Eric Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Hej Kan någon ge mig ett bra recept på ett enkelt vitlökssmör tack? Hittar inget! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 ??? Mosa pressad vitlök med rumsvarmt smör. Jag brukar ha i lite persilja också för färgen och för att det är lättare att se när det är ordentligt mosat. Ibland kan man behöva salta lite. Det beror på vilket smör man använder. Du får prova hur många vitlöksklyftor som behövs beroende på vilken styrka du vill ha på smaken 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 ??? Mosa pressad vitlök med rumsvarmt smör. Jag brukar ha i lite persilja också för färgen och för att det är lättare att se när det är ordentligt mosat. Ibland kan man behöva salta lite. Det beror på vilket smör man använder. Du får prova hur många vitlöksklyftor som behövs beroende på vilken styrka du vill ha på smaken Precis så enkelt är det. Jag brukar göra en lång rulle, dela i lagom tjocka slantar och frysa in. Lätt och smidigt att ta fram när andan faller på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Prova att röra runt ordentligt i smör/salt/vitlöksblandningen i någon minut . Du kommer att upptäcka vilken stor skillnad det blir på smaken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Eric Posted February 25, 2014 Author Popular Post Share Posted February 25, 2014 Har nu inhandlat smör, vitlök och gett upp ViktVäktarna en gång för alla. Nu får det bli LCHF som gäller framöver. 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Har nu inhandlat smör, vitlök och gett upp ViktVäktarna en gång för alla. Nu får det bli LCHF som gäller framöver. Välkommen ut i friheten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Lätt att skära i fina slantar när rullen är halvfrusen. Använd uppvärmd kniv. Citronzest är gott i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Slantar? Det blir ju alldeles för lite om inte rullen är decimetertjock 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Slantar? Det blir ju alldeles för lite om inte rullen är decimetertjock Det beror väl på hur många slantar man tar... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts