra på kontrollpanelen. Jag har uppdaterat senaste Javan. Någon som vet och kan ge bra tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Har sör mej att det ligger under inställningar och att man lägger till på "säkra patser" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted February 25, 2014 Author Share Posted February 25, 2014 Var är då "inställningar"? När jag öppnar "kontrollpanelen" så står det "justera datorns inställningar". Rätt? Sedan då? Det finns ingen "rubrik" som heter "säkra platser".... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 I Javapanelen! Välj klassisk visning.. annars ser du inget alls! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted February 25, 2014 Author Share Posted February 25, 2014 När jag trycker på program får jag upp "Java". Sen då? Trycker jag på den så står det "Allmänt, säkerhet, avancerat" etc. Ska jag trycka på något av det? Ser inte att det står "klassisk visning". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 På säkerhet.. har du XP eller W8 så finns en funktion där du kan lägga in säkra sidor som får lov att köra skript utan att de är verifierade med cerifikat! På min W7 på jobbet saknas den funktionen.. däremot finns de på våra servrar, som kör 2003! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted February 26, 2014 Author Share Posted February 26, 2014 Jag har W7, så det är väl därför jag inte hittar det ni beskriver. Tack ändå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted February 26, 2014 Author Share Posted February 26, 2014 Under "säkerhet" så finns en knapp som heter "hantera certifikat", där kan man trycka på "betrodda certifikat" och då får jag upp:Betrodda certifikat, säker plats, klientautensifiering (?), importera, med mera. Kan det vara något??? När jag klickar på "importera" så kommer jag till "mina dokument" o.s.v. Ska man isåfall skriva i namnet på hemsidan någonstans (var?)? Eller klistra in ulren? :blink: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Ja klistra i ulr. Det är där jag menar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Ja klistra i ulr. Det är där jag menar Stoscha: Du är inte bara bra på LCHF! Bra jobbat! Tänk vilka kompetenser som döljer sig bakom varje LCHF:are 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Stoscha: Du är inte bara bra på LCHF! Bra jobbat! Tänk vilka kompetenser som döljer sig bakom varje LCHF:are Jo jag gillar det här forumet. Det är typ google i kubik. Det är nästan alltid nån som kan det man undrar över 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted February 26, 2014 Author Share Posted February 26, 2014 Hmm... Jag har fortfarande problem med detta. Det går inte att kopiera urlen till raden där det står "filnamn", då får jag bara upp "filen finns inte". Exakt var ska urlen klistras in? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 På min dator är det Internetalternativ, fliken säkerhet, betrodda platser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted February 26, 2014 Author Share Posted February 26, 2014 Jaha, då har jag ändå varit på fel ställe. Nu frågar datorn efter en adress med prefixet "https", men sidan det gäller har prefixet "http" utan "s". Vad gör jag nu? Datorn tar inte en adress med prefix utan S, så jag skrev dit ett S. Ingen skillnad. Sidan fungerar inte. Däremot tog datorn kostdoktorns sida, och den har heller inget S! What?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Förlåt... jag visste att jag lagt till webbplats i java också och inte bara internet, så därför var jag och rotade på fel ställe. På internet kunde jag inte lägga till utan https, men på java gick det bra Java, fliken säkerhet, knappen redigera webbplatssida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted February 26, 2014 Author Share Posted February 26, 2014 Under Java och sedan säkerhet har jag bara tre knappar: Hantera certifikat, ok, avbryt. Ingen "redigera websida". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted February 28, 2014 Author Share Posted February 28, 2014 Ingen som har fler tips??? Jag som är så sugen på ett parti Dr. Mario! Känns som ett vettigt val när var och varannan ligger hemma med influensa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Har du någon alternativ webläsare eller bara Internet Explorer?... om inte ladda hem Google Chrome... det tar några minuter... Ofta är det enklaste sättet att lösa problem med surfningen...att ha en alternativ webläsare som man använder ibland när det inte funkar med den ordinarie läsaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Ja på jobbdatorn har jag 3 olika, för vissa program funkar bara med den ena, som inte alls går med den andrs.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ganymedes Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Hälften av alla hackerattacker riktas mot Java enligt IBM, så ett tips är att avinstallera Java. http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.550116/sa-stora-ar-hoten-mot-java Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts